Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Algemeen technisch forum deel.

Hier staan wijzigingen, aanpassingen en mededelingen over het forum en de software.

Moderator: michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
babos
Forumgebruiker
Berichten: 444
Lid geworden op: 21 jul 2008 19:44
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2001
Locatie: Deventer

Algemeen technisch forum deel.

Bericht door babos »

Hallo Moderators,

Is het een optie om een in het algemene deel van het forum een deel aan te maken voor algemeen techniek? Nu is alles gesplitst over de verschillende typen panda's. Echter zijn er ook veel technische vragen die op alle Panda's betrekking hebben of techniek in het algemeen (gereedschap e.d.)

Sommige forummers bekijken het hele forum. Maar ik denk dat vele ook alleen het deel bekijken wat betrekking heeft op hun eigen type auto. Zonde om ze de kennis langs elkaar heen te laten gaan.

Mochten er moderators te weinig zijn wil ik best deze taak op me nemen.

Groet,

Bastiaan
"JP Jeep"Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1991, Sandbeige (under construction)
"The Bug" VW Kever 1200, 1972, Marineblauw
"Daily" Volvo V50 2.4, 2005, Blauw

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Algemeen technisch forum deel.

Bericht door aribold »

Wij (Forumbeheer) zijn nog in overleg hierover, maar hebben vooralsnog twijfels of er voldoende onderwerpen bestaan die in zo'n rubriek thuishoort.
Het toevoegen van rubrieken draagt niet altijd bij aan overzichtelijkheid. Bij de meeste onderwerpen die in deze rubriek thuis zouden kunnen horen, zoals poetsen, gereedschap en interieurverzorging, biedt de zoekfunctie nu ook al soelaas.
Kortom: we zijn er nog niet helemaal uit...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
babos
Forumgebruiker
Berichten: 444
Lid geworden op: 21 jul 2008 19:44
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2001
Locatie: Deventer

Re: Algemeen technisch forum deel.

Bericht door babos »

Fijn dat jullie het in overweging nemen.

Ik ben van mening dat het wel een aanvulling kan zijn, eventueel anders genoemd.

Ik heb bijvoorbeeld nu een vraag over het gebruik van luchtgereedschap op een kleine compressor. Dit is niet specifiek Panda gerelateerd. Het bij een van de panda type sub forums zetten vind ik jammer, want zo bereik je niet echt alle gebruikers en mis je misschien net diegene die er ervaring mee heeft.

Voor iemand die een vraag heeft is de zoekfunctie inderdaad een uitkomst. Echter iemand denkt niet snel bij zichzelf, laat ik vandaag eens gaan zoeken of iemand mijn kennis over luchtgereedschap kan gebruiken.

Ik wacht het even af:)

Dank!
"JP Jeep"Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1991, Sandbeige (under construction)
"The Bug" VW Kever 1200, 1972, Marineblauw
"Daily" Volvo V50 2.4, 2005, Blauw

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Algemeen technisch forum deel.

Bericht door aribold »

Als je het antwoord snel nodig hebt, zou je die vraag aan de koffietafel kunnen stellen. We kunnen hem nog altijd naar een betere rubriek verplaatsen.
Als het gaat om pneumatische schuurmachine of luchtsleutel op een kleine Gamma compressor, dan kan ik je meteen duidelijkheid verschaffen:
Niet aan beginnen! Die apparaten gebruiken zoveel lucht, dat de simpele compressortjes het echt niet bijhouden...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Algemeen technisch forum deel.

Bericht door aribold »

Een beetje late reactie, maar beter laat dan nooit.

Wij (forumbeheer) hebben dit in november besproken, en zijn gezamenlijk van mening dat dit idee zal leiden tot verder fragmentatie en onduidelijkheid over wat waar te posten.

Door de drukte omtrent de update in december, ben ik vergeten het antwoord hier te plaatsen.
Excuses hiervoor.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Development”