Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Centrale deurvergrendeling inbouwen

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

trexpro
Forumgebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2016 19:57
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2007 1.1 Fire
Locatie: Den Haag

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door trexpro »

Vandaag alvast een deurpaneel verwijderd om te kijken of er genoeg plek is om de stelmotors te plaatsen. Nou stelmotors zijn geen optie voor dit type Panda! De verbinding tussen slot en grendel is geen massieve pen naar een staalkabel en daar kun je geen stelmotor op monteren.

Of opzoek naar de originele sloten met geïntegreerde cv motoren of iemand moet een inventieve oplossing hebben om toch nog de universele stelmotors te kunnen gebruiken?

Ano
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2016 15:11
1e Panda-achtige: 1.1 active plus 2005
Locatie: Oost-Brabant

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door Ano »

Heb je nog vooruitgang geboekt Trexpo? Ik ben er nu ook mee bezig en kon geen goede plek voor de stelmotoren vinden. Wel heb ik de pen van de stelmotoren op het enige stukje blootliggende metaal van de kabel kunnen bevestigen, bij de hendel. Hiervoor moest een halve centimeter van dat witte plastic uiteinde van de kabel worden weggezaagd, maar dat kan probleemloos. Nu alleen nog een plek voor de stelmotoren vinden...

Deze webpagina biedt misschien uitkomst. Er zou genoeg plek voor een stelmotor achter de beschermkapjes van de hendel (of bij de speaker?) moeten zitten. Kan iemand dit bevestigen?

trexpro
Forumgebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2016 19:57
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2007 1.1 Fire
Locatie: Den Haag

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door trexpro »

Hoi Ano,

Ik had het zelfde idee en heb ook een klein stukje van het kunstof van de kabel verwijderd.
Ik ben alleen ook blijven steken op het feit dat er bijna geen plek is voor de stelmotors, daar komt nog bij dat op deze manier de bevestiging van de stelmotors op de kabel niet kunt afstellen omdat je de deurpaneel terug moet plaatsen omdat de handel aan het deurpanel vast zit. Erg frustrerend. De allemaal. De bekabeling is heen enkel probleem. Ik heb al eens een setje ingebouwd in een polo. Zeer eenvoudig omdat alles aan de deur zelf vast zit en er stangen worden gebruikt om de stelmotors aan vast te koppelen. Afstellen kun je met het deurpaneel eraf.

Bij de panda is dit een heel ander verhaal, heb jij nog ideeën (weet niet waar je woont maar als je in de buurt van mij zit kunnen we er misschien samen over brainstormen)

Er zijn er ook geweest die op de sloop orginele sloten met geïntegreerde cv hebben gekocht en die hebben ingebouwd (zo las ik ergens). Maar kun je die sloten dan op een universele set koppelen?

Ook las ik ergens dat iemand bij het slot zelf iets van een haak had gemaakt waaraan de bevestigings stang aan kon?

Zelf heb ik geprobeerd om het slot uit mijn voorportier te halen maar kwam al snel klem te zitten met het raam mechaniek. Het lijkt wel of je het raam mechaniek moet verwijderen om je slot eruit te kunnen halen (maar ook hier kan ik niets van op internet vinden)

Im heb nergens foto's kunnen vinden!!

Groetjes Daniel

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door bero »

Misschien een keer op de sloop kijken bij een Nuova deur om te oefenen om het slot te demonteren.
Ik heb wel ervaring met de sleutels en de sleutelcode uitlezen dmv het slot, maar het demonteren van een Nuova slot heb ik nog nooit gedaan.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

trexpro
Forumgebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2016 19:57
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2007 1.1 Fire
Locatie: Den Haag

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door trexpro »

Thanks Bero,

Ik was ook van plan om naar een sloop te gaan om te kijken en wat rond te informeren.
Begrijp gewoon niet dat ze zo'n stom systeem met een kabeltje in de panda hebben gemaakt. Als er een simpel deurslot /mechaniek als bv een polo in zat, had ik het er met een dagje knutselen er al in gehad :|

Ano
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2016 15:11
1e Panda-achtige: 1.1 active plus 2005
Locatie: Oost-Brabant

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door Ano »

Hallo Daniel,
Er zijn mensen die het voor elkaar hebben gekregen, zoals die Engelsman en dit bericht uit 2010, dus het moet te doen zijn.

Dit is in ieder geval een oplossing voor het bevestigen aan de kabel:

Afbeelding

Afbeelding

Makkelijk te vinden als je googled op "Aansluitset Kabel Verbonden Centrale Deurvergrendeling"

Het terugplaatsen van het deurpaneel terwijl de stelmotor al aangesloten moet zijn is een hels karwei, maar ook dat is te doen. Het afstellen zal inderdaad langer duren doordat je het alleen maar kan inschatten en uitproberen. Maar mijn prioriteit is het vinden van geschikte ruimte voor de stelmotor. Daarna zien we wel verder.

trexpro
Forumgebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2016 19:57
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2007 1.1 Fire
Locatie: Den Haag

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door trexpro »

Hoi Ano,

Dat is wel een heel inventieve oplossing, denk ook zeer tijdrovend om zo'n constructie te maken. Hij heeft de kabel in het midden blootgelegd met aluminium eind stukken en daar tussen de universele klem gebruikt om daar vervolgens stangetjes voor de stelmotors aan te verbinden. Erg complex en best veel extra onderdelen die ook ruimte innemen.

Denk niet dat ik voor deze oplossing ga maar wel heel interessant om te zien. Bedankt voor de foto's.

Ik ga 1 deze dagen even langs de sloop om info in te winnen.

Groetjes Daniel

Hetstel ik zie nu op onternet dat dit geen doe het zelf is maar kant en klare setjes die je kunt kopen!!

Antoinedirkx
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2019 11:43
1e Panda-achtige: 1.2 Active 2010
Locatie: Eindhoven

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door Antoinedirkx »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, wellicht plaats ik mijn vraag verkeerd, maar ben heel hard op zoek naar een antwoord:

Mijn vriendin heeft onlangs een NuovaPanda aangeschaft, model "Active 1.2".
De panda heeft wel centrale vergrendeling, echter werkt deze zonder afstandsbediening, dus enkel met de sleutel.

Nu ben ik van plan om een after-market CV setje aan te schaffen, zonder servo's en met afstandsbediening (de motoren zitten al gemonteerd, dus niet nodig, lijkt mij).
Kan mij iemand vertellen of dit überhaupt op de huidige CV kan worden aangesloten, en of hier misschien al iemand ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Met vriendelijke groet,

Antoine Dirkx

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door bero »

jahoor is gewoon mogelijk. Je moet alleen de juiste draden pakken.
En ik weet eigenlijk niet of hij negatief of positief of apart geschakeld is.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door medolino2009 »

paar extra informaties, hiermee kan je wel wat denk ik...

Afbeelding

Afbeelding

Succes

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door bero »

En de kabelboom die van de rechter deur naar binnen volgen en daar de module aansluiten is het makkelijks.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
ErikFiat
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 sep 2018 16:53
1e Panda-achtige: Fiat Panda Actual
2e Panda-achtige: Fiat Panda Dynamic
3e Panda-achtige: Fiat Panda Edizione Cool
4e Panda-achtige: Fiat Panda Sport
Locatie: Ten Post

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door ErikFiat »

Wij gaan het ook proberen in te bouwen.. We zullen zien of het werkt en kan..
Begonnen met een Panda 141 Young 2003, toen volgende 1.1 Active 2008, daarna een Dynamic 2006, toen Edizione Cool 2007 en nu een 100HP Sport 2007 8*)

Gebruikersavatar
ErikFiat
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 sep 2018 16:53
1e Panda-achtige: Fiat Panda Actual
2e Panda-achtige: Fiat Panda Dynamic
3e Panda-achtige: Fiat Panda Edizione Cool
4e Panda-achtige: Fiat Panda Sport
Locatie: Ten Post

Re: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bericht door ErikFiat »

Afgelopen week in de centrale portier vergrendeling met afstandsbediening gemonteerd om onze Panda Actual. Het was veel werk. De stelmotoren passen niet 123 zo in de deuren. Er is niet veel ruimte. Hierdoor is alles pas gemaakt om het er toch juist in te krijgen. BV in de achterportieren zijn de boxen eruit gegaan, de bedrading is dan gebruikt voor de stroom van de CPV motortjes.

Het is een gevoelig systeem, de afstelling komt heel precies. Maar het is gelukt. Het werkt bijna zoals het hoort.. Want alleen de knipperlichten willen niet knipperen bij open en afsluiten van de auto op afstand.. Maar dat is niet anders voor nu..
Begonnen met een Panda 141 Young 2003, toen volgende 1.1 Active 2008, daarna een Dynamic 2006, toen Edizione Cool 2007 en nu een 100HP Sport 2007 8*)

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”