Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Uitvallen Marbella 1993

Alles met betrekking tot de Seat Marbella

Moderator: Niels9966

Plaats reactie
Umbrella
Forumgebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 nov 2016 19:10
1e Panda-achtige: Seat Umbrella

Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Umbrella »

Ik zal me eerst eventjes voorstellen. Ik ben mijn hele leven al Alfist, maar gezien ik druk aan een van deze projecten bezig was zocht ik iets tussendoor. Gezien ik vaak in Rome ben, en daar stikt het nog van de Panda's was ik ervan overtuigd dat dit goede simpele autotjes zijn.

Nu heb ik een 1993'er Marbella gekocht, of zeg, van de sloop gered. Deze Marbella valt af en toe onder het rijden uit, en start af en toe erg slecht. Kan het de benzinepomp zijn?, of kan het iets electronisch zijn?. Er zit een cabarateurtje op, maar ook een computertje in. Vaak krijg ik een motorstoring, maar dit lijkt geen effect te hebben op het functioneren van het karretje.

Gekocht uit nood, maar ze heeft wel nu al een warm plekje in mijn hart, deze ga ik zo lang mogelijk rijdende houden, met uiteindelijk weer een klassieke Alfa er naast.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Romeo »

Opmerking moderator:
Topic verplaats naar de Marbella rubriek

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door michiel van g. »

het wordt vaak veroorzaakt door twee dingen:

- slecht massapunt van de computer (zit onder het pootje aan de voorzijde van de auto)
- verstopte stappenmotor (deze zit voor op de carburateur, en zit met twee bouten vast) het is een zwart cilindertje met vaak een stickertje erop van 'weber'. Deze even demonteren en het filter reinigen. Puntje olie erin en dan zou hij weer goed moeten lopen.
Zorg er wel voor dat je de 8-ring niet beschadigd.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Umbrella
Forumgebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 nov 2016 19:10
1e Panda-achtige: Seat Umbrella

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Umbrella »

Thanks, ik ga er mee aan de slag!, voelt inderdaad als een electronisch probleem.

Umbrella
Forumgebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 nov 2016 19:10
1e Panda-achtige: Seat Umbrella

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Umbrella »

Alles gedaan wat er verteld is, helaas geen resultaat. Het lijkt nu dat een van de twee bobines niet op volle kracht vuurt, dus die dan maar vervangen, hopelijk wordt het probleem daarmee opgelost.

Gebruikersavatar
Geulwijk
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mar 2015 09:55
1e Panda-achtige: Seat Marbella Fun 0.9 1996
Locatie: Leusden

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Geulwijk »

En, heeft het vervangen van de bobines geholpen? De mijne valt ook steeds ineens uit.

Umbrella
Forumgebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 nov 2016 19:10
1e Panda-achtige: Seat Umbrella

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Umbrella »

Exuses voor de late reactie, maar neen, helaas heeft de nieuwe bobine niet geholpen. Er zit echt iets in de aansturing van de ontsteking vermoed ik. Helaas heb ik altijd carb auto's gereden, en heb ik hier totaal geen verstand van.

Gebruikersavatar
Geulwijk
Forumgebruiker
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mar 2015 09:55
1e Panda-achtige: Seat Marbella Fun 0.9 1996
Locatie: Leusden

Re: Uitvallen Marbella 1993

Bericht door Geulwijk »

Geeft niks. Ik heb het uitvallen van mijn motor, met regelmatig het motormanagementlampje, opgelost met het vervangen van de twee relais, bij de ECU. Ik zou dat eerst proberen als ik jou was. En vertel dan graag hier weer of het probleem is opgelost.

Plaats reactie

Terug naar “Seat Marbella”