Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

aantal km

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
ronnie
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2020 13:31
1e Panda-achtige: nog niks
2e Panda-achtige: nog niks
3e Panda-achtige: nog niks

aantal km

Bericht door ronnie »

Hoi allemaal,

Ik heb nog geen Panda, en onlangs eentje gezien een 2010 (1.2) met 148000 km op de teller. Omdat ik zogezegd nog geen Panda heb, (en al 15 jaar geen auto meer in bezit) en een zuinige, niet al te dure (in onderhoud en reparatie) zoek voor woon/werkverkeer vraag ik mij af of het een verstandige keuze is. Uiteraard weet ik dat het al eentje is van bijna 11 jaar en daar kan je van verwachten dat ie al wat km op de teller heb staan, maar ik bedoel maar. Of is het beter om eentje te zoeken met minder km op de teller? Of deze omdat ie ook al de nodige reparaties en kosten achter de rug heeft? Want ik heb eigenlijk geen zin om na aanschaf er achter te komen dat de motor na 175000 af is, want ik ga er meer dan 25000km per jaar mee rijden.

Groeten Ronnie

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: aantal km

Bericht door xxl_liberty »

Ik heb een 1.2 gehad die ik met 22000 heb gekocht. Heb er LPG in laten zetten en reed ongeveer 50000 in het jaar. Met 180000 km ingeruild. Totale ondrrhoudskisten tijdens die bijna 160000 waren €750,00. Die motoren gaan gewoon als een tierlier. Gied onderhoud is een must. Daarom mijn advies koop er één met onderhouds historie. Suc6 met je zoektocht.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: aantal km

Bericht door PandaVespa »

Hier ook 2 FIREmotoren op lpg. Pas na dik 100.000km in laten bouwen.
Met de voorgeschreven onderhoud en juiste gebruik, zijn ze idd onverwoestbaar.

Autorijden kost wel geld, soms gaat er wel wat stuk of is versleten...... Zoals een gasklephuis wat na 220.000km en 18 jaar aan revisie toe is :roll: . Denk ook niet dat ze ontworpen zijn om zolang cq zover te komen :P .
Schokdempers gaan in principe tot 100.000km mee of bij veel snelwegkm’s ca 200.000km.

Hoe meer km’s hoe meer (achterstallig) onderhoud eraan kan zitten. Hoe is ermee om gegaan? Hogere km-standen waar veel lange afstanden is mee afgelegd is betere keus dan lagere km-stand met veel korte afstanden.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

CyberPanda
Clublid
Berichten: 107
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:43
1e Panda-achtige: Panda Emotion 2004
2e Panda-achtige: Saab 93 2005
3e Panda-achtige: Volvo 850 1996
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: aantal km

Bericht door CyberPanda »

Ik heb afgelopen week een 169 1.2 gekocht met 240,000km op de teller en die loopt en rijdt nog prima :)

Gewoon eentje uitzoeken met onderhoudshistorie, dan zijn ze niet stuk te krijgen. Wel even onder de oliedop zoeken naar smurrie, de koppakking raakt nog wel eens lek.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”