michiel van g. schreef:Ik heb met de Marbella met een hoge goed gevulde boedelbak met bouwmaterialen gereden. Dat ding reed gewoon 90, sterker nog, 100 was ook geen issue geweest. En de Marbella heeft maar 39pk (of wat daar van over is).
Misschien is het idee een keer een weekje zo'n kleine caravan te huren en dan te proberen hoe het gaat?
Wij houden het op een nieuwe oude vouwwagen.... van max 500 kg. geremd.
Zal tzt een fotootje plaatsen in dit topic!!
Herkenbaar
Ik heb een boedelbak gereden met allemaal kasten en spaanplaat.
Ging goed. Alleen stond toen er best veel wind...
En een keer onze oude bakfiets vervoerd, naar de koper ver weg zonder auto.
Incidenteel zou ik dat ook zo weer doen. Wel in de vier gereden de meeste stukken.
Wij hebben nog een Eifelland uit 1978 welke maximaal 800 kg mag wegen en geremd is. Toch zou ik niet zo snel met de Panda gaan rijden. Wellicht leuk voor een camping heelllllll erg in de buurt. Mensen zullen wel verbaast kijken denk ik
Ik kan overigens wel smullen van Panda's als trekauto.
Ik heb toevallig vanmiddag 7 aderig draad gehaald om mijn trekhaakprojectje af te ronden. Kan ik in ieder geval mijn bagagewagentje uit 1981 er achter hangen. en misschien wel een klein rondje met de caravan haha
Had een leeggewicht van 750, en had eigenlijk een geel kenteken gemoeten.. en die zonder al te veel moeite in 20 uur reistijd 1600km verderop aan de Kroatische kust neer gezet zonder al te veel moeite..
Het is maar hoe je er over denkt..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! || Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project) Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Pfoe wel ergens ha.. maar die houd je nog tegoed van me. Zit nu via mobiel en alles daar van staat op de oc.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! || Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project) Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Verstandig is het niet. Klein afstandje, bij prima weer, moet kunnen. Hoe avontuurlijk ben je he. Mare 1600km in 20 uur, dan heb je flink doorgereden......
Ik heb met idee gespeeld om een trekstang op de selecta te monteren, zodat deze achter de groene kan hangen. Automaten mogen niet getrokken worden. Om de groene achter de selecta te hangen lijkt mij teveel gevraagd voor de automaatbak.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
De gehele auto die getrokken moet worden, wordt aangepast. Verlichting wordt aangesloten, remmerij moet werken, etc. Komt nogal wat bij kijken. Uiteraard moeten er (afneembare) driehoeken gemonteerd worden.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Verlichting stelt niets voor als beide wagens een trekhaak hebben. Gewoon een lange kabel van stekkerdoos naar stekkerdoos. Maar remmen gaat niet zo maar. Misschien een koppelbare remleiding naar de hoofdremcilinder van de getrokken auto. Maar dat zal niet eenvoudig zijn. Een oplooprem misschien in de trekstang en extra kabels naar het handremmechanisme zou kunnen. De driehoekjes maak je gewoon met magneetjes op de achterklep.
Ja precies, MichaD. Waarom zou ik dat willen? Daarom niet doorgezet. Bovendien zal ik door oom agent v/d weg gehaald worden en dat gaat ook vervelen na een paar keer.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
PandaVespa schreef:Verstandig is het niet. Klein afstandje, bij prima weer, moet kunnen. Hoe avontuurlijk ben je he. Mare 1600km in 20 uur, dan heb je flink doorgereden......
Wil je mij niet zo persoonlijk aanvallen met je niet verstandig..
En doorgereden.. valt mee, maximaal 115 op de teller. Het was gewoon rustig en ik stop niet vaak.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! || Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project) Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003