Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda wil niet starten

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Pitbullpanda
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 12:15
1e Panda-achtige: 1.3. JTD

Panda wil niet starten

Bericht door Pitbullpanda »

Sinds 4 dagen in het bezit van een Fiat Panda 1.3 Jtd 2006 en nu al panne :evil: . Ik woon in het westen van Nederland en auto gekocht bij garage 200 km verderop. Gisteren gestrand. Auto wil na kort bezoek aan supermarkt niet meer starten. Verlichting en radio doen het. Startkabels helpen niet. Zekeringen zijn niet doorgebrand. Telefonisch contact met Fiat dealer 20 km verderop: denkt dat het een storing in het slot is. Heb helaas geen 2de sleutel. Heeft iemand ook deze ervaring of kan dit ook iets anders zijn.
Auto moet nu afgesleept worden omdat ik alleen op de handrem kan remmen en dat is te riskant.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda wil niet starten

Bericht door bero »

Een aantal vragen:
- Heb je de accu spanning gecontroleerd?
- Als de auto op contact gezet worden, brand er een lampje van een auto met een slot? Of knipperen er andere lampen?
- Als je auto probeert te staren, wil de motor dan niet aan slaan, of gebeurd er helemaal niks?

Probeer ook anders eens een kleine reset d.m.v. de stekker van de rode (dikke) kabel in de zekeringenkast los te halen en na een paar seconden er weer in te doen.

Succes!
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda wil niet starten

Bericht door Pinda1000 »

Waarom kan je alleen op de handrem remmen??? De gewone remmen doen het toch ook, alleen niet bekrachtigd.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda wil niet starten

Bericht door bero »

Pinda1000 schreef:Waarom kan je alleen op de handrem remmen??? De gewone remmen doen het toch ook, alleen niet bekrachtigd.
Kan me er wel wat bij voorstellen.. Ook de stuurbekrachtiging is niet actief.. Het is dan net of je in een oer-panda rijd als je dat nog nooit gedaan hebt..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

losbol
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jan 2016 14:33
1e Panda-achtige: 1.2 emotionele 2005

Re: Panda wil niet starten

Bericht door losbol »

Nieuwsgierig. Hoe is het afgelopen?

Pitbullpanda
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 12:15
1e Panda-achtige: 1.3. JTD

Re: Panda wil niet starten

Bericht door Pitbullpanda »

Even een update: de Panda is uiteindelijk met de auto-ambu verplaatst naar een fiat-dealer, deze kon hem ook niet met een turbo-accu opladen. Uitlezen gaf geen direct resultaat en uiteindelijk bleek het de zekering te zijn van het contactslot. Deze is vervangen. Inmiddels nog 1x keer met hetzelfde euvel te maken gehad en ik heb nu privé-les gehad van mijn man zodat ik nu zelf weet waar die zekering zit en hoe ik deze moet vervangen.
Volgende maand gaat de groene (Panda) voor een beurt en (vervroegde) APK en zal dit nogmaals ter sprake brengen. Maar wie een idee heeft wat hier aan de hand kan zijn mag het zeggen.

NB. Wat wel opviel was dat bij uitval van de zekering beide keren er sprake was van hevige regenval (de laatste keer was met de storm van afgelopen donderdag).

Gebruikersavatar
jeepee
Forumgebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:36

Re: Panda wil niet starten

Bericht door jeepee »

kijk eens of er een hoop vergaan blad en drek in de parafanbak ligt. Als de afvoertjes verstopt zijn door die smurrie kan het water niet goed weg en dan loopt het zo het interieur in richting zekeringkast...
Panda 1.2 Edizione Cool 2007 - Renault Clio IV dCi 2018

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”