Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Pandacross moet even verwend.

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
losbol
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jan 2016 14:33
1e Panda-achtige: 1.2 emotionele 2005

Pandacross moet even verwend.

Bericht door losbol »

Zoals ik omschreven had in " even voorstellen " was de Panda cross nogal vies en dat gaf ook te denken hoe het onderhoud de laatste tijd gedaan was.
Luchtfilter was nieuw dus dat gaf hoop. Toch maar voor zekerheid remvloeistof en bakolie laten vervangen.
Zelf nog de voorschijven en voor en achter de blokken vervangen. Lekkend dempertje voor, dus ook maar verse koni,s eronder. Schakelen ging nog niet super maar na iets bijstellen/ strakker zetten gaat hij als warme boter.
Op de motorkap wat vlekken waar de vernis afwas. Hogedrukspuit deed alle vernis verdwijnen. Geen vernis dus maar een later opgebrachte beschermlaag. Is tijdje ingeweest?
Al met leuke klusjes waarbij ik de auto steeds beter leer kennen.
Vond onder de passagiers stoel zelfs een subwoofer van het nav+ systeem. Deze staat nog deels in Duits, door ontbreken van installatiecd welke inmiddels wel onderweg is blijft het nog even Duits. Wat een ingewikkeld gedoe allemaal.
Panoramadak bevalt super.
Oh ja, 2 bandjes ook bijna aan hun eind en de onderkant weer wat in de bescherming zetten en dan gaan met de Cross. Ik moet hem nog even schoonhouden tot na koningsdag. U hoort van mij.
Maar wat een leuk autootje. Mocht iemand er nog eentje zien. Geef me een seintje.

losbol
Forumgebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jan 2016 14:33
1e Panda-achtige: 1.2 emotionele 2005

Re: Pandacross moet even verwend.

Bericht door losbol »

Inmiddels 2 nieuwe bandjes erop. Zomerbandjes. Besloten om extra setje velgen te verkrijgen met goede offroadbanden . Als er iemand nog tips heeft of setje heeft liggen. 15 inch met iniedergeval winterbanden erop.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”