Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Urls werken niet meer in Windows 8 en 8.1

Hier staan wijzigingen, aanpassingen en mededelingen over het forum en de software.

Moderator: michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Urls werken niet meer in Windows 8 en 8.1

Bericht door Robert100HP »

Urls ( de links) werken niet meer in Windows 8 en 8.1. Normaal gesproken zie je in de antwoord mail die je krijgt na het plaatsen van een nieuw bericht of een antwoord op een bericht een drietal mogelijkheden om te reageren. Tenminste als je Windows Mail of i.d. gebruikt, in Windows 8.1 is de mail ontvanger vervangen door een APP ): ):. Die de urls wel zichbaar weergeeft, alleen werken ze niet. Je moet ze kopiëren en op een omslachtige wijze weer plaatsen in je browser. Mail programma's zoals Mozilla Thunderbird en Windows Live Essentials bieden oplossingen om de urls wel actief weer tegeven. Zijn er meer die 8.1 gebruiken, en dezelfde ervaringen hebben of hier een andere oplossing voor gevonden hebben. Overigens heb ik hierover al mail contact met Aribold gehad.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Urls werken niet meer in Windows 8 en 8.1

Bericht door aribold »

Voor de duidelijkheid:
DIt heeft alleen betrekking op links in e-mails, en niet alleen op e-mails vanaf dit forum. In principe heeft het ook niks te maken met windows 8 of 8.1, maar is het gewoon het ontbreken van URL-herkenning in de app die Microsoft standaard meelevert.

Voor zover ik begrepen heb, is de outlook app een goed alternatief om van dit probleem af te zijn.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Sirano

Re: Urls werken niet meer in Windows 8 en 8.1

Bericht door Sirano »

Ik gebruik op zowel men laptop als PC Windows 8.1 Pro met Office 2013 (incl. Outlook). Alles werkt prima.
Wat ik wel hoor van onze beheerders is dat Office 2010 (Outlook) in combinatie met een geïnstalleerde Google Chrome voor dit soort problemen bijdraagt. Microsoft en Google vinden elkaar niet zo leuk.

Maar natuurlijk kunnen de oorzaken veel verder liggen, met bijvoorbeeld pakketten van derden. Ik hoor deze klachten in het veld bij mijn klanten namelijk nagenoeg niet.

Plaats reactie

Terug naar “Development”