Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Zelf grote beurt gedaan, enkele vragen.

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Herman456
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:27
Been thanked: 1 time

Re: Zelf grote beurt gedaan, enkele vragen.

Bericht door Herman456 »

Het slangetje van van het luchtfilterhuis naar de inlaatpoorten loopt is hele simpele 6 mm slang (inwendige diameter). Uit 1 meter gaan er met gemak 2 dus mocht je een halve meter kunnen kopen dan is het te verkiezen boven de 25 euro die Tuynder vraagt.
Dan het luchtfilter.. .waarschijnlijk is die van polypropyleen (er staat PP op) en dat is vrijwel niet te lijmen. Demonteer uw luchtfilter uiterst voorzichtig dus. Trek de dunne slang meteen los. Monteer een slangenklem om de dikke slang in plaats van de moeilijk demonteerbare huidige slangenklem.
Inmiddels weet ik het bestelnummer van dit luchtfilter.....dat is de 51886106, heeft u er een of weet u er een, dan houd ik me aanbevolen.

Foto's plaatsen lukt me niet, volgens mij kloppen de instructies niet.

Herman456
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:27
Been thanked: 1 time

Re: Zelf grote beurt gedaan, enkele vragen.

Bericht door Herman456 »

Goed, per post kwam een luchtfilter wat ooit in een Ford zat maar precies dezelfde afmetingen had. Sanders autoparts uit Nijmegen stuurde een keurig luchtfilterhuis.
Mijn moeders Panda is dus weer prima in orde, en ik raad iedereen aan om slang 5177763 te vervangen door een standaard 6 mm rubberslang.

Wie nog wat luchtfilteronderdelen of slang nodig heeft laat het maar horen.

Topic is wat mij betreft afgerond.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”