Paul4x4 schreef:heel boeiend allemaal, 38, of 40 of 50 liter.
blijft een te hoog verbruik.
Kaj7jkaj, geef eens antwoord op de vraag of er ooit onderhoud gepleegd is.
rij eens eens paar dagen zonder luchtfilter. dat zal wel 'dicht' zitten van het vuil
december heeft de panda een beurtje gehad, vloeistoffen ververst, nieuwe remblokken voor en een nieuwe einddemper
het luchtfilter is nog in nette staat,niet dichtgeslipt alleen een slang is een beetje verweerd.
goed antwoord!
daar heeft niemand iets aan.
vervang het luchtfilter maar. als hij iets 'van de maat af' is, duw je hem als het ware dicht en krijgt de motor geen lucht
vervangen is de enige oplossing
en wanneer zijn de bougies/bougiekabels gedaan?
al eens met lopende motor de bougiekabels vastgepakt?
zit er wel vaart in de wagen?
dan het resultaat melden
anders haken de techneuten af
Om nog even terug te komen op de tankinhoud, ik heb nog even in het boekje opgezocht wat daar instaat. In mijn boekje staat 30 liter met 5/6 liter reserve. Dus wellicht is het in de realiteit 40 liter, maar de 35 in mijn herinnering was in ieder geval niet volledig uit de lucht gegrepen .
Fiat Panda 1.1 young 2002, Fiat 126 town 2000, Panda Cabrioni project
Kijk eens naar kritisch naar je banden..
Is de druk goed? Is er onregelmatige slijtage te zien? (bijvoorbeeld meer aan de zijkant).
Het hoeft niet altijd motor-technisch te zijn..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! || Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project) Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Misschien toch nog eens wat nauwkeuriger je verbruik meten... Je zegt 360km gereden te hebben met 40 liter. Heb je dan echt gereden tot ie stilviel? Of tot wanneer je reservelampje oplichtte? (Dat kan al 100km verschil geven!)
En wat voor ritjes heb je gedaan? Bij koud weer enkel "om de kerk", en weer naar huis kan best tot een erg hoog verbruik leiden.
Oeps! Vergeet ik ook nog even te vragen of je motor snel warm wordt, dus de interieurverwarming redelijk snel , na enkele minuten al iets begint op te warmen? Want als je thermostaat defect is blijft de motor dus lang koud, en wordt ook de hele benzine-sturing daar op berekend (grotere benzine-inspuithoeveelheden dan normaal dus). En dan (misschien dus?) met kleine ritjes, al is er een stukje aan 80km/u bij, kan dat het verbruik erg doen toenemen. (Mijn Panda 1100 begint na 2 à 3 straten al iets warmte te geven aan de voorruitontwaseming, zelfs bij vriesweer.)
De Punto Selecta van mijn vrouw had dat thermostaatprobleem onlangs en kwam rond de 1 op 10 uit! De interieurverwarming blééf gewoon koude lucht geven! Ook bij iets langere ritten. Maar ze rijdt dus vrijwel enkel "rond de kerk"... (Thermostaat intussen vervangen en nu, net als mijn Panda, lekker snel warm binnen!)
Sorry voor het late antwoord, druk geweest deze weken en heb niet meer naar het verbruik gekeken. De auto verwarmt naar mijn idee gewoon goed ( na 2minuten begint de boel op temperatuur te komen)
Eigenlijk zou ik de auto schoon leeg moeten rijden als ik een jerrycan met benzine mee heb.
Maar dit is niet goed voor de auto naar mijn idee omdat rommel uit de tank dan dus in de carb.komt.
Ik zal de bougies en het luchtfilter wel even vervangen, dat zijn de kosten niet
In ieder geval bedankt voor het meedenken iedereen.
weet je zeker dat je goed meet? (volgooien, km stand noteren, rijden en bij de volgende beurt getankte liters en nieuwe km stand opschrijven). mijn 900 van '99 rijd met versleten bougiekabels die deze week vervangen gaan worden (dus nog de oude) met gemak 1:17 (B-wegen). lekke leidingen of schuin versleten banden zijn ook goeie dingen om even naar te kijken idd