Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Oud en nieuw (Panda 1.1 young, 2003), Nieuw en oud(ikzelf)

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnyfive
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:42
1e Panda-achtige: Panda 1.1 young 2003
2e Panda-achtige: 2010 1.2
Locatie: Sint Philipsland

Oud en nieuw (Panda 1.1 young, 2003), Nieuw en oud(ikzelf)

Bericht door johnyfive »

Hallo Alle Panda Mensen.

Ik had foto's beloofd echter door het tijdgebrek voor de APK had ik andere prioriteiten.
Ik kocht mijn hobby met de mededeling dat voor de APK een koplamp verwisseld moest worden
en de linker schokbreker. Klonk goed want hij trilde en schokte als een gek. Inmiddels 2 schokbrekers en een linker fuseekogel verder trilt het autootje bij accelereren in 3 en/of 4 nog steeds als een gek. Bij rustig gas geven valt het mee.
Vier naar vijf is te doen. Gezien wat er al gedaan is denk ik aan balanceren (vrijwel nieuwe banden) of de aandrijving)
Ik mag niet te veel verwachten hij kostte 250 euro maar nu al 600 en ik moet het met beperkte middelen proberen te rooien.
Ben niet zielig maar heb hulp nodiig, HELP !!!!

Met groet aan alle Panda I......

John

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Oud en nieuw (Panda 1.1 young, 2003), Nieuw en oud(ikzelf)

Bericht door Panda 500 »

Voorzichtig of niet meer mee rijden zou ik zeggen, want zeer waarschijnlijk is één of beide tripodekoppelingen defect. Zoek maar even op het forum naar "aandrijfassen" of "tripode". Gevaar is dat zo'n rollagertje helemaal stukgaat en die fijne staafjes in je versnellingsbak tussen je tandwielen terecht komen. Asap controleren en herstellen!!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”