Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

cavok
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 21:49

Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door cavok »

Dag, mijn eerste post hier.
Heb zelf nooit een Panda gehad, zelfs geen Fiat.
Ik heb echter wel een aantal klassieke Alfa's gehad (nu een Spider) en vind het daarom altijd erg leuk even in de garage van mijn schoonvader te kijken.
Daar staat een Panda uit ca '87 die nauwelijks gereden heeft. Hij heeft namelijk erg veel in het buitenland gezeten en de auto stond al die tijd in de garage. Na zijn pensionering had hij ook geen tweede auto meer nodig maar ze hebben hem nooit weggedaan dus staat hij al een jaar of 10 gestald in de garage met uiteraard een jarenlang verlopen APK.

Nu willen ze toch weer een tweede auto, maar denken aan wat moderners (Fiat 500 nieuwe stijl); vandaar dat ze hem weg willen doen. Nu is de vraag: wat is ie waard en moeten ze hem met of zonder APK verkopen. Met APK is ie natuurlijk meer waard, maar ze moeten wel onkosten maken. Er moeten oa een nieuwe accu en uitlaat in, verder heb ik er niet goed naar gekeken want hij staat in een hoekje. Een Panda liefhebber heeft misschien wel een sloopauto met een goede uitlaat en accu die overgezet kunnen worden.

Het is een Fiat Panda 750CL S6 in de WNF kleur en logo (ouderwets licht groen/blauw.. hoe heet die kleur?). Hij heeft wel een slechte deur (onderaan wat roest) maar verder ziet hij er werkelijk als nieuw uit; hij is voor een verzamelaar echt interessant en eigenlijk is het zonde om hem dagelijks te gebruiken. Zoveel mooie zijn er niet meer. Heb nog meer foto's.

Wat is slim?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
slomr
Forumgebruiker
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:08
Locatie: omg. R'dam

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door slomr »

cavok schreef: Wat is slim?
Om te beginnen vertellen waar die "hidden treasure" te bezichtigen is...

Wat gaat er trouwens schuil onder dat laken en dan doel ik op de creatieve uitspatting (?) op de motorkap. Verder ziet-ie er wel netjes uit, zo op het eerste gezicht. Binnen roesten ze blijkbaar net wat minder snel :wink: .

Wat je moet doen tav/voor de APK? Het hangt er een beetje vanaf of hij "volgens de voorschriften" is weggezet. Als-ie er al 10 jaar zo bijstaat, zullen die banden iig niet rond meer zijn, vrees ik. Het hangt ook allemaal een beetje af van de prijs die je ervoor wilt hebben/denkt te krijgen, met en zonder apk.
Panda Young 900 RIP

Gebruikersavatar
slomr
Forumgebruiker
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:08
Locatie: omg. R'dam

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door slomr »

slomr schreef: Wat gaat er trouwens schuil onder dat laken en dan doel ik op de creatieve uitspatting (?) op de motorkap.
In close-up (b)lijkt het gelukkig :) een deken oid te zijn...
Panda Young 900 RIP

cavok
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 21:49

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door cavok »

Het is geen afrikaanse vlag of zo hoor.... het is een deken.
Hij is dus niet van mij; ik dacht mijn schonvader een handje te helpen.
Overigens is het niet alleen het binnenstaan hoor; hij is gewoon erg zuinig.
Hieronder zie je een foto van zijn andere auto, die heeft hij na een jaartje of 15 weggedaan. Heb er zelf ook nog 2 jaar ingereden en daarna verkocht aan een Lancia liefhebber. Was als nieuw.

Groeten Marc

Afbeelding

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door Romeo »

Leuk een Prisma Monte carlo :D
Ik heb die kleur 1 keer op een andere Panda gezien; een Panda 750CL uit 1987. Volgens mij is de naam van die kleur: Oslo green (maar 100% zeker ben ik daar niet van)

Mocht je van plan zijn de auto te verkopen....misschien is het een idee om er dan een taxateur naar te laten kijken. je krijgt dan een reeele verkoopwaarde en het staat dan ook op papier hoe en wat.

Deze auto verdient het om vertroeteld te worden, en eigenlijk is de toekomstige eigenaar verplicht om er alles aan te doen om hem zo lang mogelijk in topstaat te houden.
Ik kan echt genieten van dit soort berichten :wink:
Als het mag en kan dan zou ik graag foto's van deze auto willen zien waarop hij in volle glorie te zien is. Ja ook ben ik benieuwd naar het interieur, kilometerstand e.d.
Panda 750's worden langzaam aan schaarser. Deze panda is er nog één van voor het I.E. Tijdperk, dus met carburateur en handchoke.
Laatst gewijzigd door Romeo op 05 jul 2009 01:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Panda9001100

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door Panda9001100 »

Feit is dat er al veel pinda's aangeboden worden. Dus de hoofdprijs ervoor vangen cq de getaxeerde waarde gaat niet lukken.

Waar staat de auto? Wellicht dat ik interesse heb.

fiejatje
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:24

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door fiejatje »

Berichten: 907
Woonplaats: Ergens in NL
Panda9001100 schreef: Waar staat de auto?
ergens in nederland, dus bij jou om de hoek!! :D

Gebruikersavatar
slomr
Forumgebruiker
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:08
Locatie: omg. R'dam

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door slomr »

@Milan

Die taxatie lijkt me redelijk zinloos.

Voor ons is het misschien een verborgen schat, maar in de boze buitenwereld :wink: is het gewoon een 22 jaar oude Panda met een rotte (rechter) deur, waar veel aan moet worden gedaan om hem door de APK te loodsen. De waarde laat zich dus raden.

Begrijp me niet verkeerd; Ik wil de auto/de beste man niet afvallen. Zo te zien gaat hij erg netjes met zijn spullen om en ik waardeer het zeer dat hij hem zo lang heeft bewaard. Van een Panda is het nu eenmaal vaak moeilijk afscheid nemen :wink: .
Panda Young 900 RIP

cavok
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 21:49

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door cavok »

Milan schreef:Leuk een Prisma Monte carlo
Inderdaad, zie er niet veel meer van.

Ik denk ook dat taxeren alleen zin heeft als ie APK heeft, en dan nog is het een beetje overdreven.
Ik zie mijn schoonouders vanavond, we zullen het even bespreken en dan laat ik het wel weten.
De auto staat trouwens in Uitgeest.

Heb nog wel een paar foto's, maar wel genomen met een mobieltje....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fiejatje
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:24

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door fiejatje »

ik moet zeggen dat ik 'auto heeft 10 jaar stilgestaan' nou niet direct een aanbeveling vind en iets dat kopers zal aantrekken (misschien bij een zeldzame aston martin, die toch volledig uit elkaar zal gaan om te restaureren).

apk-baar maken kan nog wel eens wat gaan kosten, zonder apk is ie nauwelijks wat waard.
mijn idee: je mag blij zijn als je hem kunt slijten :(

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door Erik 319 »

Dat is wel erg negatief.
Lijkt mij een mooi karretje dat vast wel een koper vinden zal.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
EzraEzinga
Forumgebruiker
Berichten: 1140
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
Locatie: Apeldoorn

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door EzraEzinga »

Ik heb eventueel wel interesse. Heb nu toch een garage om hem neer te zetten.

Leuke uitdaging om weer netjes te maken en dan weer iemand blij te maken met een goede Panda inclusief lidmaatschap :D
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)

'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)

Panda9001100

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door Panda9001100 »

Zijn er al 2 mensen die interesse hebben :P .

cavok
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 21:49

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door cavok »

Ik begrijp wel dat een aantal er een beetje sceptisch tegenover staan, maar we moeten het allemaal niet overdrijven. De deur is niet rot, maar begon te roesten. Ipv het door laten gaan heeft hij het meteen behandeld. Het is dus alleen cosmetisch.
En een accuutje en een uitlaat gaat je de kop ook niet kosten.
Overigens heeft ie niet 10 jaar helemaal stil gestaan, hij heeft er ieder jaar even een rondje mee gereden om hem goed te houden.
Laatste keer was vorig jaar dus hij zal met weinig moeite weer lopen.

Dat de auto er nog zo mooi uit ziet komt omdat hij zo zorgvuldig met z'n spullen om gaat; anders houd je die Prisma ook niet zo mooi in het Nederlandse klimaat en pekel.

Ik begrijp nu echter dat hij toch wel zin heeft om hem weer APK te maken en er dan nog in ieder geval tot het eind van de zomer mee te rijden.
Tzt komt hij waarschijnlijk op Marktplaats.
Mocht er echt iemand hem heel graag willen hebben dan kan dat nu voor €2000, niet om hebberig te zijn, maar hij wil hem gewoon toch nog even houden

Als hij op MP komt laat ik het wel weten.

Groeten en fijne zomer,
Marc

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Panda uit de motteballen, verkopen zonder APK?

Bericht door aribold »

Ik wilde net zeggen dat er waarschijnlijk wel een paar mensen bijzondere interesse voor de Panda zullen hebben, maar nu ik lees over 2000 euro, trek ik dat maar snel terug....
Sorry hoor, het is maar gewoon een panda. Geeneens een oerpanda, maar gewoon eentje van ongeveer hetzelfde model als 6 jaar geleden nog nieuw verkocht werdt. (En zelfs daar krijg je niet makkelijk 2000 Euro voor).
Heeft ie pas 300km op de teller staan ofzo?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”