Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Distributie riem of ketting

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Wakefulness
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2014 20:26

Distributie riem of ketting

Bericht door Wakefulness »

Hallo allen,

Ik heb dus het grijze panda-tje 1000S (1987) van Corine en wil het onderhoud even regelen.
Vraag naar of de distributie riem in de jaren reeds vervangen is geweest kon ze niet antwoorden.
Maar zij sprak dat het een ketting is en dat deze niet vervangen dient te worden.
Kunnen jullie mij even inlichten wat het nu zou zijn.
Heeft er iemand ook soms 2 correct werkende remklauwtjes op overschot, deze die er nu op staan remmen wat ongelijk en zitten zo vast gekoekt dat ik vrees bij het demonteren met verschillende onderdelen in mijn handen te staan.

Dikke merci,
Wakefulness.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Distributie riem of ketting

Bericht door Romeo »

Klopt niet. Een Panda 1000 is een Fire motor en die heeft een distributieriem.
Ik kan je wel vertellen dat de riem door een eigenaar voor Corine is vervangen.
Dit kun je zien in het topic wat destijds op dit forum over de auto heeft gelopen. Je ziet dan ook meteen in welk jaar dit is gebeurd ( en misschien ook bij welke kilometerstand)
Kijk maar in dit topic:
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... ser+1000+s" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat betreft de remklauwen; die zijn voor elke Panda Classic hetzelfde behalve bij de Selecta ( Automaat)

Wakefulness
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2014 20:26

Re: Distributie riem of ketting

Bericht door Wakefulness »

Hallo,

Dank je voor jullie antwoord en de topic, staat inderdaad alle info en meer in te lezen.
Fijn om zo een beetje een voorgeschiedenis terug te vinden, ook onder de indruk dat het allemaal wordt bijgehouden.

Een dikke Merci!!

Wakefulness

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”