Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 19 aug 2017, 08:30





Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
niet meer terugschakelen naar de 4 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 31 jul 2012, 15:42
Berichten: 638
Woonplaats: Hove (Antwerpen)
Panda: 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda: Panda30-kop...op mijn 500L 1971 (650cc)


??? Ben je op de ALV geraakt? Allicht heb ik je dan gezien maar niet gesproken... (Of niet geweten dat jij het was! ;-) )
Wat je schakelprobleem betreft: het kan natuurlijk zijn dat wanneer je met te weinig olie in je versnellingsbak gereden hebt, de schade definitief is, en zich niet herstelt door er nadien gewoon weer olie bij te gieten! :no: (Al moet je dat tóch zeker ook doen als je nog een beetje wil kunnen verder rijden!!!)
Al zou ik denken dat je 5de versnelling het eerst in de problemen komt, want die zit "het verste weg" van de olieverdeling.
(Het versnellingsbakprobleem staat uiteraard geheel los van je koelvloeistofprobleem.)


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 23 maart 2015, 11:17
Berichten: 73
Woonplaats: Betuwe
Panda: Young 2001


Nee,helaas heb ik me af moeten melden. Het probleem met de Panda was nog op te vangen geweest door met de andere auto te gaan. Maar mijn hoofd was niet zo goed draaibaar door een enorme lymfeklier.
Versnellingsbakolie heeft mijn man inmiddels weer bijgevuld (ik kreeg hem zelf niet meer open :oops: ). Eerste versnellingen blijven vrij moeizaam gaan.


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 11 okt 2016, 18:27
Berichten: 211
Woonplaats: Médoc (33) Frankrijk
Panda: Panda 4x4 1.1L 1998 Trazione integrale


Dit lijkt wat op een probleem die ik heb gehad met mijn VW T3 California. Het was moeilijk schakelen, hard af en toe een geen 3de of 4de meer. We dachten aan een nieuwe versnellingsbak.
Nu om te beginnen hebben we de olie afgelaten in de VW garage....
:shock: wat er allemaal uit die bak kwam was ongelooflijk. Stukjes wiellager, metaal,....
Ik wou enkel nog thuis geraken met mijn busje, dus met tegenzin hebben ze de bak met nieuwe olie gevuld.
8*) 'k Heb nooit meer problemen gehad.



Bonne route.

Volg de advonturen van onze Panda op: viewtopic.php?f=3&t=17797


Fiat 124 Spider Lusso Plus 2016
Fiat 500C Lounge Sportiva 2010
Fiat Panda 4x4 1998


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 11 okt 2016, 18:27
Berichten: 211
Woonplaats: Médoc (33) Frankrijk
Panda: Panda 4x4 1.1L 1998 Trazione integrale


Dit lijkt wat op een probleem die ik heb gehad met mijn VW T3 California. Het was moeilijk schakelen, hard schakelen, af en toe in 2de vertrekken, geen 3de meer. We dachten aan een nieuwe versnellingsbak.
Nu om te beginnen hebben we de olie afgelaten in de VW garage....
:shock: wat er allemaal uit die bak kwam was ongelooflijk. Stukjes wiellager, metaal,....
Ik wou enkel nog thuis geraken met mijn busje, dus met tegenzin hebben ze de bak met nieuwe olie gevuld.
8*) 'k Heb nooit meer problemen gehad.

Dit zal je niet helpen, maar je kan nooit weten hé.



Bonne route.

Volg de advonturen van onze Panda op: viewtopic.php?f=3&t=17797


Fiat 124 Spider Lusso Plus 2016
Fiat 500C Lounge Sportiva 2010
Fiat Panda 4x4 1998


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 23 maart 2015, 11:17
Berichten: 73
Woonplaats: Betuwe
Panda: Young 2001
Bericht Diverse problemen


Goed,weer een paar maanden verder en de probleempjes stapelen zich nu op. Schakelen gaat best ok, alhoewel de twee soms nog steeds moeizaam gaat. Al een tijd verlies ik koelvloeistof, alhoewel die tussendoor soms ook wekenlang constant is gebleven. Verder brand al een tijdje af en toe mijn handremlampje in de bochten. De meeste andere lampjes in mijn dashbord doen het volgens mij niet meer. Mijn klokje ook niet.

Afijn. 24 mei ging ik een lang weekend weg in Overijssel/Drenthe, dus vooraf even alle vloeistoffen gecheckt. Versnellingsbakolie was nog op peil, ondanks dat de laatste check al even geleden was. Echter koelvloeistof stond ver onder de min. Deze dus bijgevuld.

Op de weg erheen was het warm en had ik wat file. Daarna kreeg ik de auto maar met moeite op 120 km/u en ben uiteindelijk maar met 90/100 erheen gekacheld. Dacht door tegenwind,zocht er verder niet echt iets achter.

Op zaterdag tijdens het rijden over een hele slechte zand/puinweg hoorde ik een harde klap.Vervolgens klonk de auto als een ferrari. Shit, uitlaat stuk. Aangekomen op onze verblijfplaats er even onder gekropen. Bleken de eerste 2 delen van de uitlaat uit elkaar geschoven. Afijn,er hing niets los,dus besloten dat ik er wel mee naar huis kon rijden. (Nadat ik eerst nog een hoognodig litertje koelvloeistof erin goot) Een laatste avond/nacht excursie kon ook nog wel dacht ik. Alleen op weg daarnaar toe ging dus bij iedere bocht mijn handrem lampje branden. Shit,toch geen remleiding gesloopt ofzo??? Motorkap open,maar remvloeistof niveau was niet te bepalen, wel was te zien dat mijn koelvloeistof niveau alweer gezakt was. Toch maar linea recta naar huis.

De volgende dag samen met manlief naar de uitlaat gekeken. Helaas krijgen we de klem niet los. Uiteindelijk is het wel gelukt om de delen weer een stukje in elkaar te schuiven. Het maakt in ieder geval geen herrie meer, maar gasdicht is het niet vrees ik. Ook de grote slangen op de radiateur iets verder erop gezet, in de hoop dat dat de koelvloeistof lekkage zou verhelpen. Verder bleek bij het stationair draaien dat mijn koelvin (alweer? nog steeds?) niet aanslaat.

Daarom had mijn auto het dus zo moeilijk na die file......

Status nu: Ik verlies nog steeds koelvloeistof, het handremlampje gaat af en toe aan in bochten, koelvin doet het niet en uitlaat is vermoedelijk niet gasdicht. Panda moet uiterlijk 12 september voor de APK en ik vrees dat dit alles in combinatie met de nodige roest een iets te dure hobby gaat worden. :cry:

Ik hoop voor die tijd zelf wat dingetjes op te kunnen lossen, maar mijn kennis is nogal beperkt en ik heb geen brug ter beschikking.


Profiel
Secretaris
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za, 27 jun 2009, 22:08
Berichten: 614
Woonplaats: omgeving Apeldoorn


Dat het (hand)rem lampje brand komt waarschijnlijk door een te laag niveau van de remvloeistof. Even wat bijvullen dus.



Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 23 maart 2015, 11:17
Berichten: 73
Woonplaats: Betuwe
Panda: Young 2001


Dat zou fijn zijn als dat het is. Die wilde ik toch al laten vervangen (y)
Volgende week afspraak maken voor de APK. Fingers crossed.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo, 14 jul 2010, 22:27
Berichten: 2183
Woonplaats: Den Haag
Panda: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart


Of de krik komt tegen de dop van het remvloeistofreservoir, dan gaat het lampje ook branden.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 31 jul 2012, 15:42
Berichten: 638
Woonplaats: Hove (Antwerpen)
Panda: 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda: Panda30-kop...op mijn 500L 1971 (650cc)


Toch ook opletten wanneer je remvloeistof wil bijvullen, dat je het niet helemaal vol doet! Want wanneer je later nieuwe remblokken steekt duw je de remzuigers terug naar binnen en komt de remolie weer naar boven in je reservoirtje, en dat gaat dan mogelijk overlopen!!! Dat is een erg agressief product voor je lak! Je "ziet het toch niet" geldt misschien onder de motorkap, maar het gaat wel hard roesten, en dat is toch nooit goed! :wink:
In principe moet je remvloeistof genoeg hebben tot je remblokken versleten zijn, en met dan nieuwe te monteren zou je reservoir weer net vol moeten lopen, dus zonder bij te vullen. Natuurlijk, wanneer je een lek hebt (gehad) is dit principe niet meer geldig. Je zou het in de bochten oplichten van dat lampje kunnen beschouwen als een tip om eens naar de dikte van je remblokken te kijken...
Maar de andere hiervoor gegeven tip van de krik blijft natuurlijk ook geldig. Het vloeistofpeil is dus even over na te denken...
Misschien "dringend" een klein beetje bijvullen tot je lampje uitblijft in de bochten? :wink:


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 23 maart 2015, 11:17
Berichten: 73
Woonplaats: Betuwe
Panda: Young 2001


Krik had ik al gecontroleerd, maar die ligt goed. Remvloeistof ga ik niet zelf mee aan de gang. Denk dat ik het de garage laat doen. Of heel misschien ga ik een sleutelweek doen. Maar dat is nog even een grote twijfel, want die week start de dag nadat wij thuiskomen van 2 weken Zweden, en als ik dat al wil, dan moet ik nog een oplossing vinden voor de hond en 2 kinderen.


Profiel
Clublid

Geregistreerd: ma, 23 maart 2015, 11:17
Berichten: 73
Woonplaats: Betuwe
Panda: Young 2001


Goed nieuws! Panda is door de APK gekomen. Remvloeistof is vervangen, dus het lampje zou nu uit moeten blijven. Uitlaat weer gefikst en koelvin doet het ook weer. Verder geen hele grote gekkigheid voor de APK. Nog geen laswerk nodig. Nu even aankijken of mn koelvloeistof eindelijk op peil blijft.


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling