Twijfel nog over de schokbrekers. Voelen nog goed maar zouden 10j en 180k oud kunnen zijn
Rondom nieuw is wat duur ivm max 2000km per jaar die we er mee rijden
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2010 van JSJ project updates Novitec
Moderators: WelshWitch, sjirafje
Re: Panda 2010 van JSJ project updates Novitec
Ik kreeg een vraag over het schoonmaken van het gasklephuis. Ik ben geen automonteur maar ik heb dit gewoon op gevoel gedaan.
Ik zeg niet dat dit je juiste methode is maar zo heb ik het gedaan!!
* accu loskoppelen middels -min pool
* luchtfilter verwijderen.
* stekker gasklephuis verwijderen
* 4x torx losdraaien en gasklephuis afnemen. Het zwarte frame blijft zitten dus je het huis er een beetje onderweg friemelen.
* schone doek in inlaatstuk van de motor gedaan.
* Gasklephuis schoongemaakt met doeken en remmenreiniger.
en weer monteren in omgekeerde volgorde.
De klep gaat relatief zwaar en middels de aansturing weer terug naar de 0 positie. Ik weet niet of het verstandig is maar ik heb een verf roerhoutje er tussen gezet. Toen kon ik er goed bij. Niets forceren en zorgen dat de klep weer goed dicht zit in de 0 positie voordat je de accu weer koppelt en de auto start.
Ik zeg niet dat dit je juiste methode is maar zo heb ik het gedaan!!
* accu loskoppelen middels -min pool
* luchtfilter verwijderen.
* stekker gasklephuis verwijderen
* 4x torx losdraaien en gasklephuis afnemen. Het zwarte frame blijft zitten dus je het huis er een beetje onderweg friemelen.
* schone doek in inlaatstuk van de motor gedaan.
* Gasklephuis schoongemaakt met doeken en remmenreiniger.
en weer monteren in omgekeerde volgorde.
De klep gaat relatief zwaar en middels de aansturing weer terug naar de 0 positie. Ik weet niet of het verstandig is maar ik heb een verf roerhoutje er tussen gezet. Toen kon ik er goed bij. Niets forceren en zorgen dat de klep weer goed dicht zit in de 0 positie voordat je de accu weer koppelt en de auto start.