Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 24 jun 2017, 23:24

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Blokkerende voorremmen 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid

Panda: 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda: Panda30-kop...op mijn 500L 1971 (650cc)
Bericht Re: Blokkerende voorremmen

Nieuwe terugslagklep...? Bedoel je de aansluiting van de vacuumslang op de remservo? Die dient alleen om het vacuum in de servo te behouden wanneer er in het inlaatspruitstuk weinig vacuum is, en dus o.a. bij stilstaande motor (of bij volgas, maar dan rem je meestal niet tegelijkertijd!) Dit kan ook zeker niet maken dat het linkerwiel warmer wordt dan het rechter...
Ik vond het eerder al een rare opmerking toen je vertelde dat je de slang had doorgeblazen en merkte dat ie verstopt was. Nochtans had je vooraf de "vacuumtest" gedaan met goed resultaat! (pedaal induwen terwijl je start, en voelen of het zakt). Ik veronderstel dus dat je de vacuumslang met perslucht "tegen de terugslapklep in" hebt doorgeblazen, en alzo de vacuumklep kapot hebt geblazen. Niet echt een groot probleem, en vervangen is dus goed natuurlijk, maar of dit met je warmlopende schijven iets te maken heeft betwijfel ik.
Ik denk eerder dat het , zoals al eerder vermeld, aan je remcylinder (of verstopte leiding) moet liggen, zeker wanneer de ene kant warmer loopt dan de andere.

Profiel
Clublid

Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart

Robert100HP schreef:
Plaats op elke remslang een griptang met een stuk doek er tussen (om beschadigingen te voorkomen) demonteer de remklauwen. En haal ze thuis uit elkaar, demonteer de zuigers en schuur de cilinder op met korrel 2000 (draaiende beweging) vervang de rubberring en monteer terug met remmen vet.

Grtz Rob

:wink:

Profiel
Clublid

Pinda1000 schreef:
Robert100HP schreef:
Plaats op elke remslang een griptang met een stuk doek er tussen (om beschadigingen te voorkomen) demonteer de remklauwen. En haal ze thuis uit elkaar, demonteer de zuigers en schuur de cilinder op met korrel 2000 (draaiende beweging) vervang de rubberring en monteer terug met remmen vet.

Grtz Rob

:wink:

:wink: ??? Met thuis bedoel ik aan de "keukentafel" :yes: :yes:

Grtz Rob

Profiel
Clublid

Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart

Ja maakt niet uit waar hij het doet maar haal die zuigers nou een keer uit die klauwen..... :yes:

Profiel
Clublid

Panda: 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda: Panda30-kop...op mijn 500L 1971 (650cc)

En, Pimbo...???
Ik denk dat er een aantal mensen samen met mij op het vervolg van je relaas wachten...!!!
Iedereen kan er maar baat bij hebben, van weer een nieuwe ervaring en (hopelijk!) oplossing. Al waren het misschien dan tóch "gewoon maar" de remzuigers/-cylinders, we horen het graag!

Profiel
Clublid

Panda: 45cl - 1983
2e Panda: 1100 young - 2002

Ik heb een hekel aan verhalen met een open einde.. :rofl:

''En dan tot slot het weerbericht: Vannacht eerst nog donker, morgen kans op meer licht.''

Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4