Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

mistlampen kabel

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
peetje
Forumgebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2012 11:34
1e Panda-achtige: Hatchback 1.2 Classic 169 -2010

mistlampen kabel

Bericht door peetje »

een paar vraagjes

ik wil mistlampen in me panda inbouwen
1>nu is mijn vraag zit er al een voor gemonteerde kabelboom voor de lampen en ook voor de schakelaar
2>heeft deze panda een canbus-systeem voor de lampen ik heb al parkeerlichten vervangen voor LED en ook de
achteruitrij lamp is al een led lamp en zie geen storing op dashboard (ik weet niet of hij dat aangeeft als en een defecte lamp is )

ik hoor het graag van de medeforum Panda gebruikers
Mvg Peetje

Gebruikersavatar
stephan1978
Forumgebruiker
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
Locatie: Hoogerheide

Re: mistlampen kabel

Bericht door stephan1978 »

Ik zou ook graag mistampen willen inbouwen. Heeft iemand hier een lijst met de benodigde onderdelen (nummers?) hiervoor en een elektrisch schema?

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: mistlampen kabel

Bericht door ImcoPoelman »

In mijn 312 had ik ook geen mistlampen, dus ook geen originele schakelaar in het dashboard, ik heb zelf stroomkabels getrokken en een schakelaar gemonteerd op het klepje van de zekeringkast. Dit heb ik uitgebreid met een schakeling, zodra ik de deuren sluit/open met de afstandsbediening, dan gaan ook de mistlampen aan voor 30 seconden.

Lampen en houders kan je zo op de sloop halen, zitten geklikt in de bumper. Neem ook gelijk de stekkers mee, die zijn moeilijk los te kopen.
Afbeelding

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: mistlampen kabel

Bericht door Markv70 »

Hoi,

Kan je mij vertellen hoe je deze hebt doorgetrokken. Ik heb namelijk wel een orginele schakelaar en had verwacht dat alles aanwezig was maar na demontage van het rooster geen kabels te vinden.
Wil nu zelf kabels trekken welke naar de orginele schakelaar loopt.

Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Douwe 13
Forumgebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 sep 2019 15:39
1e Panda-achtige: Emotion 2008
Locatie: Emmeloord

Re: mistlampen kabel

Bericht door Douwe 13 »

Ik heb via Ali Express een paar mistlampen met dagrijverlichting gekocht. Deze heb ik vast gekit in de originele houders. De dagrijverlichting heb ik aangesloten op de stadslichten. De mistlampen moet ik nog aansluiten met relais en extra schakelaar...
Bijlagen
IMG_20200425_155408.jpg
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”