Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Kiwi's groene Panda

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Kiwi

Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

Sinds afgelopen zaterdag zijn wij in het bezit van een limegroene Fiat Panda. Het is een vrij standaard type: 1.2 Dynamic 2006, originele radio, 13" met wieldopjes...etc.
Gewoon netjes, standaard en met weinig kilometers (70.000). Het is een auto voor erbij, naast een 2014 Volvo V40.

Mijn vriendin wilde graag een stoere auto. Het verstand heeft echter gewonnen bij het zoeken naar een veel-waar-voor-je-geld auto.
We zijn positief verbaasd over de rijkwaliteiten van de Panda, maar het uiterlijk is wel een beetje 'huisvrouw met een gewaagde kleur auto'.

De auto:
Afbeelding

De wensenlijst qua aanpassingen:

-Uitlaatsierstuk (besteld, RVS 50mm, 100mm lang)
Afbeelding

-LM velgen (komt later, er zitten nét nieuwe banden om de 13" stalen velgen. Ik zou voor 14" of 15" gaan.)

-Wieldoppen (besteld, tijdelijk alternatief voor LM velgen)
Afbeelding

-Spoiler (besteld & al binnen, een zwarte van Laudorshop)
Afbeelding

-Wrappen (in overleg met een wrapstudio om het dak en misschien de kofferbak in satijnglans zwart te wrappen)

-MP3 op standaard 2DIN radio (besteld, Yatour USB/SD/Aux module)
Afbeelding

-Hoedenplank (het vreselijke grijs heb ik overgespoten in 6 lagen matzwart)

Verder nog aan het kijken voor zaken als een kleinere antenne, mooie plek voor alle navigatie/audio/gsm apparatuur, etc etc.
Tips voor leuke aanpassingen zijn altijd welkom. Zaken als andere bumpers en tuning gaat ons te ver bij deze auto.

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 799
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Zoomer »

Hallo Kiwi,

Welkom bij de club. Leuk kleurtje. Succes met de plannen!
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

Thanks Zoomer!

De onderdelen komen al een beetje binnen!
Vandaag de wieldoppen en het uitlaatsierstuk.
Afbeelding
Ik ben van plan om de chrome ring in het midden (ligt er nu los naast) zwart te spuiten.
Helaas moeten de wielbouten er vanaf om de originele doppen te verwijderen...doe ik liever bij daglicht.

Heb in al mijn ongeduld al wel de dop met Photoshop geplaatst :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Het sierstukje is erg compact, maar steekt daardoor niet uit aan de achterkant. Montage is erg makkelijk door een inbus vast te klemmen tegen de originele pijp.
Hij is al geplaatst - foto volgt.

Zwarte spoiler:
Afbeelding

En de onderkant met reeds geplaatste tape:
Afbeelding

Vrijdag heeft mijn 'wrapmevrouw' genoeg info om een offerte langs te brengen...ben benieuwd.

wilco
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:02
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active 2007

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door wilco »

Mooie plannen! Ben vooral benieuwd naar de MP3 module, is deze makkelijk te plaatsen?

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Ik heb mij dal ook laten Wrappen met 3D carbon, ik had zelf een rol met 3D carbon en hoefde alleen te laten plakken, dit koste maar 75 euro!
Afbeelding

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

wilco schreef:Mooie plannen! Ben vooral benieuwd naar de MP3 module, is deze makkelijk te plaatsen?
Heb hem nog niet binnen - kan wel even duren denk ik. Natuurlijk al wel ingelezen over het onderwerp.
In ons geval komt het neer op de 2x DIN standaard radio naar voren halen (even een beugeltje voor halen/maken) en aan de achterkant zit 1 ongebruikte aansluiting (origineel voor een CD-wisselaar). Bij de MP3 module zit een lange kabel met zo'n aansluiting. Plug deze achterin. De MP3 module zelf is zo groot als een pakje kaarten, dus ik denk deze te plaatsen in het handschoenenkastje. Geeft mij ook genoeg ruimte achter het dashboard om de ene kabel weg te werken.

Zal wel foto's maken van het proces als het zover is.

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

ImcoPoelman schreef:Ik heb mij dal ook laten Wrappen met 3D carbon, ik had zelf een rol met 3D carbon en hoefde alleen te laten plakken, dit koste maar 75 euro!
Ik heb een locale reclame-bestickeraar gevonden - eenmanszaakje volgens mij. Is ook net gestart met het wrappen van voertuigen.
Best al veel gemaild, want ze wil alles weten (lengte dak, breedte dak, staat, obstakels zoals antenne's...heb zelfs een tekening aangeleverd) voordat ik een prijsindicatie krijg. Ben erg benieuwd...want zover ik online kan vinden, verschillen de prijzen tussen 100 en 400 euro.

Ik ga trouwens voor glans zwart, zodat het aansluit bij de spoiler.

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door ImcoPoelman »

MP3 kastje heb ik ook nog wel liggen in de schuur !

Antenne kan in zijn geheel worden verwijderd, dus dat is geen probleem. even de dakbekleding los maken en dan de stekker losmaken en dan met een steeksleutel de bout losdraaien.

Persoonlijk zou ik het niet door een beginner laten doen, zeker niet als het glimmend is omdat je daarop alles ziet. Ik heb het laten doen in Den Haag (Leidschendam)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

ImcoPoelman schreef:MP3 kastje heb ik ook nog wel liggen in de schuur !

Antenne kan in zijn geheel worden verwijderd, dus dat is geen probleem. even de dakbekleding los maken en dan de stekker losmaken en dan met een steeksleutel de bout losdraaien.

Persoonlijk zou ik het niet door een beginner laten doen, zeker niet als het glimmend is omdat je daarop alles ziet. Ik heb het laten doen in Den Haag (Leidschendam)

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet er mooi uit zo!
Ik heb mijn offerte binnen: €315 incl materiaal. Vind het te prijzig dus ga op zoek naar een alternatief of ..het plan laten varen.
Dakbekleding los maken klinkt best ingrijpend..moet dan de hele liner er uit?

Heb je ook een Yatour kastje? En waarom er niet tussen geplaatst, bevalt het niet goed?

Gebruikersavatar
Texpert
Forumgebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 aug 2014 20:44
1e Panda-achtige: 100HP
Locatie: MiddenNL

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Texpert »

Zwart dak lijkt mij ook wel wat, ik wil enkel hoogglans, dat lijkt mij wel fraai. Zit er zwaar over te denken het te laten spuiten, maar twijfel nog, is zo definitief... Hoogglans folie heb ik vaker gezien dat het er na een warme zomer niet meer uitziet....
2006 Rosso Tiziano 100HP

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

Vandaag even de wieldoppen er af gehaald - dus 3 van de 4 originele bouten per wiel los. Daarna met 120nm weer vast gezet.
Spoilertje er op geplakt - erg simpel.
Afbeelding

Afbeelding

Ben zelf nog niet enorm enthousiast over de wijzigingen, maar we willen er eerst niet veel budget tegenaan gooien.
Als de huidige banden op zijn, komen LM velgen wel weer ter tafel.

Totale plaatje so far:
-Uitlaatsierstuk €10
-Wieldoppen €29
-Spoiler €25

Gebruikersavatar
jvmaurik
Forumgebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mar 2013 00:09
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Noordeloos

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door jvmaurik »

Heey kiwi welkom! woon je soms in gorinchem dokter hiemstralaan?

John
Fiat Punto Mk1 Cabrio '98
Fiat Panda 100HP '07

Kiwi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Kiwi »

jvmaurik schreef:Heey kiwi welkom! woon je soms in gorinchem dokter hiemstralaan?

John
Op basis van wat baseer je dat nou weer? :o

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Timon147 »

Leuke Panda. Veel rijplezier!

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Kiwi's groene Panda

Bericht door Erik 319 »

120 nm voor wielbouten ? :?
Is dat niet wat veel ?
312=500 319=Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”