Jammer dat hij nog steeds lek is.
De Panda is overigens zeker niet de enige auto die hier geen waarschuwing voor heeft. En inderdaad, de temperatuurmeter wordt nutteloos zodra hij niet meer in aanraking met de koelvloeistof is. Maar het zelfde geldt natuurlijk voor de motorolie, bak olie, remvloeistof etc.
Voor de koelvloeistof kun je overigens met wat huisvlijt wel zelf een sensor maken.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Plotseling geen warme lucht meer
Moderators: WelshWitch, sjirafje
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 56 times
Re: Plotseling geen warme lucht meer
Ik ben toch benieuwd waarom hij nog lekt. Het is niets anders dan een pijp waar de slang over geschoven zit en daar zit een slangklem om. Kan weinig mee mis gaan zou je zeggen.
- sjirafje
- Moderator
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Locatie: Limburg
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Plotseling geen warme lucht meer
Misschien kun je eens een foto of filmpje plaatsen dan kunnen we mee kijken of er iets te zien is.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 56 times
Re: Plotseling geen warme lucht meer
Ik zal morgen wat foto’s maken. Ik hoop dat het te zien is, want de aansluiting zit onder de bobine verstopt.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 56 times
Re: Plotseling geen warme lucht meer
Ik heb intussen een paar ritjes gemaakt en onder de auto blijft het nu droog. Ook het koelvloeistofpeil zakt niet meer in het tankje.
Zou het dan toch een combinatie zijn geweest van enerzijds een restje koelvloeistof van tijdens de reparatie (ergens is een plasje op blijven liggen) dat er met het tijden vanaf komt en anderzijds iets te veel koelvloeistof bijgevuld, waardoor het te veel er uitgegooid wordt via de overdruk?
Zou het dan toch een combinatie zijn geweest van enerzijds een restje koelvloeistof van tijdens de reparatie (ergens is een plasje op blijven liggen) dat er met het tijden vanaf komt en anderzijds iets te veel koelvloeistof bijgevuld, waardoor het te veel er uitgegooid wordt via de overdruk?