Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 24 jun 2017, 21:46





Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Motor loopt slecht na tanken (volle tank)!!!! 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 26 aug 2010, 23:50
Berichten: 3482
Woonplaats: Noord-Beveland
Panda: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984


Yahoo Serious schreef:
Helemaal waar.. Ik ben van 1960 he, en na de oorlog niet meer buiten geweest...


lanser54 schreef:
Willem de auto is van 2005 , daar zit geen gaatje in de benzinedop , wel kan de blauwe ontluchtings slang van de bezinetank beknelt of verstopt zitten. die loopt naar het actieve kool filter.
Maar het is wel de manier om te testen als je even met de auto gereden hebt, even de benzine dop los draaien en kijken of het sist , dat hij vacuum trekt dan weet je genoeg. :wink:


Haha Willem , ik van 1956 :wink: je bent gewoon op het verkeerde been gezet omdat anderen , over een gaatje in de tankdop zijn begonnen , daar de auto van 2005 is kan dat gewoon niet. :lol:



Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 26 nov 2010, 23:34
Berichten: 10


Net een poging gedaan met het losdraaien van de tankdop. Hoorde wel een sissend geluid en had toen het idee dat de motor beter liep. Dat was echter maar van korte duur. Motor loopt nog steeds slecht. Maar ik heb het gevoel dat hij met een losse tankdop iets beter loopt. Misschien is de bougie nu zodanig vervuilt/verkoold dat goed lopen uberhaupt niet mogelijk is. Geprobeerd de bougie er uit te halen, maar natuurlijk heeft de sleutel die ik heb een te grote buiten maat en past niet. Morgen maar naar de garage of even op het werk kijken of ze een sleutel hebben.

To be continued!!!!!!


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 26 nov 2010, 23:34
Berichten: 10


Langs de garage geweest en natuurlijk hadden ze niet direct tijd. Morgen gaat de Panda voor reparatie. Het verhaal is nu dat de overtollige damp in de tank opgeslagen wordt in een koolstofbuffer. Op het juiste moment zal er een klepje open gaan en de buffer wordt in de motor verbrand. Het idee is dat dit klepje misschien kapot is. Maar misschien zit er in dit circuit ook iets verstopt.
Ligt in ieder geval meer in lijn met de gedachte. Het gaat mij benieuwen.

To be continued!


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 26 aug 2010, 23:50
Berichten: 3482
Woonplaats: Noord-Beveland
Panda: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984


Ok fdwjr ,

Als je het koolstoffilter opzoekt , daar gaat het Blauwe slangetje van de benzinetank naar toe .
De andere slang van de koolstoffilter gaat naar dat klepje en van het klepje naar een inlaat punt op motor ,
Als je dat slangetje wat van de koolstof filter komt naar de klep even los maakt , en er op blaast ,en los laat komt als goed is de lucht terug uit de tank.
Als je de benzinedop van de tank afhaalt moet je door kunnen blazen .
zo kan je een verstopping in dat systeem uitsluiten , voor dat ze je weer een hoop geld uit je zak trommelen. :wink:



Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 15 okt 2009, 19:34
Berichten: 1113
Woonplaats: Enkhuizen


Het zal mij ook benieuwen. En ik zou zeker, als dit het blijkt te zijn, in discussie gaan over die 600 euro die het je tot nog toe gekost heeft zonder dat het een oplossing heeft opgeleverd.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 26 nov 2010, 23:34
Berichten: 10


Ik heb hierover contact gehad met de Bovag. Als het blijkt dat de andere reparatie ten onrechte is uitgevoerd zal het garagebedrijf de oude onderdelen terug moeten plaatsen. Als ze die nog hebben! De kosten van de nieuwe onderdelen moeten gecrediteerd worden. Het enige dat ze in rekening mogen brengen zijn de onderzoekskosten. Dit verhaal vertel ik pas als ik ga afrekenen, als de Panda "gemaakt" is. Om te voorkomen dat ze er niet aan gaan beginnen en we niet eerst de discussie hebben wie wat gaat betalen. Zal nog wel lastig worden.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: do, 05 aug 2010, 22:05
Berichten: 15


Uhm, tank je steeds bij dezelfde pomp?

Ik heb het ook een keer gehad, toen was de benzine bij de pomp vervuild.
Tank leeg laten pompen, nieuwe peut erin en het was over.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: zo, 09 jan 2011, 17:50
Berichten: 1


Hallo allemaal,

Was aan het google-en en heb exact het zelfde probleem. Bij mijn Panda (uit 2004) exact dezelfde klachten met de volgende acties;
1> Gashuis vervangen (ruim E 500,--) => storing kwam na een tijdje weer terug.
2> alle bougiekabels vervangen => idem
huidige digagnose => cylinder 3 heeft wisselende compressie tussen 5-12 bar.
Oplossing van de dealer => koprevisie of kop/cylinderrevisie kosten +/- E 900,-- :?

Ga het toch even proberen of het een vacuum is .......

groeten Giant-W


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 26 aug 2010, 23:50
Berichten: 3482
Woonplaats: Noord-Beveland
Panda: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984


Dan even een Benzine dop zoeken , die past met een gaatje er in of er in boren .
Dan weet je het gouw genoeg , of je verder moet zoeken , in de leidingen :roll:

Of het afsluit rubber van de benzinedop er af halen , zodat hij lucht kan aantrekken , de dop zit dan wel wat los , maar kan wel even voor een test :wink:



Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma, 12 mei 2008, 21:08
Berichten: 572
Woonplaats: Ede
Panda: 750CL uit 1987
2e Panda: Fiat 500 Twinair


Misschien een rare vraag, maar waar tank je??
Mijn moeder had hetzelfde probleem, en tankte bij tango.
Toen ze duurder ging tanken, Shell,BP of Esso. was het probleem weg



Afbeelding

Fiat Panda 1000IE 1991 ex.
Fiat Panda 1.2Dynamic 2004 ex.
Fiat Panda 1.2Emotion 2008 ex.
Fiat Panda 750CL 1987 huidig.


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: wo, 19 jan 2011, 00:17
Berichten: 1


Hallo forum lezers.
Ik heb ook een panda van 2003 , met ook de volgende problemen..
Het probleem met het onverwachts uitvallen van de stuurbekrachtiging, hierover heb ik gelezen dat aan de soldeer verbindingen van de motor print ligt, als het warmer wordt ga ik de boel loshalen.
Maar het grootste probleem is natuurlijk het slecht lopen en bijna afslaan van de motor na het tanken.
Het gebeurt alleen bij geheel volle tank.
Ik heb een maand lang ongeveer steeds voor 3/4 getankt en heb van het probleem geen last meer gehad. Wat mij ook opviel bij dit probleem dat het bij de wagen steeds erg stonk naar een soort bakeliet lucht.
Hetgeen over was als de tank weer wat leger was. Ook liep de motor dan weer goed.
Ik weet dus zeker dat het allen voorkomt als de tank geheel vol is getankt.
Al diverse keren bij de garage geweest maar geen oplossing gevonden.
Nu ga ik maar eens aan de slag met de ideen van andere lezers.
Als iemand een oplossing heeft laat maar horen.
Met Vr. gr Gerard


Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: vr, 26 nov 2010, 23:34
Berichten: 10


Nu 2 keer een volle tank getankt en geen problemen meer gehad. Ik kan dus wel aannemen dat het probleem verholpen is. Maar wat een ellende. En dan die negatieve houding van de garage tov forums. Nee alsof zij wisten wat het probleem was!

Uiteindelijk bleek er een terugslagklepje in de tank kapot te zijn. Op de tank zit een overloop, voor dampen of iets dergelijks. Een slangetje (blauw als ik me niet vergis) loopt naar een koolstoffilter en wordt afgesloten met dit terugslagklepje. De benzine in dit filter/slangetje wordt verbrand in de motor, cilinder 4. Als het klepje kapot is krijgt de motor, bij volle tank, te veel benzine en gaat slecht lopen. Klepje kost ongeveer 150 euro en natuurlijk arbeidsloon.
Misschien dat iemand het beter kan verwoorden maar dit is zoals ik het begrepen heb.

Succes!


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 04 jun 2009, 12:10
Berichten: 899
Woonplaats: Apeldoorn
Panda: Opel Astra F 1.4 GL


Gelukkig dat het is opgelost!

Veel plezier weer met de Panda!



'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do, 26 aug 2010, 23:50
Berichten: 3482
Woonplaats: Noord-Beveland
Panda: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984


fdwjr schreef:
Nu 2 keer een volle tank getankt en geen problemen meer gehad. Ik kan dus wel aannemen dat het probleem verholpen is. Maar wat een ellende. En dan die negatieve houding van de garage tov forums. Nee alsof zij wisten wat het probleem was!

Uiteindelijk bleek er een terugslagklepje in de tank kapot te zijn. Op de tank zit een overloop, voor dampen of iets dergelijks. Een slangetje (blauw als ik me niet vergis) loopt naar een koolstoffilter en wordt afgesloten met dit terugslagklepje. De benzine in dit filter/slangetje wordt verbrand in de motor, cilinder 4. Als het klepje kapot is krijgt de motor, bij volle tank, te veel benzine en gaat slecht lopen. Klepje kost ongeveer 150 euro en natuurlijk arbeidsloon.
Misschien dat iemand het beter kan verwoorden maar dit is zoals ik het begrepen heb.



Hier wat foto's van het brandstofsysteem van een panda , heb er wat rode pijlen bijgezet , 26 is het koolstof filter stond er dus niet bij :roll:
Ook bij de tank zit er een klep maar is ook niet benoemt , bij de tank hals zit ook dat , blauwe slangetje , even als bij de klep nummer 20 zijn het blauwe slangen .
En hebben allemaal met het ontluchtings systeem te maken , Misschien heeft iemand hier wat aan :wink:


Bijlagen:
Brandstof Systeem 2 copy.jpg
Brandstof Systeem 2 copy.jpg [ 116.97 KiB | 694 keer bekeken ]
Brandstof Systeem 1 copy.jpg
Brandstof Systeem 1 copy.jpg [ 136.44 KiB | 694 keer bekeken ]



Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25
Profiel
Forumgebruiker

Geregistreerd: zo, 16 okt 2016, 16:21
Berichten: 32
Panda: panda 1000clx


Beste allemaal,

Bestaat er ook een schema van de 1100 multipoint injectie zoals in dit onderwerp is besproken ??

Zou ik heel erg blij mee zijn, ik heb namelijk het vermoeden dat ik het koolstoffilterklep van mijn panda heb stuk gemaakt.
Hierdoor loopt de motor onregelmatig of na gas geven slaat hij zelfs bijna op hol. Ik wil dus kijken of het in dit klepje zou kunnen zitten, ik bedoel de oorzaak dus.


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling