Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Android Radio - Kleurcode bedrading verlichting en pluggen/klemmen interieurdelen

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
AbvdDab
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jan 2020 16:51
1e Panda-achtige: 2008

Android Radio - Kleurcode bedrading verlichting en pluggen/klemmen interieurdelen

Bericht door AbvdDab »

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met de inbouw van een 2 din android radio. Leuk projectje, de bedoeling is om hierop ook een achteruitrijcamera en dashcam aan te sluiten.

1) Weet iemand of er een draad naar de radio een draad loopt die aangeeft of de verlichting van de auto aan of uit is? Zodat die gebruikt kan worden om de helderheid van de display van de radio te koppelen aan het gebruik van de autolampen.

2) Voor de bedrading van de achteruitrijcamera is de bedrading via de dakbekleding met een trekveer naar voren gebracht. Maar eigenlijk wil ik het hemeltje kunnen loshalen, om een dab+ antenne te kunnen monteren. Iemand een tip hoe je die "pluggen" waarmee de hemel vastzit bij de achterklep makkelijk los kan maken, zonder ze te vernielen? Idem dito m.b.t. de klemmen van het deel waar de gordels doorlopen op de c stijl: hoe krijg je dat bekledingsdeel op een correcte manier los? Ik wil het graag goed en netjes doen.

Ou-Tannu
Forumgebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 nov 2019 20:52
1e Panda-achtige: Panda 169 2004

Re: Android Radio - Kleurcode bedrading verlichting en pluggen/klemmen interieurdelen

Bericht door Ou-Tannu »

mijn 1din standaard pioneer radiotje reageert wel op de stand van de verlichting (als ik die functie op de radio aan zet)

en ik heb mijn dab antenne gewoon gemonteerd doos de 2 pluggen (ik moet nog even 2 nieuwen halen eigenlijk) er uit te wrikken met een plastic hulpstuk (V-vorm bekje met een hefboom idee). dan voorzichtig de hemel wat aan de kant gedrukt, om zo de moer van de antenne te kunnen los draaien.... maar je hebt op deze manier wel kans dat er "vouw rimpels" in het hemeltje komen...

ik heb de draden van de dab antenne via de rechterkant naar voren gebracht, over het hemeltje, bij de A stijl naar beneden, en boven mn dashboard kastje langs omhoog naar het vak van de radio..

paar tywraps achter om de nieuwe kabels op zn plek te houden, en de overlengte ook netjes opgetywrapt en bij het dashboard kastje vast gezet..

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”