Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Mijn groene Panda
Moderators: michiel van g., Niels9966
Re: Mijn groene Panda
Vandaag de antenne, de radio en de rechterbuitenspiegel gemonteerd. Het demonteren van het scharnierkapje ging zonder problemen, maar het monteren van het nieuwe kapje met de antenne viel tegen. Uiteindelijk het nokje dat de zaak vast moet zetten wat lager gemaakt. Toen lukte het.
Ik heb begrepen dat het klokje wat ik er in heb nogal zeldzaam is. Ik heb alleen het probleem dat dit klokje niet op tijd loopt. Iemand ervaring met restauratie er van? ik denk aan schoonmaken en smeren.
Omdat ik toch aan de auto bezig was, ook maar eens op de krik gezet en de wielophanging bekeken. De lagers zijn goed en ik heb ook geen speling in de ophanging kunnen vinden. Alleen de voorremmen lopen iets aan. Ook zijn de schijven nogal gegroefd. De dikte is denk ik nog ruim voldoende. Als het wat warmer wordt de remklauwen eens gangbaar gaan maken en misschien maar gelijk nieuwe schijven en blokken er op zetten.
Nog een vraag: ik heb een Panda 900 maar in de Fiat documentatie kom ik motoren tegen van 899 cc en van 903 cc, welke heb ik nu?
Ik heb begrepen dat het klokje wat ik er in heb nogal zeldzaam is. Ik heb alleen het probleem dat dit klokje niet op tijd loopt. Iemand ervaring met restauratie er van? ik denk aan schoonmaken en smeren.
Omdat ik toch aan de auto bezig was, ook maar eens op de krik gezet en de wielophanging bekeken. De lagers zijn goed en ik heb ook geen speling in de ophanging kunnen vinden. Alleen de voorremmen lopen iets aan. Ook zijn de schijven nogal gegroefd. De dikte is denk ik nog ruim voldoende. Als het wat warmer wordt de remklauwen eens gangbaar gaan maken en misschien maar gelijk nieuwe schijven en blokken er op zetten.
Nog een vraag: ik heb een Panda 900 maar in de Fiat documentatie kom ik motoren tegen van 899 cc en van 903 cc, welke heb ik nu?
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Mijn groene Panda
Mijn klokje loopt na een paar dagen 5 minuten voor. Ze zijn niet echt zeldzaam, je komt ze regelmatig tegen en naarmate er meer Panda's op de sloop terecht komen, hoe meer Panda's een klokje hebben
Re: Mijn groene Panda
Ja heb ik.michiel van g. schreef:Als je een zwart luchtfilter hebt wat op het voorscherm zit een 899cc.
Sinds een paar dagen hoor ik een schurend geluid als ik aan het stuur draai. Het geluid van plastic over plastic. Ik heb nog niet met daglicht kunnen kijken wat het is. Kan het komen omdat ik vorige week de kap van het tellerblok er af heb gehad?
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Mijn groene Panda
er zit een soort geleidering in de stuurschakelaar. Mogelijk zit daar vuil tussen, of geen vet meer. Dat maakt ook zo'n soort geluid.
Anders zal ik morgen als je de bumper komt halen wel even luisteren
Anders zal ik morgen als je de bumper komt halen wel even luisteren
Re: Mijn groene Panda
Het schurend geluid is opgelost. Op advies van Michiel het stuur er af gehaald, de sleepcontacten schoon gemaakt en een beetje ingevet.
Vandaag getankt, veel snelweg kilometers gereden en een verbruik van 1:16.
Ik moet nog steeds de olie verversen, de spullen liggen al een week of drie klaar maar ik vrees dat er dit weekeinde ook weer niets van komt, de griep heeft ook mij in zijn greep gekregen.
Vandaag getankt, veel snelweg kilometers gereden en een verbruik van 1:16.
Ik moet nog steeds de olie verversen, de spullen liggen al een week of drie klaar maar ik vrees dat er dit weekeinde ook weer niets van komt, de griep heeft ook mij in zijn greep gekregen.
Re: Mijn groene Panda
Vandaag gaan tanken, Donderdag is het goedkoper bij Tango . Na het tanken kreeg ik de tankdop niet meer afgesloten. De sleutel was met geen mogelijkheid meer te draaien. Gelukkig kon ik de dop er wel uit krijgen. Net even geprobeerd om de zaak te smeren. Eerst met siliconen spray en daarna nog de bewegende delen in de vaseline gezet. Er zit weer beweging in maar nog niet helemaal van harte. Als ik de dop uit elkaar haal is er dan meer te bereiken of lost dat niets op?
Re: Mijn groene Panda
Beetje stil op dit topic, maar er valt ook niet veel te melden. De Panda doet gewoon wat hij moet doen. Laatst wel de olie ververst en natuurlijk ook het olie filter. Mijn vrouw is altijd zeer verknocht geweest aan onze Opel, maar neemt tegenwoordig eerder de Panda dan de Opel. Alle boodschappen passen er in en de auto is erg handig te parkeren.
Hier even een foto van ons wagenpark.
De Astra hebben we 12 jaar in bezit en heeft 440.000 Km op de teller staan. Een lekkere slome diesel.
De eend is mijn auto 28 Pk dus snel genoeg. In de zomer heerlijk met open dak toeren.
Dan dus onze Panda.
En tenslotte de Lancia die vaak door mijn dochter gebruikt wordt.
Gelukkig kunnen we twee auto's op eigen terrein parkeren en kunnen de andere twee op straat staan zonder dat we ruzie gaan krijgen met de buren.
Soms is het wat overdreven om 4 auto's te hebben maar regelmatig hebben we ze ook alle 4 nodig.
Hier even een foto van ons wagenpark.
De Astra hebben we 12 jaar in bezit en heeft 440.000 Km op de teller staan. Een lekkere slome diesel.
De eend is mijn auto 28 Pk dus snel genoeg. In de zomer heerlijk met open dak toeren.
Dan dus onze Panda.
En tenslotte de Lancia die vaak door mijn dochter gebruikt wordt.
Gelukkig kunnen we twee auto's op eigen terrein parkeren en kunnen de andere twee op straat staan zonder dat we ruzie gaan krijgen met de buren.
Soms is het wat overdreven om 4 auto's te hebben maar regelmatig hebben we ze ook alle 4 nodig.
Re: Mijn groene Panda
Vandaag lag er een plas olie onder de Panda. De linker aandrijfashoes lekt. Ik neem aan dat alleen de hoes vervangen moet worden? of kan er meer aan de hand zijn? Ik heb een vraagbaak van de Panda modellen 1986 t/m 1988. Kan ik deze handleiding aanhouden voor de reparatie? of gaat dat bij een auto uit 1996 heel anders? en moet ik de asmoer ook vervangen i.v.m. de borging?
Re: Mijn groene Panda
als er een scheurtje in zit , vetvrij maken, lijmen met secondenlijm ,beetje afdekken met vloeibare pakking en dan de beschadigde plek naar de bovenkant draaien .
of vervangen....
of vervangen....
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 16 mei 2011 10:54
- 1e Panda-achtige: 899 cc. 1997.
- Locatie: Sighisoara/Roemenië
Re: Mijn groene Panda
Ik vind die Eend ook wel heel leuk. Mijn eerste auto was ook een Eend. 28-42-ED.2cv6 schreef:Beetje stil op dit topic, maar er valt ook niet veel te melden. De Panda doet gewoon wat hij moet doen. Laatst wel de olie ververst en natuurlijk ook het olie filter. Mijn vrouw is altijd zeer verknocht geweest aan onze Opel, maar neemt tegenwoordig eerder de Panda dan de Opel. Alle boodschappen passen er in en de auto is erg handig te parkeren.
Hier even een foto van ons wagenpark.
De Astra hebben we 12 jaar in bezit en heeft 440.000 Km op de teller staan. Een lekkere slome diesel.
De eend is mijn auto 28 Pk dus snel genoeg. In de zomer heerlijk met open dak toeren.
Dan dus onze Panda.
En tenslotte de Lancia die vaak door mijn dochter gebruikt wordt.
Gelukkig kunnen we twee auto's op eigen terrein parkeren en kunnen de andere twee op straat staan zonder dat we ruzie gaan krijgen met de buren.
Soms is het wat overdreven om 4 auto's te hebben maar regelmatig hebben we ze ook alle 4 nodig.
Re: Mijn groene Panda
Nee ik ga liever voor de goede oplossing, vervangen dus. Ik hoorde van een collega dat het juist monteren van de keerring wel een probleem kan zijn. Er op slaan zou de zaak beschadigen en persen zou beter gaan. En moet ik de fusee kogel los halen of is het makkelijker de draagarm los te maken? Moet de stuurkogel ook los?gatti500 schreef:als er een scheurtje in zit , vetvrij maken, lijmen met secondenlijm ,beetje afdekken met vloeibare pakking en dan de beschadigde plek naar de bovenkant draaien .
of vervangen....
@Jan, ja eend rijden is ook leuk vandaag nog bij de Praxis planken gehaald. Dak open en de planken er in . Probeer dat maar eens met een nieuwe BMW.
- louis
- Clublid
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Mijn groene Panda
Eerst de naafmoer lossen, wagen aan 1 kant omhoog, dan de 2 draagarmen lossen. Nu kun je het wiel naar buiten duwen, zodat de aandrijfas vrij komt.
Bij het uit de bak halen van de aandrijfas, wef effe bakje eronder om de bakolie op te vangen.
Bij het uit de bak halen van de aandrijfas, wef effe bakje eronder om de bakolie op te vangen.
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Re: Mijn groene Panda
Bedankt Louis,
Morgen de onderdelen bestellen. Dan eerst de garage opruimen, staat nu vol met rommel omdat ik in het huis aan het verbouwen ben.
Morgen de onderdelen bestellen. Dan eerst de garage opruimen, staat nu vol met rommel omdat ik in het huis aan het verbouwen ben.