Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Pandaliefde
Forumgebruiker
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:28
1e Panda-achtige: 1.1 Selecta 1992
Locatie: Arnhem

Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Pandaliefde »

Dag allemaal,

Een probleem met mijn Selecta uit '92. Tijdje terug stond ik bij het stoplicht, wilde ik wegrijden en pats boem niets.
Auto start niet meer en moest worden afgesleept. Staat nu bij een garage en kreeg te horen: Krukaspoelie van de distributieriem is kapot,
bout of iets dergelijks afgebroken. Er moet dus echt een nieuwe krukaspoelie incl. bout voor de distributieriem in. Niet die van de de v-snaar, werd me nadrukkelijk gezegd :-( .

Het onderdeel is alleen nergens te vinden en te bestellen? Ik heb een plaatje gevonden, zie bijlage, zodat ik eventueel op de Duitse sites kan zoeken.
Maar weet iemand welk onderdeel de garage dan bedoelt?

Heeft iemand misschien een onderdelennummer of er 1 liggen? :yes: Of een plaatje wat ik kan gebruiken ter referentie? Hoe zo'n krukaspoelie voor de distributieriem eruit ziet?


Groeten en een fijn weekend allemaal,
Pandaliefde

Zijkant riem: Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Pinda1000 »

Het gaat dan om nr 1. Bout afgebroken moet gewoon gemaakt kunnen worden. Nieuwe poelie lijkt mij beetje onzin. Tenzij dat ding in tweeën gebroken is.

Pandaliefde
Forumgebruiker
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:28
1e Panda-achtige: 1.1 Selecta 1992
Locatie: Arnhem

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Pandaliefde »

Pinda1000 schreef:Het gaat dan om nr 1. Bout afgebroken moet gewoon gemaakt kunnen worden. Nieuwe poelie lijkt mij beetje onzin. Tenzij dat ding in tweeën gebroken is.
Bedankt voor je snelle antwoord Pinda. De bout moest uitgeboord worden, werd mij gezegd. Ik vrees dus dat de poelie in tweeën is gebroken of de tanden kaal zijn...

Past die van een Cinquecento ook? Dan kan ik misschien via die auto zoeken? Ik vind namelijk niets..

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Pinda1000 »

Blijft een vreemd verhaal. Die dingen breken of slijten niet. Heb er net eentje weggegooid. Vraag Pandapouwer even, die heeft binnenkort een blok over.

Pandaliefde
Forumgebruiker
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:28
1e Panda-achtige: 1.1 Selecta 1992
Locatie: Arnhem

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Pandaliefde »

Pinda1000 schreef: Heb er net eentje weggegooid
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Bedankt voor je snelle antwoord Pinda! Ik ga as maandag eens bij de garage checken en maak een foto. Ik vind het namelijk ook wel vreemd.

Ik houd je/jullie op de hoogte.

pandapouwer
Forumgebruiker
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
Locatie: zoetermeer
Been thanked: 3 times

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door pandapouwer »

Ik heb gisteren een sloper binnen gekregen ....alle poullies zitten er nog op ....laat maar weten als je er een nodig hebt....graag via een pb.....

Gr Pandapouwer

Sjon77
Forumgebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:50

Re: Krukaspoelie Selecta 1100 van distributieriem

Bericht door Sjon77 »

Raar inderdaad: als die bout daadwerkelijk gebroken is, zou je toch zeggen dat men 't krukasTANDWIEL al reeds los hangt :roll:
En dat men 't restant van de bout in de krukas zelf eruit heeft moeten boren, das dan weer wel te verklaren.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”