Pagina 32 van 43

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 14 jul 2019 11:37
door Pinda1000
Magneetklep kan je ook verwijderen. De ECU merkt het niet dat deze niet is aangesloten.

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 14 jul 2019 22:22
door Ivo
Ik heb de koolstoffilters ook weggelaten bij de ombouw. Bij jou zit hij er toch al, want dan kan je hem net zo goed laten zitten toch? Had je nog een klepveertang kunnen lenen?

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 14 jul 2019 22:43
door michiel van g.
er zat inderdaad een koolstoffilter op, maar dat is zo gaar dat ik dacht dat ik het moest vervangen voor dat van de CInq.
Maar het bleek dus niet nodig...
Uitgang afgedopt op de injector en klaar!

Motortje loopt uitstekend. Er is één klep helaas iets te ruim naar mijn zin, maar goed... beter te ruim dan te krap. Eerst maar eens lekker inrijden en dan over een kilometer of wat nog een keer de koelvloeistof en olie verversen en dan meteen de kleppen nog een keer nastellen.

Wat heb ik uiteindelijk vervangen:
- Thermostaat
- Temperatuursensoren
- Lambdasonde
- Luchtfilter
- Koppakking, thermostaatpakking, klepdekselpakking
- Kopbouten (voor rekbouten van een 900, scheelt weer natrekken!)
- Bougies
- Bougiekabels
- Brandstofpomp
- Brandstoffilter
- Brandstofslangen

nuja... Iets groter -en dus duurder...- uitgepakt dan in had willen doen. Maar het resultaat mag er zijn.
FIlmpje van de 1e start:


FIlmpje na een stuk rijden:


Afbeelding
En gewassen:
Afbeelding

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 14 jul 2019 23:37
door louis
:yes: Kost wat, maar dan heb je ook wat.....
Ziet er netjes uit allemaal (y)

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 15 jul 2019 10:43
door Pinda1000
Ik dacht dat er hydraulische klepstoters in een 900 zaten?

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 15 jul 2019 14:09
door michiel van g.
Ook in een cinq. Echter is de nokkenas anders geslepen waardoor een Marbella of oerpanda te weinig lift voor de hydraulische stoters.

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 15 jul 2019 16:20
door michiel van g.
Wat nog restte was de slang voor de voorverwarming. Die was vanmiddag om half 3 geleverd, dus meteen maar gemonteerd.
Nu maar hopen dat hij nog even heel blijft :D

Met een beetje mazzel komen ook in de loop van de week de uitlaatklemmen binnen en kan ik ook de nieuwe uitlaat plaatsen (en als de huidige eraf is de dorpels aan de binnenzijde even onder handen nemen met tectyl)

Afbeelding

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 16 jul 2019 13:37
door -V8-
gaaf gedaan man! heel netjes!

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 16 jul 2019 18:25
door bero
Netjes hoor!

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 17:00
door michiel van g.
Vandaag nog even de kleppen nagesteld en uiteindelijk het spruitstukje van de injector losgezaagd van het kleppendeksel. Scheelt een hoop gedoe bij het kleppen stellen en technisch gezien maakt het niets uit.

Mogelijk moet ik het stationair toerental nog iets bijstellen, want hij loopt nu wel erg laag. Jammer dat je niet 1-2-3 kunt aflezen hoeveel toeren hij loopt. Voor het CO natuurlijk wel zeer gunstig :P

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 17:55
door michiel van g.
nog even bewijsmateriaal dat de auto ook echt rijdt:

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 18:12
door -V8-
Scheelt dit nou nog met de output? Qua pk en topsnelheid en acceleratie?

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 18:28
door michiel van g.
nee, maakt niets uit. De snelste en zuinigste Marbella's hebben een ongeregelde carburateur zonder ecu en katalysator.
Maar qua koude start werkt dit natuurlijk wel fijn. Hij doet het -als het goed is- altijd.

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 18:42
door -V8-
Vindt het echt knap dat je dit zelf gedaan hebt.

Re: Michiel's Marbella GL Eco - 1987.

Geplaatst: 17 jul 2019 19:10
door PandaVespa
Mooi dat het gelukt is. Waarom heb jij geen ‘EU nl’ in je kenteken?