Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door El-Vikingo »

Hoi,

Iedere ochtend radio 1, of allerlei dodelijke jingles en reclames van radiozenders... Heb het wel een beetje gehad! Ik wil graag Spotify luisteren :roll: Ik heb natuurlijk al het hele forum doorgespit, blauwe ISO stekkers schijnen beter te werken dan gele las ik o.a. Maar, ik heb dus helemaal geen blaupunkt radio. Gaat het dan uberhaupt wel werken? Of moet ik https://www.aliexpress.com/item/USB-SD- ... 37902.html zoiets bestellen...

Dit is m'n radiofront:
Afbeelding

Dit is de code erop:
Afbeelding

En dit de achterkant:
Afbeelding

Wie kan me vertellen wat hier gaat werken? Is dat:
- een blauwe ISO stekker
- een gele ISO stekker
- een blauwe i.c.m. eerdergenoemde link van Aliexpress

Ik kom er na het doorspitten van de posts (incl. div. engels- en duitstalige sites) niet uit... Ik heb zelfs wat oude snoeren kapot geknipt en zitten frutten aan de achterkant, maar met een Rode, Witte en Grondkabel lijkt het alsnog niet te werken. Dus dat zou dan ook weer suggereren dat alleen aan blauwe kabel het niet zou doen. Maargoed, zeker weten doe ik het dus niet dus hoop dat jullie me een oplossing kunnen aanreiken.

Bedankt voor het meedenken! _O_

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door sjirafje »

Misschien kun je eens een close-upfoto maken van het pinout gedeelte op de sticker? Deze is (voor mij) helaas net niet leesbaar.

Ook zie ik op de foto's dat je een parrot carkit hebt, hoe zit die op de radio aangesloten?

Mocht je toevallig bij mij in de buurt wonen of komen, ik heb zowel een snoer met gele stekker als dat kastje met blauwe stekker, je bent welkom om eens te testen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door El-Vikingo »

Ha Sjirafje,

Van de dealer begreep ik dat ik het zonder interface wel kan vergeten... dus die heb ik maar in China besteld. Bedankt voor het aanbod iig! :D Hoe die parrot zit weet ik niet precies, via een hele lading snoeren is die doorgelust naar de radio. http://m.ebay.com/itm/290832763866?_mwBanner=1" onclick="window.open(this.href);return false; moet je daar ns kijken zie je wat ik bedoel ;)

Nu kan ik overigens het volgende probleem gaan verhelpen, de 12v aansluiting die niet werkt.... :shock:

Fijn weekend!

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door sjirafje »

Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat die cd wisselaar(-aansluiting) voor alle panda's (met 2din radio) hetzelfde is dus dat die interface bij de bosch ook wel zal werken. Bij Yatour maken ze namelijk ook geen onderscheid tussen de verschillende versies van de radio. En zo heb je ook niets te maken met die snoeren spaghetti van de Parrot.

Zoals het bij mij op de sticker staat

Code: Selecteer alles

(20) AF-R			(17) Aarde				 (14) Data-in
			(18) AF-aarde			(15) UB+
(19) AF-L			(16 Geschakelde +		(13) Data-uit
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door El-Vikingo »

Ik heb inmiddels post uit China ontvangen... "CD Error" staat er in grote oranje confronterende letters op de radio. Een nummertje luisteren zit er dus helaas -nog steeds- niet in. Nu misschien toch maar op zoek naar een nieuwe autoradio, maar volgens mij werken ze tegenwoordig met tulp stekkers terwijl ik nog iets ouderwets heb. Ik ga eens even de zoekfunctie rechtsbovenin aanspreken....

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door sjirafje »

De melding "CD ERROR" suggereert dat je iets niet helemaal goed gedaan hebt. Mag ik vragen hoe je geprobeerd hebt een nummertje af te spelen?

Ik gebruik voornamelijk een geheugenkaartje en daar moet je de mp3tjes wel op een specifieke manier opzetten. Bij mijn interface moet je mappen maken met de namen CD1, CD2, CD3 etc. In die mappen kun je maximaal 99 nummers zetten. Je kunt dus niet zomaar mp3tjes op een usbstick of geheugenkaart zetten want dat werkt niet. Daarnaast moet je usbstick of geheugenkaart FAT32 geformatteerd zijn.

Mocht je de radio er binnenkort nog uithalen kun je dan nog eens een close-upfoto maken van het pinout gedeelte op de sticker? Dan kan ik hem vergelijken met mijn radio en de andere radio's op internet. Dan kunnen we ook wat beter zien/voorspellen wat er wel en niet werkt.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Onnies
Forumgebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jul 2009 00:44

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door Onnies »

Hoi Viking,

Toevallig afgelopen week mijn radio een upgrade gegeven met een mini-jack kabeltje. Ik kan nu Spotify luisteren onderweg, en met mijn iPhone in de houder en het geluid over de boxen werkt het ook perfect als carkit.

Heeft jouw radio ook een aux-instelling? (2x op de knop cd drukken, dan komt als het goed is aux in beeld)

Je radio heeft wel precies dezelfde pinnen aan de achterkant als die van mij, ik was klaar met een kabeltje van 12 euro..

El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door El-Vikingo »

Volgens mij heeft hij die instelling dus niet... Alhoewel ik hem vandaag (weer) eens losgetrokken heb, gaf hij na 2x op de cd knop te drukken een nieuwe melding, wat gekraak, en toen viel hij weer terug naar de radio modus.

SD kaartje, alle mogelijkheden geprobeerd, maar met AUX in op het kastje en de muziek van de telefoon zou het eigenlijk ook gewoon moeten werken...

Ik heb bijgevoegd nog twee afbeeldingen, maar ik vraag me sterk af of dit ooit gaat werken. Ook als ik de parrot los van de radio gekoppeld hou, werkt het niet. Heeft iemand anders een idee welke radio ik zou kunnen kopen? Of zijn er ook verloopkabels ergens te koop met tulp stekkers?

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door sjirafje »

Data in en data out zijn omgewisseld tov mijn radio.
Afbeelding

Misschien kun je de pinnen in de stekker van je interface omwisselen? (met een mini schroevendraaiertje het weerhaakje indrukken en de pin er uit trekken)

Je Parrot zit aangesloten op de Mute-pin, dus die zou geen invloed moeten hebben zolang je hem niet gebruikt, maar je zou die voor de zekerheid bij het testen los kunnen laten.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

El-Vikingo
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:16
1e Panda-achtige: Fiat Panda Natural Power 2010

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door El-Vikingo »

Net geprobeerd, maar helaas... het mocht niet baten. Heb de snoertjes doorgeknipt en verwisseld (want ik kreeg die pinnen niet los, ook al had ik Youtube erop nageslagen...) Met een naald verbonden aan de 'juiste' input, nog een paar keer verwisseld, ook zonder parrot geprobeerd maar werkt toch niet. Echt balen...

Ik kijk nu naar deze radio: https://tweakers.net/pricewatch/408879/ ... 231bt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zou dat wel werken? ik zie ook Can A en Can B staan op de radio, die ik op dit moment heb, gaat dat geen problemen geven?

Vervolgens deze https://www.mbcaraudio.nl/1-din-inbouwf ... a-001.html" onclick="window.open(this.href);return false; erbij... en ik ben denk ik klaar met dit gedoe...

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Radio voorzien van AUX... het is een Bosch geen Blaupunkt,

Bericht door sjirafje »

Vraag me eerlijk gezegd wel af of jouw interface niet gewoon defect is, misschien kun je die eens testen bij iemand anders? Mocht die niet defect zijn kun je hem nog op marktplaats zetten dan ben je in elk geval niet het hele bedrag wat je er voor betaald hebt kwijt.

Ik vermoed dat je dat raampje via ebay wel iets goedkoper kunt krijgen.

Over die Caliber kan ik niet echt iets zinnigs zeggen. Wanneer je een losse radio koopt hoeft deze normaal niet aangesloten te worden op de canbus. Controleer wel goed of de pennen van de radio overeenkomen met de draadjes van de auto, mogelijk heb je daar een adaptersnoertje voor nodig.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”