Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

olielekkage na APK en beurt door officiele FIAT dealer

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
rini
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2015 08:51
1e Panda-achtige: 2011 Panda actual
2e Panda-achtige: 1999 Panda young / 2005 Panda active

olielekkage na APK en beurt door officiele FIAT dealer

Bericht door rini »

hallo , mischien dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen want begrijp niet goed wat er gebeurt is , ik heb een heel erg nette Panda 900 cc young uit 1999 met 49.000 km op de teller ( verder hebben we ook nog een Panda Actual uit 2011 en een Panda lounge uit 2013 van het werk van mijn echtgenote voor het dagelijkse werk ) waar ik erg wijs mee ben , wordt alleen ingezet om soms mee naar mijn werk te rijden en regelmatig een uitje met de echtgenoot en verder staat hij lekker in de garage

ik heb de auto sinds november 2015 en hij heeft nooit een enkel probleem gegeven OF olie gelekt , afgelopen september moest hij voor zijn APK en meteen maar een beurt en dus omdat ik zo zuinig ben op dat ding gekozen dat door een officiele FIAT dealer te laten doen waar ik geen naam van zal gaan noemen maar wat schetst mijn verbazing na de APK en beurt en een grote mooi weer rit samen met de echtgenote , ik tref de Panda aan in de garage met olie eronder ?????

blok zit onder de olie terwijl het schoon was en hangt een oliedruppel onder het carter , ook ligt er olie bovenop het spruitstuk , het zeikt er dus niet uit maar er ligt olie onder terwijl hij nooit gelekt heeft dus terug naar de dealer die eerst begint over de koppakking zonder dat hij gekeken heeft ( ??? ) en vervolgens als ik zeg dat er ook olie op het spruitstuk ligt kijkt hij eens onder de motorkap en stelt vast dat de klepdekselpakking lekt

op mijn vraag hoe dat dat kan omdat de auto nooit gelekt heeft krijg ik geen antwoord en op mijn vraag wat dat gaat kosten weet hij te melden dat dat 2 1/2 uur werk is en een 250 euro gaat kosten , toevallig is mijn echtgenote afgelopen week met de 2011 Panda actual voor een garantiedingetje bij FIAT dealer Haaker in Badhoevedorp dus eens even na gevraagd en daar weten ze te melden dat het vervangen van een klepdekselpakking ongeveer 20 tot 30 minuten werk is en ongeveer 75 euro gaat kosten ??? dat scheelt nogal even met de 250 euro van de andere FIAT dealer ???

afspraak gemaakt bij de firma Haaker omdat ik daar toch wel een hele hoge pet van op heb gezien het feit dat een paar garantie dingetjes aan onze Panda actual echt keurig en zonder zeuren zijn opgelost en maandag over een week gaat de Panda Young daar naar toe in de hoop dat ze het probleem kunnen verhelpen , ik ben echt teleurgesteld door het feit dat mijn Pandatje even door een officiele FIAT dealer naar de *piep* geholpen wordt en begrijp gewoon niet wat ze gedaan kunnen hebben dat die auto ineens olie gaat lekken ?

iemand een idee waar het mis gegaan kan zijn want voor een APK en een beurt hebben ze toch niets onder klepdeksel te zoeken ? de betreffende dealer heeft ook nog ongevraagd bij de APK 2 voorbanden vervangen zonder daar even over te bellen terwijl ik hier velgen met banden in de garage heb staan , kort samengevat breng ik dus mijn auto naar een officiele FIAT dealer en krijg een olie lekkende Panda terug met 2 nieuwe voorbanden waar ik niet om gevraagd heb m zit er hard over na te denken een klacht in te gaan dienen bij FIAT Nederland

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: olielekkage na APK en beurt door officiele FIAT dealer

Bericht door Ivo »

Merkwaardig verhaal. Ik zou niet meer teruggaan naar die Fiat dealer. Erg vreemde manier van te werk gaan en vooral dat ze achteraf beginnen met de koppakking als veroorzaker aanwijzen. Misschien hadden ze weer wat geld nodig.

Heb je nadat de auto terug was het oliepeil al gecontroleerd? Het klinkt alsof er teveel olie in zit.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”