Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
squatt3r
Forumgebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:38
1e Panda-achtige: Young 0.9 2000

Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door squatt3r »

Ik zoek dakdragers voor mijn Fiat Panda, 3 deurs, geen dakrail, bouwjaar 2000, 0.9, geen dakrails.
Afbeelding

We gaan 4 weken naar Italië (kamperen), al eerder gedaan met succes maar omdat we nu iets langer gaan wil ik de bagage wat vermakelijken. Ik kom op deze, maar kan er niet goed uit opmaken hoe ze zouden passen. Iemand advies? (Of is het sowieso geen goed idee, die dakdragers...)

https://www.winparts.nl/bagage-transpor ... 78932.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
duco
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:06
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door duco »

Aan de voorzijde grijpen ze aan aan de rand waar de deur invalt. Achter grijpen ze vast op de raamrubbers.

Ik heb zelf dakdragers met een soortgelijk systeem (ooit tweedehands gekocht), maar daar zitten wel vier 'adapter blokken' bij met uitsparingen die precies over de daklijsten vallen. Ik heb er enkele keren iets mee vervoerd, en ze hebben een tijd op het dak gezeten. Nooit problemen mee gehad.

squatt3r
Forumgebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:38
1e Panda-achtige: Young 0.9 2000

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door squatt3r »

duco schreef:Aan de voorzijde grijpen ze aan aan de rand waar de deur invalt. Achter grijpen ze vast op de raamrubbers.

Ik heb zelf dakdragers met een soortgelijk systeem (ooit tweedehands gekocht), maar daar zitten wel vier 'adapter blokken' bij met uitsparingen die precies over de daklijsten vallen. Ik heb er enkele keren iets mee vervoerd, en ze hebben een tijd op het dak gezeten. Nooit problemen mee gehad.
Dank voor je antwoord, die van jou klinken goed. Ik probeer te zoeken op nummerbord, maar krijg volgens mij niet de juiste aangeboden. Tips welke wel zouden passen?

Is jouw ervaring met de wijze waarop ze vastgrijpen bij de ruiten achter goed?

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door Pinda1000 »

Die speciale dakdragers voor de Panda 141 worden niet meer nieuw geleverd denk ik.

Gebruikersavatar
duco
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:06
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door duco »

squatt3r schreef:
duco schreef:Aan de voorzijde grijpen ze aan aan de rand waar de deur invalt. Achter grijpen ze vast op de raamrubbers.

Ik heb zelf dakdragers met een soortgelijk systeem (ooit tweedehands gekocht), maar daar zitten wel vier 'adapter blokken' bij met uitsparingen die precies over de daklijsten vallen. Ik heb er enkele keren iets mee vervoerd, en ze hebben een tijd op het dak gezeten. Nooit problemen mee gehad.
Dank voor je antwoord, die van jou klinken goed. Ik probeer te zoeken op nummerbord, maar krijg volgens mij niet de juiste aangeboden. Tips welke wel zouden passen?

Is jouw ervaring met de wijze waarop ze vastgrijpen bij de ruiten achter goed?
Toch verwijst de gebruiksaanwijzing van de dakdragers waar jij naar doorlinkt expliciet naar de Panda 1 https://www.winparts.nl/upload/product_ ... _27426.pdf.

Het enige nadeel aan het aangrijpen op de raamrubbers achter is dat die rubbers op de aangrijpplek een klein beetje uitrekken na verloop van tijd. Maar dat is geen drama.

squatt3r
Forumgebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:38
1e Panda-achtige: Young 0.9 2000

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door squatt3r »

duco schreef:
squatt3r schreef:
duco schreef:Aan de voorzijde grijpen ze aan aan de rand waar de deur invalt. Achter grijpen ze vast op de raamrubbers.

Ik heb zelf dakdragers met een soortgelijk systeem (ooit tweedehands gekocht), maar daar zitten wel vier 'adapter blokken' bij met uitsparingen die precies over de daklijsten vallen. Ik heb er enkele keren iets mee vervoerd, en ze hebben een tijd op het dak gezeten. Nooit problemen mee gehad.
Dank voor je antwoord, die van jou klinken goed. Ik probeer te zoeken op nummerbord, maar krijg volgens mij niet de juiste aangeboden. Tips welke wel zouden passen?

Is jouw ervaring met de wijze waarop ze vastgrijpen bij de ruiten achter goed?
Toch verwijst de gebruiksaanwijzing van de dakdragers waar jij naar doorlinkt expliciet naar de Panda 1 https://www.winparts.nl/upload/product_ ... _27426.pdf.

Het enige nadeel aan het aangrijpen op de raamrubbers achter is dat die rubbers op de aangrijpplek een klein beetje uitrekken na verloop van tijd. Maar dat is geen drama.
Hmm inderdaad, zou dan wel moeten passen.. Ik weet niet of ik de gok aandurf.. Het uitrekken van die rubbers, zorgt dat in potentie voor lekkage of is dat te overzien?

Gebruikersavatar
duco
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:06
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001

Re: Dakdragers voor Fiat Panda (2000)

Bericht door duco »

squatt3r schreef:
Hmm inderdaad, zou dan wel moeten passen.. Ik weet niet of ik de gok aandurf.. Het uitrekken van die rubbers, zorgt dat in potentie voor lekkage of is dat te overzien?
Wat mij betreft is het te overzien. Ik heb ze er een paar maanden opgehad en het rubbertje is een beetje uitgerekt, je ziet het nauwelijks. In ieder geval geen lekkage.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”