Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Kachel radiator vervangen

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
alfredo
Clublid
Berichten: 675
Lid geworden op: 19 apr 2004 00:00
1e Panda-achtige: seat panda 35 cabriolet 1984
2e Panda-achtige: selecta 1100 1991
Locatie: smilde, 9422

Kachel radiator vervangen

Bericht door alfredo »

Na enkele dagen last te hebben gehad van beslagen ruiten ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan.
Nu zag ik rode aanslag van koelvloeistof bij het interieur filter zitten en ik vermoed dus dat daar het probleem zit.

Nu heb ik een werkplaats handboek en daar staat in dat je ongeveer je hele dashboard eruit moet om de radiator
te vervangen, dus ook het stuur, airbags boordcomputer versnellingspook enzovoort.....

Is er misschien iemand die dit al eens gedaan heeft en eventueel nog goede tips heeft.


Groetjes Alfredo
Ik weet niet alles, maar wel veel. Schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen...

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Kachel radiator vervangen

Bericht door Panda 500 »

Ik kan je niet meteen helpen maar kijk altijd met grote ogen naar filmpjes waar je ziet hoe bij de opbouw van een wagen, aan de lopende band, het hele dashboard daar "eventjes" in één keer binnen gestoken en op zijn plaats gebracht wordt. Echt een klusje van enkele minuten! Dan vraag ik me altijd af of dat er nadien even snel weer uit te halen is! :wink: Ik vrees van niet, dus...
Wij hebben immers al jàren een gelijkaardig probleem met onze Punto Selecta (1997), en rijden dus al jàren altijd met het raampje 1 à 2 cm open en de aanjager aan, op de voorruit gericht. Zeker bij bij regenweer of koude... Want ook bij de Punto zou het hele dashboard eruit moeten om bij de kachel te geraken. :no:

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Kachel radiator vervangen

Bericht door Giovanni. »

Het dashboard van een Punto ligt er echt in een ommezien naast! Laatst nog ff met onze eigen Punto gedaan omdat ik er zonodig een airco in wilde hebben...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Kachel radiator vervangen

Bericht door Dennis023 »

Inderdaad, bij de meeste auto's moet dan het dashbord er uit. Dat ze daar niets op verzinnen. Heb je een oudere auto dan is je auto technisch total loss omdat de kosten boven de dagwaarde uitkomen.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pamda
Forumgebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jan 2013 19:25
Locatie: Doetinchem

Re: Kachel radiator vervangen

Bericht door Pamda »

Volgens Haynes hoeft niet het hele dashboard eruit. Alleen het centrale deel onder de versnellingspook.


Afbeelding
Pamda

1.2 Emotion 2007 wit Afbeelding
1.2 Dynamic 2004 groen Afbeelding
0.9 Young 2001 groen Afbeelding
Marbella 1992 blauw Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”