Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Help! Is dit een goede Panda?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
sansansan
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2015 10:36

Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door sansansan »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Ben op zoek naar een nieuwe auto en mijn droom is een Fiat Panda.
Ben nu een Panda Young 1.1 tegengekomen uit 2002 met 180.000 op de teller voor 900 euro.
Ik heb helaas vrij weinig verstand van auto's en mijn research op internet brengt me ook niet veel verder dan dat de meeste kenners wel van mening zijn dat de Panda een auto is die lang meegaat.

Mijn vraag aan jullie experts is dus: is dit nog iets waard of moet ik op zoek naar een andere Panda?

Het is voor dagelijks gebruik woon-werkverkeer.

groeten Sanne

phoxy84
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2014 10:38

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door phoxy84 »

Heb je een linkje?

Ik heb zelf nog wel een mooie Seat Marbella (bijna een Panda) te koop staat mocht je daarin interesse hebben, rijdt goed. Stuk minder kilometers op de teller....

sansansan
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2015 10:36

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door sansansan »

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is de beauty.

Seat Marbella ziet er ook goed uit! En zeker een hoop KM minder... Maar wil eerst eens kijken wat over die Panda te zeggen valt...

sansansan
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2015 10:36

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door sansansan »

Want wat ik dan dus niet weet: wat nou "verstandiger" is, een auto uit - bijvoorbeeld - 1995 met weinig kilometers of een auto uit 2002 met veel kilometers...
kunnen jullie daar iets over zeggen?
Ik heb hiervoor een Fiat Tempra gehad uit 1994 en die kon ik binnen 10 maanden naar de sloop brengen :(

phoxy84
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2014 10:38

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door phoxy84 »

Tja, een auto met minder kilometers zou in de regel een betere motor moeten hebben dan een waarmee veel is gereden. Met meer kilometers heeft alles meer gereden, alle draaiende en slijtage onderdelen, zo ook versnellingsbak, assen etc. Heeft ook meer onderhoud nodig gehad, als dat is uitgevoerd. Zegt echter niet altijd alles omdat je ook niet weet wat er nog meer aan de hand kan zijn. Hoe beide auto's zijn onderhouden, roest etc. Persoonlijk heb ik liever wat minder kilometers.

Die Panda oogt netjes van de buitenkant. Motorisch en onderkant is de vraag dan nog

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door Romeo »

Ligt er ook aan hoe een auto gebruikt is. Stel de Panda is de dagelijkse auto waarmee woon-werk verkeer wordt gereden. De gemiddelde automobilist rijd 15.000 km per jaar. Is het een boodschappen autootje geweest of bv van een oud vrouwtje die het dorp niet uit kwam dan is het weer een ander verhaal. Voor beiden valt iets te zeggen maar bij een hele lage kilometerstand kun je jezelf ook afvragen of de auto niet (te) veel heeft stilgestaan.

phoxy84
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2014 10:38

Re: Help! Is dit een goede Panda?

Bericht door phoxy84 »

Ja, of alleen kleine stukjes waardoor de motor niet warm wordt, ook niet altijd goed.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”