Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Pandaprijzen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Miranda
Forumgebruiker
Berichten: 312
Lid geworden op: 23 mar 2015 11:17
1e Panda-achtige: Young 2001
Facebook: https://www.facebook.com/miranda.uneken
Locatie: Betuwe
Been thanked: 3 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door Miranda »

Ik kocht een Panda omdat ze goedkoop zijn. De tweede kocht ik omdat de eerste fijn reed (en de Twingo die ik ertussen had verschrikkelijk was)
Inmiddels is mijn Panda ook een beetje een omgekeerd statussymbool geworden: zie mij eens een armoedige auto rijden.
Ik kocht hem 5 jaar geleden voor 850 euro en hoewel de huidige staat niet perse heel veel slechter is, geloof ik toch niet dat ik dat geld er nog voor terugkrijg.

Mcb80
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 22:21
1e Panda-achtige: Young 1999

Re: Pandaprijzen

Bericht door Mcb80 »

Hallo, ik heb op MP een fiat panda young van 1999 op het oog met 58k op de teller. De vraagprijs is rond de 3500,-. Is dat veel te hoog? Ik heb de auto nog niet gezien dus kan verder weinig over de kwaliteit zeggen.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door bero »

Dat schijnt tegenwoordig nogal persoonlijk te zijn..
Benieuwd wat tegenwoordig een taxatierapport zegt..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door PandaVespa »

Km-stand is vrij laag, dus er kan veel achterweg komen zodra je er 'veel' mee gaat rijden. (Ophang)Rubbers die uitgedroogd zijn, remmen die vast kunnen zitten, etc.
En roest is waar de 141 Panda gevoelig voor zijn. Kan meevallen, maar grondige inspectie is geen overbodige luxe.
En massa problemen is geen enkele (vooral laatste bouwjaren) 141 Panda van gevrijwaard, wat tot gevolg kan hebben van de vreemdste storingen.

En vraagprijs is wat Bero zegt, persoonlijk. Kwestie van vraag en aanbod.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Peter de Panda
Forumgebruiker
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:05
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Locatie: Zuid Gelderland

Re: Pandaprijzen

Bericht door Peter de Panda »

Lastig te zeggen zonder enige informatie over de toestand.
Buiten persoonlijke overweging of je er dat voor over hebt, zou ik voor zo'n prijs echt wel heel goed willen weten
wat de toestand is. Als je weinig ervaring hebt met auto's, zou ik iemand meenemen die dat wel heeft en
'm ergens op een brug bekijken voor aankoop.
Over de zwakke punten van Panda's is op dit forum voldoende geschreven. 1999 is wat dat betreft ook geen topjaar.
Met name qua roest. (Alles na ca. 1996 niet).

Klinkt trouwens als deze Panda:
viewtopic.php?f=82&t=22165

Die ziet er op de foto's wel mooi uit.

Geheel subjectief: Vind een 900 uit 1999 wel wat gewoontjes voor zoveel geld. Zou mijn keuze niet zijn.
Panda 900 young Verde Polynesia 155.000 km.
Panda 1.100 young Nero 90.000 km.

Mcb80
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 22:21
1e Panda-achtige: Young 1999

Re: Pandaprijzen

Bericht door Mcb80 »

Dankjulliewel voor de reacties. Het is inderdaad degene waar hierboven naar verwezen wordt. Ik heb inderdaad weinig ervaring met auto's (ben op zoek naar m'n eerste auto) en degene die ik meeneem weet meer van 2cv's. Ik weet ondertussen al wel een beetje waar ik op moet letten maar of ik alles herken... Achteraf tevoorschijnkomende problemen ben ik nu wel een beetje bang voor gezien de lage km-stand. Ik begrijp uit de reacties dat een keuze voor een panda van voor 1996 misschien verstandiger is? Maargoed, de afspraak is gemaakt dus ik ga wel kijken. Ik weet niet zo snel te regelen dat de panda op een brug gezet wordt dus zal er maar onder moeten kruipen.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door Micha D. »

Als je het mij vraagt veel te duur. Ja hij zal best netjes zijn, maar de uitvoering is echt verre van interessant (behalve de kleur misschien). Het is inderdaad een 900 (vind ik persoonlijk net iets te traag), voor dat geld had ik gehoopt dat ze velgen ook wel even zouden opknappen.

Ik zou dan persoonlijk veel eerder op deze af gaan, dat is tenminste nog een leuke uitvoering, veel mooier (persoonlijke mening) interieur.

Ik zie dat hij in Amsterdam staat, als je wilt zou ik ook even mee kunnen kijken (ik weet niet wanneer je gaat).

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door 4RN01D »

Mcb80 schreef: 08 dec 2020 09:38 Hallo, ik heb op MP een fiat panda young van 1999 op het oog met 58k op de teller. De vraagprijs is rond de 3500,-. Is dat veel te hoog? Ik heb de auto nog niet gezien dus kan verder weinig over de kwaliteit zeggen.
58k op de klok in 21 jaar... dat is ongeveer 2800 km op jaarbasis... ongeveer 230 km per maand... Dat schreeuwt bij mij boodschappenauto. Ik denk dat zeker 75% van de mensen die je het vraagt zal bevestigen dat het rijden van korte stukjes niet goed is voor de motor, omdat het nooit echt goed op bedrijfstemperatuur kan komen...

Dat is nog even los van de staat van onderhoud. Ik zou persoonlijk hoe dan ook de auto bekijken met een heel kritisch oog (en niet alleen vanwege de motor)

3500 vind ik sowieso aan de hoge kant. Laat je niet verleiden door een lage km-stand. helemaal niet als men vindt dat dat de reden is dat een auto van 21 jaar zoveel waard is.
Laatst gewijzigd door 4RN01D op 08 dec 2020 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Panda 1.1 :D SMILE

Mcb80
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 22:21
1e Panda-achtige: Young 1999

Re: Pandaprijzen

Bericht door Mcb80 »

@Micha, als je zou willen meekijken zou dat wel heel tof zijn. Ik heb de afspraak aanstaande vrijdag om half vier staan. In Amsterdam-Noord.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door Micha D. »

Ai, vrijdag gaat mij helaas niet lukken, sorry.

Mcb80
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 22:21
1e Panda-achtige: Young 1999

Re: Pandaprijzen

Bericht door Mcb80 »

Micha D. schreef: 08 dec 2020 17:23 Ai, vrijdag gaat mij helaas niet lukken, sorry.
Jammer maar het aanbod was al heel aardig!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door bero »

Ik zelf ben ook helemaal niet zo kilometer geil. Ik heb liever een goed onderhouden auto met veel kilometers (10-15.000 per jaar gemiddelde) dan een boodschappen autotje met weinig kilometers.

Als ik ga kijken naar mijn autoverleden heb ik er echt een aantal gehad waar weinig kilometers, en zeker de afgelopen jaren, mee gereden zijn. En niets mis mee is geweest bij aankoop.

Ervaring daarmee is dat na een aantal maanden (ruim geschat) intensief gebruik toch reparaties naar voren komen die bij aanschaf niet te vinden waren.

Wat de prijzen betreft, ben ik echt een keer benieuwt naar taxatie rapporten voor classic van meer dan 2000 euro.

Ik denk dat er echt maar weinig van de vraagprijzen overblijft en de bubbel groter is dan de werkelijkheid.
Maar denk dat er niet veel verkopers daar trek in hebben
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Mcb80
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 22:21
1e Panda-achtige: Young 1999

Re: Pandaprijzen

Bericht door Mcb80 »

Jullie hebben mij (terecht) aan het twijfelen gebracht. Ik denk zelfs dat ik deze panda ga laten staan en geeneens ga kijken. Beter op zoek naar een exemplaar van begin jaren 90 met wat meer km's op de teller. 😅

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door PandaVespa »

Waarom zoek je specifiek naar een 141 Panda? Vroeger een gehad?

Een ouder dan 25 jaar zijn nog zeldzamer. Meeste zijn al gesloopt.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Pandaprijzen

Bericht door michiel van g. »

Er staat wel een heel leuke 750Cl uit ‘87 te koop. Maar dat is echt een hobby-auto.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”