Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag (en andere ongein)
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Ik zie en weet dat in Duitsland dit ook omzeilen door bij jaarlijkse keuring de auto 'origineel' aan te bieden. Na keuring auto weer niet 'origineel'.
In NL worden die geintjes ook gedaan, door bij apk even juiste profiel banden erop zetten en na apk weer 'slicks' te monteren.
In NL worden die geintjes ook gedaan, door bij apk even juiste profiel banden erop zetten en na apk weer 'slicks' te monteren.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Ik zet daarom voor de APK altijd even de originele motor erin en daarna wissel ik hem weer om.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Ik zet er altijd een kenteken van een andere auto op
312=500 319=Panda.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Goed idee! Ik heb de kentekenplaten van de donor Punto nog liggen, vast niemand die het ziet.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Gaat wel weer lekker offtopic hier haha
Maarja, APK is ook maar een moment opname. Wat denk je dat al die tjoening jochies doen voor de APK
Maarja, APK is ook maar een moment opname. Wat denk je dat al die tjoening jochies doen voor de APK
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Geheel off topic, maar beter hier vanuit je bubbel lekker je mening ventileren over wat wel en niet kan en mag.
Dan als idioten samen klonteren in een groot warenhuis, ik hoop dat de mods ook een beetje meegaan in dit
soort topics het geeft wat meer warmte. Maar alleen als het correct blijft.
Dan als idioten samen klonteren in een groot warenhuis, ik hoop dat de mods ook een beetje meegaan in dit
soort topics het geeft wat meer warmte. Maar alleen als het correct blijft.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
@Robert 100 hp.
Ik zit te twijfelen of ik mezelf al een waarschuwing moet geven.......
Ik zit te twijfelen of ik mezelf al een waarschuwing moet geven.......
312=500 319=Panda.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Ach, als het maar vredelievend gaat en het topic niet vervuild. why nut.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag
Ik pak de borrelnootjes erbij .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Petez
- Forumgebruiker
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 26 sep 2007 13:27
- 1e Panda-achtige: Tesla S
- Locatie: Rotterdam
- Been thanked: 2 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag (en andere ongein)
Opgeboorde originele motor zal geen problemen geven, maar ombouw van 4 naar 6 cilinder wel. Al heb je wel een oplettende keurmeester of politieagent nodig wil je daar echt voor aangepakt worden. De verzekering is een ander verhaal, die pakken iedere reden aan om niet uit te hoeven betalen.....
Rijden zonder airbag, er zijn nog heel veel auto’s zonder, dus ik zie het kwaad er niet van in. Verstandig, dat zeker niet. Ik ben ooit begonnen als berger (takelwagen) en met het opkomen en verplicht worden van de airbag zag je wel dat ongelukken die ooit echt dodelijk waren, tegenwoordig een stuk beter aflopen. Al behoedt de airbag je er maar voor om je tanden in het stuur achter te laten.....is toch prettig. (Al heb ik ook weleens een bijrijdster gezien die met haar voeten op het dashboard zat toen de airbag er uit kwam, die had zoveel schade aan knieën en gewrichten, dat wil je niet weten)
Rijden zonder airbag, er zijn nog heel veel auto’s zonder, dus ik zie het kwaad er niet van in. Verstandig, dat zeker niet. Ik ben ooit begonnen als berger (takelwagen) en met het opkomen en verplicht worden van de airbag zag je wel dat ongelukken die ooit echt dodelijk waren, tegenwoordig een stuk beter aflopen. Al behoedt de airbag je er maar voor om je tanden in het stuur achter te laten.....is toch prettig. (Al heb ik ook weleens een bijrijdster gezien die met haar voeten op het dashboard zat toen de airbag er uit kwam, die had zoveel schade aan knieën en gewrichten, dat wil je niet weten)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 56 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag (en andere ongein)
Dat is een ander verhaal. Als een auto een airbag had, dan moet deze er ook in blijven.
- sjirafje
- Moderator
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Locatie: Limburg
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag (en andere ongein)
Hoe zit het eigenlijk met airbags waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken?
De eerste 169's zullen nu wel ongeveer die leeftijd bereikt hebben toch?
De eerste 169's zullen nu wel ongeveer die leeftijd bereikt hebben toch?
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Nut, noodzaak, werking en regelgeving omtrent de airbag (en andere ongein)
Maakt niet uit voor de apk.
Zou wel een dure grap zijn als je er een stuk of 8 zou moeten vervangen.
Zou wel een dure grap zijn als je er een stuk of 8 zou moeten vervangen.
312=500 319=Panda.