Bij 60.000 dacht ik: maar ns klepspeling meten.
[hij rijdt verder goed]
Moet veel los om klepdeksel los te halen.
Ik kreeg het kapje van de distr riem niet los... tenminste k neem aan dat dat met 1 boutje zit? Deelbare kap?
En rechts, moet de bobine-steun eraf? [dat ding met die enorme stekkers]
Die rechthoek met de 4 bougiekabels iig wel...
Ik heb alle boutjes en dingetjes maar weer vastgeschroefd... kan de BDP sensor in het deksel blijven zitten? [stekkertje los...van die gele plasticjes]
Enzo.
Ook hed ik last van het gescheurde slangetje wat uitkomt in luchtfilter, bij de grotere cart ontluchtings slang...hoe moet dat slangettje aan de onderkant los?
Ikke maar trekken...
Kortom, niks opgeschoten. Maar ik heb geen haast.
Groetjes, Wiemer.
Samenvattend tel ik 3 vragen:
distr kapje, nokk sensor en slangetje.
Groetjes Wiemer.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Kleppendeksel eraf lastig.
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 25 feb 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 169 van 2011 51kW dynamic italia 150
- Locatie: Nijmegen
- Been thanked: 1 time
Re: Kleppendeksel eraf lastig.
Ja, ik ga wachten tot de 100.000, tegelijk met de tandriem.
Overigens zegt haynes dat de 169 WEL een "contactblok" is, tandriem kapot kleppen [etc] kapot.
De 169 heeft n erg hoge compressie, en dus denk ik erg hoge zuigers, tov. de 141.
Wie weet t zeker?
Wiemer
Overigens zegt haynes dat de 169 WEL een "contactblok" is, tandriem kapot kleppen [etc] kapot.
De 169 heeft n erg hoge compressie, en dus denk ik erg hoge zuigers, tov. de 141.
Wie weet t zeker?
Wiemer
Elke rit is een proefrit.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
- 1e Panda-achtige: Cool 2010
- 2e Panda-achtige: A112 Junior
Re: Kleppendeksel eraf lastig.
Dat is precies wat ik ook begrepen heb. De 1.2 69pk en de 1.4 8V zijn de enige 2 8kleps Fire's die de kleppen hardhandig kennis laten maken met de zuigers bij het breken van de riem. De rest heeft nergens last van, de 16kleppers overigens wel.