Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Dashboard kleurtje

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Maries
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2017 20:56
1e Panda-achtige: Panda 2005 1.2 emotion

Dashboard kleurtje

Bericht door Maries »

Help !! We zijn net nieuw hier op de forum , en ik dacht ik knal meteen een vraag erop. Sinds kort zijn we trotse eigenaren van een fiat panda uit 2005 . Is het normaal dat de brandstof meter maar amper beweegt na best wat kilometers ? We dachten eerst namelijk dat hij stuk was . Wat is een panda zuinig .Maar helaas zit er toch nog een min puntje aan de auto . Me vrouwtje vindt de kleur van het dashboard totaal niet mooi . (Licht grijs) Zo zegt ze dat het lijkt alsof we in een twingo zitten . Ik ben erg handig en ideeen heb ik ook wel om dat aan te passen . Maar misschien is dit al eerder gedaan door iemand op de forum . Wie o wie heeft er tips of tricks om dit op te lossen . Graag zouden we het iets donkerder willen hebben .

Vriendelijk groet Maries.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door sjirafje »

Mijn ervaring is dat de 1.2 met 44KW/60PK helemaal niet zo zuinig is. Ik rij gewoon 130 (GPS) op de snelweg en veel korte stukjes in de stad dus bij mij wil die brandstofmeter wel bewegen :wink: Ik rij gemiddeld 1:15. Gelukkig is dat wel een stuk zuinige dan mijn hobbyauto, die loopt met zuinig rijden net 1:6 :X

Het dashboard is volgens mij ook in een donkerder variant geleverd:
Afbeelding
Dat zou je in theorie kunnen overzetten. Het verwijderen en monteren van een dashboard is overigens wel een enorm k :evil: t werk, ik zou het niet doen.

Je zou aan de gang kunnen gaan met plakfolie:
Afbeelding
Daar bestaan kant en klare sets voor in verschillende kleuren en patronen, maar je kunt natuurlijk ook zelf wat knippen.

Spuiten of verven zou ik niet aan beginnen, het is allemaal kunststof met structuur, dus de kans dat het niet hecht of niet mooi wordt is erg groot.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Maries
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2017 20:56
1e Panda-achtige: Panda 2005 1.2 emotion

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door Maries »

We zijn erg tevreden over het verbruik . 1:6 ? Is dat wel gezond ? Stickeren is een optie maar of dat nou mooi wordt ....

Gebruikersavatar
peetje
Forumgebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2012 11:34
1e Panda-achtige: Hatchback 1.2 Classic 169 -2010

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door peetje »

ziet er mooi uit
waar heb je dat vandaan of is dat gewoon plakfolie
of een op maat gemaakt?

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door Erik 319 »

Maries schreef:We zijn erg tevreden over het verbruik . 1:6 ? Is dat wel gezond ? Stickeren is een optie maar of dat nou mooi wordt ....
Ik heb ook nog een auto die 1:6 rijdt,dus dat is best normaal.
Een Panda 1.2 kan normaal gesproken gemakkelijk 1:16 rijden maar er zijn ook mensen die 1:20 halen.
De brandstofmeter zou wanneer de tank echt helemaal vol is na 100 km rijden toch wel van zijn plaats moeten komen.
Een dashboard spuiten zou ik niet aan beginnen.
Heb het een paar keer gezien (er is speciale lak voor) maar het blijft niet lang mooi,beschadigt erg gauw.
Ik zou er gewoon niets aan doen,dan blijft het netjes!
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door Pistachio »

Maak een klein stickertje om op het dashboard te kleven..... "It's a panda my dear, it's not a Twingo Darling !!!!"
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door Panda 500 »

Ander nadeel van dat lichtgrijs, bij onze Punto 1997 toch, is de weerkaatsing bij zon op de voorruit. Ik bedoel uiteraard de weerkaatsing van het lichtgrijze dashboard in de voorruit wanneer de zon erop staat. Ik heb me al lang afgevraagd hoe die Italianen daar niet aan gedacht hebben, in hun zonnig land!
En ja, nu onze Punto zijn laatste weken bij ons begint aan te spreken, heb ik het aangedurfd er een oplossing voor te zoeken: gewoon een lapje zwarte stof op het dashboard gelegd (met kleefband) op het deel voor de chauffeur. Een enorm verschil! Nu zie je tenminste waar je rijdt, bij zon op de voorruit! Dat ik dat niet 20 jaar eerder gedaan heb...
En... heeft een Panda 169 daar dus ook last van? Dan weet ik wat gedaan, wanneer we binnen een week of twee onze Punto Selecta door een Panda 169 Dualogic gaan vervangen... ;-)

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door sjirafje »

Je ziet in de VS nog al eens van die zwarte voorgevormde tapijtjes voor op het dashboard. Ik betwijfel alleen of die ook voor de panda bestaan. Mijn Italiaans is helaas niet al te best maar ik vermoed dat de beste plek om te zoeken ebay.it is.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Maries
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2017 20:56
1e Panda-achtige: Panda 2005 1.2 emotion

Re: Dashboard kleurtje

Bericht door Maries »

Hhmmz dus spuiten gaat hem niet worden. De stickeroptie is een goeie , maar hoop gedoe met de knopjes . Zo laten is inderdaad de beste optie . Of het dashboard weerkaats heb ik niet zo opgelet. Kom ik zsm op terug .

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”