Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Rem raadsel?

Alles met betrekking tot de Seat Marbella

Moderator: Niels9966

Gebruikersavatar
Ernesto
Forumgebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 nov 2016 14:04
1e Panda-achtige: Seat Marbella XL Sport 1990
Locatie: Arnhem

Re: Rem raadsel?

Bericht door Ernesto »

Zou ik mezelf zo voor de gek kunnen houden?, zal voor ik de boel los haal eens ongedoseerd remmen op zoek naar een zwarte streep op het asfalt :twisted: , word vervolgt
Live’s too short to drive boring car’s

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Rem raadsel?

Bericht door Panda 500 »

Ik denk het écht wel hoor! Maar uiteraard benieuwd naar je test! Maar wees dus voorzichtig wààr je de remtest uitvoert. Volgens mij mag dit niet op de openbare weg! Maar bvb een verlaten parking van een supermarkt of op een bedrijventerrein, 's avonds laat bvb; moet wel veilig kunnen, denk ik.
En een remtest, met de Panda of een andere wagen, moet niet tot lange slipsporen leiden. Gewoon even beginnen aan lage snelheid, bvb. 20 à 30 km/u kan al best. Vind je dit resultaat niet overtuigend, dan eventueel wat sneller, 50 bvb. Maar ik denk dat dàt zelfs niet nodig zal zijn.

Gebruikersavatar
Ernesto
Forumgebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 nov 2016 14:04
1e Panda-achtige: Seat Marbella XL Sport 1990
Locatie: Arnhem

Re: Rem raadsel?

Bericht door Ernesto »

Sorry kan geen spektakel melden, geen rook, geen rubber op het asfalt :cry: , remt ongedoseerd oke.
Zal met de aanstaande APK de garage vragen om wat van hun magie over de remmen uit te doen strooien. Ben met de huidige remwerking ontevreden!. The story .............
Live’s too short to drive boring car’s

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Rem raadsel?

Bericht door Panda 500 »

Jammer... Zoals ik je al zei, mijn vrouw wou met mijn vroegere Panda Dance (geen servo) ook niet rijden omwille van het "slecht" remmen... (Vond ik niet erg :wink: )
Het kan natuurlijk zijn dat er écht iets scheelt, mede door de lange stilstand (roestrand in klauw-cylinders), maar dat je bij een Panda harder op je pedaal moet duwen dan bij de meeste (alle ?) andere auto's is volgens mij een feit.
Maar als je vindt dat ie "met de rechtervoet" wél goed remt ("wél het gewenste effect") is er volgens mij geen technisch probleem... Bovendien is de "invalshoek" van je rechtervoet beter ("loodrechter") op het pedaal dan die van je linkervoet, want die komt toch van schuin links opzij...

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Rem raadsel?

Bericht door Panda 500 »

Oeps... Hierboven een keer "rechtervoet" vermeld waar het "linkervoet" moest zijn, maar dat had je allicht begrepen... :oops:
Laat je hier ook even weten hoe het verhaal (goed!) afloopt?

Gebruikersavatar
Ernesto
Forumgebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 nov 2016 14:04
1e Panda-achtige: Seat Marbella XL Sport 1990
Locatie: Arnhem

Re: Rem raadsel?

Bericht door Ernesto »

Kenteken is binnen, morgen naar de garage voor een APK, remtest zal het uitwijzen!
Live’s too short to drive boring car’s

Gebruikersavatar
Ernesto
Forumgebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 nov 2016 14:04
1e Panda-achtige: Seat Marbella XL Sport 1990
Locatie: Arnhem

Re: Rem raadsel?

Bericht door Ernesto »

:oops: heren ik heb mijn leergeld betaalt!, en zo als velen al aangaven dit is onbekrachtig remmen op ze best.
Maar alle zorgen om niets, verse APK is binnen. Ga nu kilometers genieten 8*)
Live’s too short to drive boring car’s

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Rem raadsel?

Bericht door Panda 500 »

Laat die rode kaken maar weg hoor! Ik denk dat elk "normaal" mens dezelfde reactie ervaart, zeker in deze "moderne" tijden waar bij een auto alles "vanzelf" moet gaan, zoals bij de nieuwe Panda's het "City"-stuur, met de pink sturen terwijl je stilstaat!
Ik vertelde ook eerder over de reactie van mijn broer, net als ik in de garage van mijn vader groot geworden in de jaren '60 - '70. Wij mochten destijds (vanaf 18 jaar!) alle auto's in en uit de werkplaats rijden, dus zowel kleine Fiats als grote Chevrolets...! Ook ben ik met hem samen met zijn (toen nog redelijk nieuwe) Fiat 600 naar Napels (Sorrento) gereden en terug, over de bergpassen, niet door de tunnels, dus heel wat geremd! En tóch dacht hij nu dat de remmen van mijn 500'tje "onbetrouwbaar" waren.
Hij is de enige van onze familie die van FIAT is afgeweken en Toyota-adept geworden... Nu zelfs een automaat. Dus ook hij is ondertussen het "moderne" rijden gewend geraakt en zijn "oertijd" blijkbaar vergeten... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Seat Marbella”