Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Met Panda over de Alpen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
BertPanda
Forumgebruiker
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:28
1e Panda-achtige: Selecta cabriotop 1992
2e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
Locatie: Geleen
Been thanked: 1 time

Met Panda over de Alpen

Bericht door BertPanda »

Evenals vorig jaar hebben we ook deze zomer weer de Mercedes en de Jaguar thuis gelaten en zijn met de Panda Skyline 1992 op vakantie geweest naar Oostenrijk en Italië. Niet zomaar een ritje op en neer, maar via zoveel mogelijk Alpenpassen, wat een avontuur. De Panda lijkt gemaakt voor de hoogste passen met ontelbare haarspeldbochten. Als je het motortje op toeren houdt kom je iedere berg hoog en in de haarspeldbochten is de korte wielbasis en de kleine draaicirkel in het voordeel. Dit jaar was bovendien een testcase voor het nieuwe fire motortje van haagse Richard. Nou, die heeft het prima gedaan, geen slag overgeslagen en geen olie of waterverbruik en dat op een totale afstand van 3000 km. Nu krijgt de Panda weer rust tot de reis van volgend jaar.

Gebruikersavatar
Markfa
Forumgebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: 23 okt 2008 19:57
Locatie: Delft

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door Markfa »

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die met een classic door de alpen is gereden. Ook ongeveer 3000 km naar en in Italië. Uiteraard de Gotthardpas meegepakt. Dit deden we met z'n tweeën waarbij de bagage van voor tot achter, klem tegen het dak aan was opgestapeld.

Toen we bij het Gardameer een willekeurige weg omhoog gingen rijden, kwamen we op een onverhard weggetje richting de top nog 1 andere auto tegen, een eveneens mintgroene Panda. De Italiaanse bestuurder heeft gelachen en gezwaaid :)
Fiat Panda 1.1 young 2002, Fiat 126 town 2000, Panda Cabrioni project

Gebruikersavatar
JohanCLX
Forumgebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 mei 2009 20:41
Locatie: Fochteloo

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door JohanCLX »

Ook wij zijn weer over de Alpen gegaan dit jaar. Eindbestemming Slovenie en de tot het dak volgepropte Panda heeft geen krimp gegeven. Onderweg verschillende duimpjes gehad van Duitsers in BWM's.
Bijzonder vind ik dat juist in de bergen waarbij ik toch regelmatig vol gas in de derde versnelling de bergen op moet, de Panda juist erg zuinig rijdt, 1 op 18 is dan geen uitzondering.
Panda 900 hobby 1999
Panda 1000 FIRE CLX 1993

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door Pinda1000 »

BertPanda schreef:Dit jaar was bovendien een testcase voor het nieuwe fire motortje van haagse Richard. Nou, die heeft het prima gedaan, geen slag overgeslagen en geen olie of waterverbruik en dat op een totale afstand van 3000 km. Nu krijgt de Panda weer rust tot de reis van volgend jaar.
Leuk om te lezen dat mijn oude motortje het zo goed heeft gedaan, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht met maar net 45000 km achter de rug! :D

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door Erik` »

altijd leuk om te lezen,
ik kan niet wachten tot m'n panda en ik het onbekende gaan verkennen. 8*)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door Ivo »

Leuk om te lezen dat het zo bevalt. Kan ook niet anders met een Skyline (y)
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

BertPanda
Forumgebruiker
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:28
1e Panda-achtige: Selecta cabriotop 1992
2e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
Locatie: Geleen
Been thanked: 1 time

Re: Met Panda over de Alpen

Bericht door BertPanda »

Mijn Panda Skyline had geen rembekrachtiger, hij remde wel goed, maar je moest hard trappen, dat ben je niet meer gewend nu alle autos een rembekrachtiger hebben. Op de reis, ook in de bergen, heeft het ontbreken daarvan geen verrassingen opgeleverd. Toch heb ik na thuiskomst een bekrachtiger ingebouwd zodat de volgende reis nog veiliger en comfortabeler kan verlopen.
En ja, een skyline uitvoering heeft dankzij zijn open dakjes net dat leuke extra dat een tochtje nog plezieriger maakt.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”