Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo, 20 aug 2017, 10:37





Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Mijn groene Panda 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2183
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Bericht Re: Mijn groene Panda


De dynamo hoef je niet los te koppelen. Als je de minpool van de accu los haalt is dat voldoende.

Het kleine stekkertje zit vaak vast met een borging die je moet indrukken om hem los te maken.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


Omdat mij Panda ook last had van een rotte plek bij de achterwiel ophanging, ben ik dat maar eens gaan repareren voordat het APK afkeur gaat worden. Gelukkig staat er op dit forum een uitgebreid verslag hoe je er bij moet komen dus wist ik waar te beginnen. Hier onder wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 11 okt 2016, 18:27
Berichten: 211
Woonplaats: Médoc (33) Frankrijk
Panda: Panda 4x4 1.1L 1998 Trazione integrale
Bericht Re: Mijn groene Panda


Méha !!!!!!!!!



Bonne route.

Volg de advonturen van onze Panda op: viewtopic.php?f=3&t=17797


Fiat 124 Spider Lusso Plus 2016
Fiat 500C Lounge Sportiva 2010
Fiat Panda 4x4 1998


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 13 feb 2004, 21:55
Berichten: 5324
Woonplaats: Zeist
Panda: Seat Marbella GL 1987
2e Panda: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
Bericht Re: Mijn groene Panda


netjes gedaan!



Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding


Profiel WWW
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


Ik heb al langer problemen dat de claxon het regelmatig niet doet. Na demontage bleken de aansluitcontacten behoorlijk geoxideerd. Opnieuw solderen heeft even geholpen maar er moest toch een nieuwe claxon op.
Conrad had een luchthoorn in de aanbieding dus heb ik die gemonteerd. Maakt lekker lawaai. :D

oude claxon
Afbeelding

Veel plaats is er onder de kap niet voor de horens.
Afbeelding

Een montage beugel gemaakt die op de bouten van het toplager past.
Afbeelding


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 11 okt 2016, 18:27
Berichten: 211
Woonplaats: Médoc (33) Frankrijk
Panda: Panda 4x4 1.1L 1998 Trazione integrale
Bericht Re: Mijn groene Panda


Hé da's méha tof,

Je kan zo de "Tour de France" als publiciteits wagen meerijden? Fiatpandaclub als sponsor vragen ????

El Panda Cucaracha?



Bonne route.

Volg de advonturen van onze Panda op: viewtopic.php?f=3&t=17797


Fiat 124 Spider Lusso Plus 2016
Fiat 500C Lounge Sportiva 2010
Fiat Panda 4x4 1998


Profiel
Secretaris
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 27 jun 2009, 22:08
Berichten: 614
Woonplaats: omgeving Apeldoorn
Bericht Re: Mijn groene Panda


Herkenbaar rot plekje :wink: Je hebt het netjes gerepareerd!



Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


Moet ik bij mijn Panda eigenlijk de kleppen nog stellen of is dit hydraulisch?
Ik heb eigenlijk geen goede documentatie van deze auto. Wel een vraagbaak van de Panda 1986 - 1987, maar daar staat deze motor niet in. Dan heb ik nog een vraagbaak van de Cinquecento waar de motor type 900 ie met motorcode 1170 A1.046 in wordt beschreven. Is dit dezelfde motor als in mijn Panda?


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 14 feb 2004, 10:53
Berichten: 360
Woonplaats: enschede
Bericht Re: Mijn groene Panda


hydrostoters in de tuimelaars.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


gatti500 schreef:
hydrostoters in de tuimelaars.


Dat scheelt weer in het werk.


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 14 feb 2004, 10:53
Berichten: 360
Woonplaats: enschede
Bericht Re: Mijn groene Panda


goed de oliekwaliteit waarborgen , anders gaan ze klapperen....


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


gatti500 schreef:
goed de oliekwaliteit waarborgen , anders gaan ze klapperen....


Ik gebruik altijd de goedkoopste olie. Eigen merk van de plaatselijke onderdelen handel en nog nooit ergens last van gehad.


Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 13 feb 2004, 21:55
Berichten: 5324
Woonplaats: Zeist
Panda: Seat Marbella GL 1987
2e Panda: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
Bericht Re: Mijn groene Panda


het gaat er vooral om dat de vervangingstermijn in acht genomen wordt. Als je dat doet gaan ze heel lang mee en raken de oliekanaaltjes niet verstopt.



Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding


Profiel WWW
Forumgebruiker

Geregistreerd: ma, 29 dec 2014, 23:35
Berichten: 163
Bericht Re: Mijn groene Panda


Ik ververs de olie een keer per jaar. Dat is ongeveer 4000 km.
Weet iemand ook antwoord op mijn andere vraag: Kan ik de vraagbaak van de Cinquecento gebruiken voor de motor van mijn Panda?


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling