Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Buitenspiegel, glas verdwenen

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
renem
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2013 08:48
1e Panda-achtige: FIat Panda edizione cool 2007

Buitenspiegel, glas verdwenen

Bericht door renem »

Hallo,'

het glas van de buitenspiegel aan de bestuurderszijde van mijn vriendins Panda is verdwenen. Niet kapot, niks lijkt afgebroken. Het glas is gewoon verdwenen en niet meer terug gevonden.

Ik weet niet hoe het glas normaal vastzit maar mogelijk is dat losgekomen en zijn daar ook geen resten meer van blijven hangen of iets.

Alles ziet er kortom perfect uit, maar nu de vraag: Moet ik hiervoor een compleet nieuwe buitenspiegel aanschaffen en monteren of verkopen ze dat glas ook los (eventueel op de sloop) en hoe en is dat überhaupt te monteren?

Een complete buitenspiegel is ook niet zo duur, maar ik vraag me af of ik die makkelijk gemonteerd krijg en hou de auto net zo lief origineel. Hetzelfde vraagstuk wat betreft glas wat betreft de moeilijkheid van monteren en of dat dus kan.

renem
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2013 08:48
1e Panda-achtige: FIat Panda edizione cool 2007

Re: Buitenspiegel, glas verdwenen

Bericht door renem »

Ik heb 'enkel' het glas gevonden. Dit wordt dus ook verkocht en kost minder dan de verzendkosten ervan.

Ik zie op de plaatjes ook dat er een soort van ronde schijf aan vast zit. Dat zal wellicht een kliksysteem zijn neem ik aan. Ik kee ook tegen een ronde schijf aan nu de spiegel weg was. Ga het proberen te bestellen en monteren.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Buitenspiegel, glas verdwenen

Bericht door Giovanni. »

Even goed kijken naar de plastic pootjes zodat ze op de juiste positie zitten, voorzichtig aandrukken, klik en klaar.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”