Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Marbella ombouwen naar injectie

Alles met betrekking tot de Seat Marbella

Moderator: Niels9966

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

michiel van g. schreef:Ik heb dat zonnedak ook... alleen is het zo lek als een zeef :evil: Dus daar moet iets aan gedaan gaan worden (in de vorm van een tetto apribile van een SkyLine oid)
Ok Michiel , heb normaal geen lekkage ,ook niet met een stortbui , is je afdicht rubber bij de klep van voor nog wel goed , anders stoomt het water naar binnen :roll:
En het raamglas rubber , waar het raam tegen schuift als je het dicht doet :roll:
Maar dan kan je morgen bij de ALV, gelijk even kijken hoe het bij mij zit , misschien dat je er wat wijzer van kan worden , bij mij lekt het niet .
Alleen in de auto wasstraat , had ik wat spetters , maar dat is niet gek , met drogen met zoveel lucht , dus doe het maar met het handje wassen , is een stuk goedkoper .
Heb het verleden jaar een keer gedaan in de wasstraat , met Bodem wassen voor de pekel :roll:
Vandaar :mrgreen:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

SeatPanda
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2010 13:46

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door SeatPanda »

Ik had zo'n zelfde dak in mijn Panda laten bouwen, ook gebruikt. En dat dak lekte ook... Dat heb je altijd met gebruikte daken. Daar ben ik vroeger al ooit voor gewaarschuwd, bouw je een gebruikt dak in dan gaat hij meestal lekken...

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

Stukje Film ALV 2012 :wink:
[youtube][/youtube]
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

SeatPanda
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2010 13:46

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door SeatPanda »

En hier nog een foto'tje van je Marbella op de ALV :).
rodebella.jpg
rodebella.jpg (223.51 KiB) 14666 keer bekeken

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

SeatPanda schreef:En hier nog een foto'tje van je Marbella op de ALV :).
Mooie foto SeatPanda :wink:
Heb een update over de Marbella , nadat ik het onderstuk van de Injector heb vervangen , al lang voor de ALV.
Dus gelijk , de stappen motor en gasklep sensor vervangen , geen storingen meer gehad :wink:
Motorlampje en pieper niet meer gehoord , dan met het contact aanzetten (Starten) :wink:

Het Benzine verbruik is nu ook constant , rit naar de ALV 312 Km heen en terug , bij een gemiddelde snelheid van 110 Km P/u op de GPS , 1 Liter op 17,83 Km :wink:
De Marbella rijd nu gemiddeld , 1 op 17 , wat zeer goed is met Kat en Lambda Sonde , :wink:

Dus het project ( Ombouw van Computer Carburateur naar Injectie ) is volledig geslaagd , tik en lopen zonder Choke :wink:
dus kan de choke knop er uitbouwen , niet meer nodig , of als trek Bel of toeter gebruiken :mrgreen:
Bijlagen
DSC00791.JPG
DSC00791.JPG (100.65 KiB) 14644 keer bekeken
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door michiel van g. »

Panda 1000's met injectie hebben een mooi afdekkapje over het chokegat zitten. Die passen ook op oerpanda/marbella chokeknopgaten. Dus, dan is het net echt.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

michiel van g. schreef:Panda 1000's met injectie hebben een mooi afdekkapje over het chokegat zitten. Die passen ook op oerpanda/marbella chokeknopgaten. Dus, dan is het net echt.
Dat is een goed idee Michiel :wink:
Dan moet ik eens kijken bij die CLX van 1995 dat was ook een 900 ie daar heb ik het klokje ook uit gehaald :wink:
Maar zal de choke er maar alvast uithalen , ben iedere keer in de war , met die 1000 S , dan lijkt het op een kapotte trekbel van vroeger :mrgreen:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

SeatPanda
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2010 13:46

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door SeatPanda »

Of je laat het zitten als herinnering ;). Maar ik zie het al helemaal voor me ja, s'ochtends vroeg weg gaan, nog een beetje slaperig en dan aan die losse kabel trekken, haha!

Mijn Marbella haalt ook 1:18, met gemak zelfs. Heb ik er erg veel stad en koude starts bij dan 1:16.

Ik weet nog dat mijn bijna nieuwe Marbella in 1998 (een 95er Fun) met volgas (ja dat deed ik toen nog) 1:15 liep.

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

SeatPanda schreef:Of je laat het zitten als herinnering ;). Maar ik zie het al helemaal voor me ja, s'ochtends vroeg weg gaan, nog een beetje slaperig en dan aan die losse kabel trekken, haha!

Mijn Marbella haalt ook 1:18, met gemak zelfs. Heb ik er erg veel stad en koude starts bij dan 1:16.

Ik weet nog dat mijn bijna nieuwe Marbella in 1998 (een 95er Fun) met volgas (ja dat deed ik toen nog) 1:15 liep.
Tja dat krijg je , als je met 2 Auto,s rijd , en met de ene , moet je choke en bij de ander juist niet :roll:
Terwijl ze er allebei nog inzitten ,
Het is ook zo , met de rembekrachtiger van de Marbella , dan zit je zowat met je kop tegen de voorruit , als je er geen erg in hebt :mrgreen:

1 op 18 is mooi , maar vind het voor deze auto's best veel ,
Alhoewel een Cinque Cento ook gemiddeld maar 1 op 16 draait , de auto is kleiner airo dynamisch , maar gebruikt even veel , maakt dus niks uit , hij is immers zwaarder dan een Oer panda :mrgreen:
Tegen wind en eigen Gewicht van de auto en de KAT , is de grootste vijand ,
Voor een hoog benzine verbruik ,
Dus Weg Er Mee met die KAT 1 op 17 is gewoon niet zuinig :mrgreen:
Zonder Kat haal je met gemak 1 op 21 :mrgreen:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

Ombouw , geslaagd , Patient , Verkocht , hoop dat de Marbella nog vele veilige km , met zijn nieuwe eigenaar mag maken :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
sailorappie
Forumgebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 26 feb 2011 21:33
1e Panda-achtige: 1.2 Dynamic Sky 2004
2e Panda-achtige: Opel Zafira 2.2 elegance 2001
Locatie: Bedum(Groningen)

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door sailorappie »

Gefeliciteerd John weer een zorg minder en nu maar hopen dat de nieuwe eigenaar er net zo goed voor zorgt als jij hebt gedaan en mischien ook wel lid wordt van de club.

Grt, Appie

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

sailorappie schreef:Gefeliciteerd John weer een zorg minder en nu maar hopen dat de nieuwe eigenaar er net zo goed voor zorgt als jij hebt gedaan en mischien ook wel lid wordt van de club.

Grt, Appie
Dank je Appie
Heb de sticker , van de Fiat Panda Club er op laten zitten , en ze zouden kijken hier , wat er allemaal aan gedaan is , wie weet :wink:
2 Auto's in de belasting is mij te veel , maar er komt een oldtimer bij . van 1984 Diesel , even kijken hoe of wat :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Lambdasonde + ombouw computercarburateur naar injectie

Bericht door lanser54 »

Hier dus Louis , dit was mijn Marbella :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Plaats reactie

Terug naar “Seat Marbella”