Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Mijn armsteun; een Warme Douche

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Ik weet niet hoe het met jullie is. Maar als ik een andere auto heb gekocht, wil ik hem ‘naar mijn hand zetten’, dan wil er ‘mijn autootje’ van maken.

Ik heb ondertussen een leeftijd dat overdadige bling bling voor mij niet meer hoeft. Wel monteer ik altijd zo snel mogelijk gele koplampen – ik vind dat ’s avonds prettiger aan mijn ogen dan wit licht – en heb ik een voorkeur voor zoiets als een middenarmsteun. Het verhaal van mijn TomTom vertelde ik inmiddels in een ander topic.

Vorig jaar april importeerde ik een Pandaatje uit Duitsland. Ik betaalde voor de mijne € 3900, er kwam zo’n zeshonderd euro aan nodige en onnodige kosten bij. Maar, let wel: geen BPM! De auto is van december 2011, een jaar waarin in Nederland op milieuvriendelijke auto’s geen BPM hoefde te worden betaald. En dan nu de clou: dat geldt nog steeds bij het importeren van auto’s uit de BPM-vrije jaren! Het laatste geheel terzijde en off-topic, maar doe er eventueel je voordeel mee.

Een dergelijke auto als de mijne (minder dan 50.000km, met een hoop opties, Scheckheft gepflegt dus met volledig ingevuld serviceboekje) zou in Nederland sowieso zomaar een tot twee duizend euro meer kunnen kosten. Dat scheelt een slok op een borrel.
Om een lang verhaal kort te houden: ik had het gevoel wat muntjes over te hebben gehouden en bestelde voor mijn Pandaatje bij http://www.armsteunwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , een onderdeel van GoodGo uit Zuidbroek, een armsteun voor een Fiat Panda 2003 – 2011. Voor ik verder ga en om misverstanden te voorkomen wil ik graag uitdrukkelijk het volgende verklaren: ik heb geen enkel belang bij deze internetwinkel. Ik heb de eigenaar en zijn vrouw nooit ontmoet, ik kan niet eens op vijftig kilometer nauwkeurig vertellen waar Zuidbroek ligt en heb het echtpaar hooguit een paar keer per telefoon gesproken.

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Nog geen uur nadat ik mijn bestelling plaatste en betaalde, belt een heer met een Groningse tongval die zich duizendmaal verontschuldigt en me vertelt dat hij de armsteun pas over twee weken kan sturen omdat hij in tijdnood is. Hij reist binnen enkele uren af naar China. Wel is hij eventueel bereid mijn betaling per direct te retourneren.

Balen dus. Maar er is natuurlijk ook sprake van overmacht. Daar komt bij dat de man van http://www.armsteunwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; me ook lekker had kunnen laten bungelen: hij heeft mijn geld binnen en had de armsteun ook twee weken later kunnen versturen zonder dat ik veel poten heb om op te staan. Eigenlijk vind ik het wel keurig. De man belt persoonlijk op om zijn excuses te maken, dat schept toch vertrouwen. Enfin, ik zeg hem dat de order gewoon door kan gaan. Ik red me die paar weken wel met mijn Panda mét zonder middenarmsteun.

Afbeelding

Ik heb wel voor hetere vuren gestaan. :wink:
Laatst gewijzigd door Panda69 op 12 feb 2017 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Twee weken later brengt de bezorgturk een doos. Het bevat mijn armsteun waar ik zo node op wachtte. Ik helemaal blij. Mij was telefonisch verzekerd dat de bevestiging ervan een fluitje van een cent is, een kind zou de was kunnen doen. Dus heb ik goede hoop dat het ook mij kan lukken.

De armsteunwinkel heeft netjes een nota bijgevoegd:
Afbeelding
Ik moet er een beetje om lachen; ik hou niet van zoetig- maar wel van dergelijke grappigheid.

Zoals je kunt zien betaalde ik € 93.99 voor de duurste uitvoering van de middenarmsteun. De bovenkant is van grijs leder, ik had hem liever iets donkerder gehad. Het is een hoop geld voor wat het in feite is, maar toch ben ik er blij mee. Het geheel ziet er keurig uit.

Voor het monteren zijn, in tegenstelling tot wat de armsteunwinkelmeneer beweerde, eigenlijk twee man nodig. Een om de onderkant zachtjes aan te drukken zodat deze mooi om de tunnel aansluit en eentje om de vier zelftappende schroefjes vast te draaien.

De eerste stopte dat ‘lekkers voor tijdens de montage’ in zijn mond en duwde, ik schroefde. Zo simpel als ik het uitleg, zo simpel is het: niet meer dan een paar minuutjes werk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

En dan nu het resultaat. Een paar plaatjes vertellen soms meer dan heel veel woorden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Kortom, ik ben erg tevreden over http://www.armsteunwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar eigenlijk heeft dit bedrijfje, ik vermoed dat het uit man en vrouw bestaat, niet veel meer gedaan dan wat eigenlijk normaal zou moeten zijn: goede service bieden, goed advies geven, als er onverwacht vertraging is de klant op de hoogte brengen en waar van enige kwaliteit leveren. Dat snoepje als knipoogje beschouw ik als bonus.
Je moet er als consument tegenwoordig blij mee zijn, maar al met al is dit alles voor mij geen aanleiding het bedrijfje in het zonnetje te zetten.

De reden dat ik het toch doe, kwam deze week. Of beter gezegd óverkwam me deze week. Ik ga er straks voor zitten om daarover te vertellen.

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Dinsdag parkeerde ik mijn auto bij een winkelcentrum. Een of andere asociaal deed hetzelfde, maar dan op zo’n manier dat ik niet meer door de bestuurdersdeur kon instappen. De auto in zijn vrij zetten en hem dan naar voren duwen kon niet omdat hij vrijwel meteen een bocht moest maken. Met als gevolg dat ik niet anders kon dan via de rechterdeur instappen en me naar de bestuurdersstoel wurmen. Natuurlijk zette ik de armsteun recht omhoog om schade te voorkomen, het is tenslotte maar plastic.
Maar hoe het kan, kan het: met een gemeen gekraak breekt het deksel van de box af. Normaal gesproken kun je in de box allerlei dingen bewaren, zoals bijvoorbeeld een TomTom – of als je bij de Italiaanse maffia zit een klein pistool. De bovenkant van de armsteun dient als een soort deksel.

Enfin: ik compleet over de zeik. Op de tokkiparkeerder wachten kon niet omdat ik naar een afspraak moest. Maar ik zat wel mooi met een schade van bijna honderd euro, want zonder dat scharnier was mijn armsteun total loss. Eenmaal thuis bleek tot overmaat van ramp dat alleen originele scharnieren zouden passen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Eigenlijk een beetje met een gevoel van tegen beter weten in bel ik naar http://www.armsteunwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waar ene Annet me te woord staat. Ze is erg vriendelijk en weet me een klein beetje op te vrolijken. Maar eigenlijk kan ze niet veel voor me doen. Dergelijke scharnieren zitten niet in het leveringsprogramma van het bedrijf. Ze worden eenvoudigweg niet los verkocht. Net als ik is ze van mening dat het zonde is dat - als de armsteun niet hersteld kan worden - er een kleine honderd euro naar de maan is. Dat is een hoop geld voor me. ‘Weet je’, zegt ze, ‘stuur een paar foto’s van dat scharnier, dan zal ik mijn man vragen of hij iets voor je kan doen’. Dat heb ik gedaan.

Een paar uurtje later ontvang ik een mail waarin o.a. staat:
Kwam net binnen en hoorde van mijn echtgenote wat er aan de hand was.
Heb al een scharnier voor u klaarliggen en deze wordt vandaag nog kosteloos aan u gezonden in een envelop met PostNL
De volgende dag ligt er een envelop met bubbeltjesplastic op mijn deurmat

Afbeelding

met als inhoud een scharnier

Afbeelding

Ik vind dit een buitengewone service die verder gaat dan je van een bedrijf mag verwachten. Daarom geef ik Johan Gorter en zijn vrouw Annet van http://www.armsteunwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bij deze, in gedachte, heel graag een Warme Douche. Voor sommigen zal mijn verhaaltje over niets meer dan een scharnier gaan, maar voor mij heeft hun geste de rest van de week goedgemaakt! Vooral ook omdat het niets met garantie te maken heeft en ze puntje bij paaltje niets met me te maken hebben; het afbreken was mijn eigen schuld. Hun extra service scheelde mij een kostenpost van bijna honderd euro en gaf het gevoel dat er nog ondernemers zijn die om hun klanten geven.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Panda69 op 13 feb 2017 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Giovanni. »

Dit soort ervaringen lees ik graag! Gewoon goeie service voor een klant die zijn eigen verantwoordelijkheid neemt en op zoek gaat naar mogelijkheden.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door bero »

Je zit op het verkeerde forum man!
Moet je bij Tros-Radar neer zetten!
Dat soort bedrijven horen juist in het zonnetje zetten!

Leuk verhaal :mrgreen:
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Pistachio »

Dit is een plezier om te lezen. En de site hebben we natuurlijk ook bekeken.
Vrolijke Maandag allemaal
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Gebruikersavatar
Panda69
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:58
1e Panda-achtige: 1.2 2011
Been thanked: 1 time

Re: Mijn armsteun; een Warme Douche

Bericht door Panda69 »

Tja. Elk nadeel heb se voordeel. Zo ook mijn woeste en wilde avonturen met de armsteun. Ik kwam er door schade en minder door schande, maar in ieder geval tijdens het monteren van het scharnier achter dat het deksel verstelbaar is. Let op:

Afbeelding

Afbeelding

Is toch nét een lekker stukje extra...

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”