Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

fiat panda 169 stuurbekrachteging valt uit daarna dashboard

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

percy202
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2017 17:19
1e Panda-achtige: fiat panda 1.2 169

fiat panda 169 stuurbekrachteging valt uit daarna dashboard

Bericht door percy202 »

Ik heb een vraagje ik ben al een tijdje bezig met een fiat panda waar van het dashboard helemaal van slag is, lampjes aan en uit alle tellers heen en weer en kachel en radio vanzelf bediend word.
Na enige tijd onderzoek bleek de bcm kapot te zijn een nieuwe bcm in de wagen geplaatst paar storingen waren weg behalve die genen die ik in het verhaal vermeld.
Ik ben er achter gekomen als ik de zekering van de stuur bekrachtiging er uit haal de storing weg is op de stuur bekrachteging na dan.
Omdat t stroom sircuit is onderbroken.
Ik heb ook de wagen uit gelezen en blijkt dat de hoeksenser wel reageerd en hen m reets gekalibreerd.
De computer geeft ook aan dat de laadspanning niet aanwezig is maar de dynamo geeft wel 13.6 volt door.
De fiat dealer wist er helaas ook geen raad mee en bij deze vraag ik of het voor jullie misschien wel een bekend probleem is en een idee hebbe wat het kan zijn.

Ook even een filmpje er bij geplaatst dan is het probleem wat duidelijker te zien.
[youtube][/youtube]

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”