Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Moderator: Niels9966
Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Goedendag,
Vraag eigenlijk al gesteld in koptekst: Welke draairichting heeft de krukas van een SEAT 903 motor? Motorcode uit mijn hoofd is met '..?...000'.
Is de draairichting hetzelfde als de 903 en 899 van FIAT?
Vraag eigenlijk al gesteld in koptekst: Welke draairichting heeft de krukas van een SEAT 903 motor? Motorcode uit mijn hoofd is met '..?...000'.
Is de draairichting hetzelfde als de 903 en 899 van FIAT?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Het ligt er aan uit welke auto dit blok komt maar meest waarschijnlijke is dat het (aan poeliezijde gezien) met de klok mee draait. In ieder geval als het blok uit een voorwielaandrijver komt.
Waar wil je hem inzetten, achterin?
Waar wil je hem inzetten, achterin?
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Volgens mij uit Marbella. Ik weet dit niet zeker. Is 100GL motor. Op het blok staat ingegoten: 1985 SEAT 100GL 3944428. Op andere zijde blok wat getallen zonder directe betekenis maar wel in dik 'VL'.Pinda1000 schreef:Het ligt er aan uit welke auto dit blok komt maar meest waarschijnlijke is dat het (aan poeliezijde gezien) met de klok mee draait. In ieder geval als het blok uit een voorwielaandrijver komt.
Waar wil je hem inzetten, achterin?
Ik dacht zelf om 'm in een 126 te hangen. De voorloper van de Panda.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Als het een 100GL7000 is is het een 40PK seat Fura motor.
een 100GL6000 is een 34PK motor en een 100GL1000 is een 45PK motor.
een 100GL6000 is een 34PK motor en een 100GL1000 is een 45PK motor.
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Dat is het 'm nu juist: code's die jij opnoemt staan er niet op. Alleen wat ik al eerder aangaf. Betreft een motor met ontstekingstoren. Is het geen Marbella motor?
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Nee. Marbella is een 08 of 09NCA/NCB. (afhankelijk van de cilinderinhoud, NCB is met kat).
Van welk jaar is ie? Er moet een jaar op het onderblok staan, en ook op de kop.
Van welk jaar is ie? Er moet een jaar op het onderblok staan, en ook op de kop.
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Op het blok staat ingegoten: 1985 SEAT 100GL 3944428. Op de kop S 62, 1342. Andere zijde tussen uitlaatspruitstuk: ES 50 00 101 (..deze laatste cijfercombinatie is slecht leesbaar, dus gok)michiel van g. schreef:Nee. Marbella is een 08 of 09NCA/NCB. (afhankelijk van de cilinderinhoud, NCB is met kat).
Van welk jaar is ie? Er moet een jaar op het onderblok staan, en ook op de kop.
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Als ik dat op internet op zoek dan krijg ik er dit uit:
Engine Code: 100GL; 31kw engine
SEAT 1985 FURA 903c
Een Seat Fura dus
Engine Code: 100GL; 31kw engine
SEAT 1985 FURA 903c
Een Seat Fura dus
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Haha..ik was ook net aan het zoeken maar het Journaal en Brandpunt zitten ertussen
Fura is toch een 127?
Fura is toch een 127?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Heb je al naar de de draairichting van de nokkenas gekeken of heb je het blok niet thuis liggen?
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Ja ligt wel thuis. Staat hier achter mij in woonkamer. Heb nog niet gekeken. 09NCA etc. zie ik er niet opstaan.
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
...ik zal dit spoedig doen. Die motorcode is dus Fura en inderdaad een 127. Maar draait die motor dan toch tegen de klok in? Dat zou wel gek zijn. Deze motor heeft dus dienst gedaan in een 133.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Een 100G (=fiat 850) draait tegen de klok in, een 100GL met de klok mee.
Dus, het blok dat je hebt is hetzelfde als bij een Fura.
Voor zover ik weet heeft de 133 geüpgrade 850 techniek, waarbij het differentieel andersom in de bak zit. Daardoor kan de motor een GL zijn.
Dus, het blok dat je hebt is hetzelfde als bij een Fura.
Voor zover ik weet heeft de 133 geüpgrade 850 techniek, waarbij het differentieel andersom in de bak zit. Daardoor kan de motor een GL zijn.
Re: Welke draairichting krukas SEAT 903cc motor?
Nou ik ben er uit. Even met de bril op, LED lampje en close by nogmaals speuren. Achter de massakabel stond het nummer verstopt. Tis inderdaad een 100GL7.000 9244076. Volgens jullie 40 pk. Ufff...ook opgelost. Werd tijd.
Nu een leuk carburateurtje en spruitstuk zoeken.
Nu rest mij nog één vraag: Hoe heeft SEAT of FIAT het verschil in pk gerealiseerd? Is dit door een andere type nokkenas, timing, ontstekingstijdstip en/of heeft men meer compressie en grotere kleppen toegepast?
Nu een leuk carburateurtje en spruitstuk zoeken.
Nu rest mij nog één vraag: Hoe heeft SEAT of FIAT het verschil in pk gerealiseerd? Is dit door een andere type nokkenas, timing, ontstekingstijdstip en/of heeft men meer compressie en grotere kleppen toegepast?