Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Greep kofferklep plastidippen

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Greep kofferklep plastidippen

Bericht door sjirafje »

De mensen met een wat oudere 169 kennen het wel. De kunststof handgreep op de achterklep verkleurt. Na het wassen van de auto de greep met Valma Plastishine behandeld. Maar de greep bleef lelijk. En omdat ik nog een bus PlastiDip had staan:
Klep afplakken (hoeft niet heel precies):
Afbeelding

Greep voor PlastiDip:
Afbeelding

PlastiDip er bij pakken en sprayen maar:
Afbeelding

Tijdens het drogen:
Afbeelding

Na het drogen en weghalen overspray:
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben er blij mee 8)
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Greep kofferklep plastidippen

Bericht door bero »

Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
peetje
Forumgebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2012 11:34
1e Panda-achtige: Hatchback 1.2 Classic 169 -2010

Re: Greep kofferklep plastidippen

Bericht door peetje »

bero schreef:Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
ziet er mooi uit
inderdaad die van mij begint ook te verkleuren
Plastidip waar kan je dat halen of bestellen
ik had er nog nooit van gehoord

gr peetje

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Greep kofferklep plastidippen

Bericht door sjirafje »

bero schreef:Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
Dat stuk heb ik op een vorige auto van mij ooit met PlastiDip zwart gemaakt. Is wel iets lastiger omdat het dan in een keer dekkend moet zijn omdat je de afplaktape aan de boven- en onderkant direct na het spuiten moet verwijderen om een strakke lijk te krijgen. Maar op zich wel goed te doen. En dat is het voordeel van PlastiDip, als het niet bevalt wacht je tot te droog is en trek je het er zo weer af.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
peetje schreef:
bero schreef:Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
ziet er mooi uit
inderdaad die van mij begint ook te verkleuren
Plastidip waar kan je dat halen of bestellen
ik had er nog nooit van gehoord

gr peetje
Ik heb het een jaar of 4-5 geleden gekocht bij een zendamateur winkel in Roermond, maar toen was het spul nog net nieuw in Nederland en kon je het bijna nergens krijgen. Inmiddels hebben ook andere verffabrikanten het spul (bv motip sprayplast). Plasti Dip is bij de betere auto-onderdelen zaak en bij diverse webshops te krijgen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Greep kofferklep plastidippen

Bericht door bero »

Blijf het mooi spul vinden. ook handig voor handvatten van gereedschap enzovoorts.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
peetje
Forumgebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2012 11:34
1e Panda-achtige: Hatchback 1.2 Classic 169 -2010

Re: Greep kofferklep plastidippen

Bericht door peetje »

sjirafje schreef:
bero schreef:Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
Dat stuk heb ik op een vorige auto van mij ooit met PlastiDip zwart gemaakt. Is wel iets lastiger omdat het dan in een keer dekkend moet zijn omdat je de afplaktape aan de boven- en onderkant direct na het spuiten moet verwijderen om een strakke lijk te krijgen. Maar op zich wel goed te doen. En dat is het voordeel van PlastiDip, als het niet bevalt wacht je tot te droog is en trek je het er zo weer af.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
peetje schreef:
bero schreef:Ziet er goed uit! Ik heb toen zitten denken om dat irritante matte zwarte stickerstuk tussen de voor en achterdeur met plastidip te doen, het is er alleen nooit van gekomen..
ziet er mooi uit
inderdaad die van mij begint ook te verkleuren
Plastidip waar kan je dat halen of bestellen
ik had er nog nooit van gehoord

gr peetje
Ik heb het een jaar of 4-5 geleden gekocht bij een zendamateur winkel in Roermond, maar toen was het spul nog net nieuw in Nederland en kon je het bijna nergens krijgen. Inmiddels hebben ook andere verffabrikanten het spul (bv motip sprayplast). Plasti Dip is bij de betere auto-onderdelen zaak en bij diverse webshops te krijgen.
bedankt voor de info

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”