Long story short:
De Marbella is na de schade tijdelijk terug gaan naar de vorige eigenaar, jullie kennen hem vast wel, Niels!
Hij heeft de Marbella flink onder handen genomen en heeft er een ander onderblok aangehangen, ook heeft hij de remmerij vervangen, evenals de waterpomp, koppellingsset, pakkingen, keringen, filters, alle olie, de velgen opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe banden, en wat laswerk uitgevoerd aan de dorpel, eigenlijk alles om er weer een nette en betrouwbare auto van te maken!
Vervolgens heb ik er nog een lange periode in gereden voor woon-werk verkeer waarbij ik met een lach ruim 40.000 op het vernieuwde blokje heb kunnen rijden. Maar toen! kwam er een klein A-klasse dieseltje op mijn pad en werd het tijd om mijn auto-imperium nog wat verder in te slinken.
Het dieseltje kon ik overnemen van een goede kameraad van me. Per jaar rij ik richting de 50.000 km en na wat berekeningen bleek al wel dat er bijna niets goedkoper rijdt dan de Marbella, (lage wegenbelasting, bijna geen afschrijving en na 70(!) tankbeurten (euro 98) een gemiddelde van 1 : 18.38. (ik was nogal fanatiek met alles bij houden in Excel). - de marbella had een 5-bak-
Maar als je zoveel rijd is cruise control en airco en uberhaubt een airbag wel fijn. vandaar de keuze.
De auto heeft een tijdje op facebook en marktplaats gestaan en is vervolgens opgehaald door een enthousiaste jongen man met zijn vriendin die in een alto mk1 kwamen aanrijden en uiteindelijk met beide auto's weer vertrokken. Hij wilde graag leren sleutelen en heeft mij daarna nog een aantal appjes gestuurd met vragen, hopelijk komt hij van de zomer nog eens langs voor wat onderhoud tips.
Ik heb 3,5 jaar met veel plezier in de marbella gereden en ik hoop dat nu eigenaar nr. 9 dat ook zal doen.
Voor nu kan hier een slotje op.