Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda CNG stuk :(

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Panda CNG stuk :(

Bericht door El-Vikingo »

M'n panda CNG nog geen twee maanden en nu "het knipperende motorstoringslampje" waarover ik hier al veel gelezen heb. Al een keer bij de fiatdealer in Veenendaal geweest, waar ze een test uitvoerden omdat ze dachten dat het om een distributieriem (toonwieltest ofzo :roll: ) ging. Test gedaan, lampje was weg. Wat blijkt nu ik op vakantie ben en mijn moeder in de auto rijdt (lampje weer terug), hij schakelt niet meer over op CNG. Toen hij dit overigens nog wel deed, startte hij met benzine, moest ik 20 seconden laten draaien want als ik meteen wegreed begon hij te schokken en in te houden. Zij ook naar de garage, konden niks vinden daar. Nu is mijn vraag:

Wie kent er een garage in utrecht waar ze ervoor kunnen zorgen dat het probleem verholpen wordt en ik weer op CNG kan rijden? Dank :!:

El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Re: Panda CNG stuk :(

Bericht door El-Vikingo »

Inmiddels ben ik bij een garage (dealer) in Utrecht langsgeweest. De auto getest, was hun derde CNG auto OOIT dus ik krabde wel even op mijn achterhoofd toen ik dat hoorde...

Uiteindelijk hebben ze na hem aan de computer te hebben gehangen(€5) een filter(€17,50) vervangen, en tot nu toe (80km) is het probleem niet teruggekomen. Ben totaal €150 euro lichter incl arbeidsloon dus dit soort grappen moet je niet te vaak hebben.

Mochten jullie suggesties hebben voor andere garages en goedkoper... hoor t graag ;)

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda CNG stuk :(

Bericht door bero »

Zoals je aan de reacties merkt, zijn er niet veel bestuurders met een fabrieks-af CNG helaas.
(Dus dat de dealer er ook maar 3 heeft gezien kan wel kloppen).
Hopen dat het voor de rest goed gaat en dat je nog vele plezierige kilometers kan maken.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
nielsk
Forumgebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:21
1e Panda-achtige: Panda 169 Classic Natural Power 2012
Locatie: Groningen

Re: Panda CNG stuk :(

Bericht door nielsk »

hier nog een CNG panda rijder, niet in de omgeving Utrecht maar Groningen. Fijn dat hij weer aan de praat is met zijn CNG.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”