Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za, 19 aug 2017, 08:25





Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Stotteren en inhouden van de motor 
Auteur
Bericht Deel dit onderwerp via: Deel dit onderwerp via: FacebookDeel dit onderwerp via: TwitterDeel dit onderwerp via: Google+
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young
Bericht Stotteren en inhouden van de motor


Heb sinds gisteren terug het probleem dat mijn motor zich heel erg inhoudt tijdens acceleratie en constante snelheid, ook als 'ie ijdel loopt begint 'ie te stotteren en onregelmatig te lopen..

Ik en mn maten denken brandstoftoevoer, maar ik heb ook al gehoord van eventuele sensoren die moeilijk kunnen doen zoals lambda en egr (als die aanwezig is)

Auto betreft een 900 I.E.


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1208
Woonplaats: Leiden


Lastig om advies te geven met weinig informatie of onderhoudshistorie. Je zegt zelf al dat je de brandstoftoevoer verdenkt. Is het filter al eens vervangen? Hoe is het met de staat van de bougies? Als de 900 een verdelerkap heeft, zou ik eens kijken of die nog fris is. Mocht dat het allemaal niet zijn, dan zet ik mijn geld in op de bobine.



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young


Filter is vervangen geweest minder dan een maand na inschrijving, auto heeft ervoor wel 2.5 jaar stilgestaan en max een keer of 5 gestart, dus kan dat de nieuwe filter vol zooi zit, maar het feit dat 'ie dat bij nieuwjaar ook deed doet me twijfelen... Bougies worden morgen nagekeken, als ik het goed heb heeft deze elektronische ontsteking dus kans kan er idd zijn dat er iets met de bobijn is


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 23 feb 2010, 21:22
Berichten: 1208
Woonplaats: Leiden


Elektronische injectie doelt meer op het feit dat de benzine computer gestuurd wordt ingespoten i.p.v. door een carburateur. In beide gevallen is er een bobine aanwezig. Ik snap alleen niet waarom je denkt dat er opeens vuil in de benzine is gekomen. Heb je al de verdeler kap bekeken? Er is een hele grote kans dat op de contactpuntjes een dikke laag oxide zit, zeker na 2.5 jaar. Schraap dat er af en de kans is dat de auto gewoon start.



Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young


Hebben eens naar de bougies gekeken, 3 van de 4 gecontroleerd aangezien we eentje niet op tijd loskregen, waren idd een beetje geoxkdeerd aan de contactpuntjes, ga er morgen nog eens tegoei naar kijken, ook naar de ontstekingskabels, hopelijk is het dan definitief opgelost...


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young


Bougiekabels zijn vervangen samen met de bougies, vermogensverlies blijft aanwezig, injector zag er brandschoon uit, brandstofpomp heb ik nog niet losgekregen... Vriend van me zegt valse lucht, maar zou het inhouden dan niet telkens hetzelfde moeten zijn, want bij mij verandert de manier continue..

Als je heel rustig rijdt en de gaspedaal amper induwd merk je er weinig van maar als je dan volgas geeft zoals je zou doen als je de snelweg opgaat voelt t telkens of 'ie remt terwijl je nog aan het versnellen bent, in vrijloop loopt 'ie nog redelijk onregelmatig, beetje wankelmotor-esque. Gisteren even warm laten draaien en toen ik daarna eens op de gas duwde kwam wist 'ie even niet wat doen en toen hij terug op vrijlooptoerental kwam viel 'ie stil..

Ik zou bij mn lieve God nog niet kunnen raden wat er zou zijn en de frustraties beginnen zich redelijk zwaar op te bouwen...
Is er ook enige mogelijkheid dat ik op de ecu een OBDII poort zou kunnen zetten dat deze uitgelezen zou kunnen worden?


Profiel
Clublid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di, 31 jul 2012, 15:42
Berichten: 638
Woonplaats: Hove (Antwerpen)
Panda: 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda: Panda30-kop...op mijn 500L 1971 (650cc)


Enkel reagerend op je vermelding "Als je heel rustig rijdt en de gaspedaal amper induwt merk je er weinig van maar als je dan volgas geeft zoals je zou doen als je de snelweg opgaat voelt 't telkens of 'ie remt terwijl je nog aan het versnellen bent", kan ik je het volgende vertellen: Wij hadden exact datzelfde verschijnsel met onze Punto SPI, in feite identieke sturing als mijn Panda 1100 SPI.
Oorzaak bleek na enig zoeken één van de bobijnen (bobines)...
Nu weet ik niet of jou "halve" ECU ("alleen de inspuiting, niet de ontsteking") ook twee bobijnen heeft of maar één.
Maar als je een reservebobijn hebt/kunt lenen is de proef snel uitgevoerd... (Ik kon dus even een bobijn van mijn Panda in de Punto monteren en vond zo de oplossing!)


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young


Heb 2 bobijnen in de mijne, en daar was ik ook al over aan het denken omdat toen ik de bougies eruit had gehaald en teruggestoken had de auto zich al wat beter aan het gedragen was en dat het inhouden een beetje minder erg was... Heb niet meteen een bobijn voor handen, ga er eentje proberen zoeken om te lenen of kopen dan :)


Profiel
Forumgebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr, 24 jul 2015, 18:55
Berichten: 64
Woonplaats: Hoeselt, België
Panda: 900 Young
Bericht Re: Stotteren en inhouden van de motor


Bobijnen zijn beide vervangen, na nog wat zoeken bleek er iets met de injector te zijn dat deze nogal drupt als 'ie ijdel draait, O-ringetje even vervangen met een andere (te dik), terug vol vermogen alleen verzoop hij als hij ijdel draaide en daardoor stilviel. Denk dus dat we ofwel een nieuwe O-ring moeten gaan halen ofwel een nieuwe injector :/


Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum





Wie is er online 

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Forum restyle 2010: aribold & welshwitch, 2014: aribold & forumbeheer.
phpBB.nl Vertaling