Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Problemen met starten

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Problemen met starten

Bericht door 4RN01D »

je gaskabel loopt onder het filterhuis... misschien dat een deel van het filterhuis de vrije gang van de gaskabel belemmert of het wieltje waarover de gaskabel loopt, waardoor de gasklep open blijft staan...

En voor de radio en alarmlichten zou ik de zekeringen nalopen... welke waarvoor is, staat op je zekeringenkastje, maar ook in je handleiding.
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
markje
Forumgebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 jul 2018 08:23
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Young 2001 Optimus Prime

Re: Problemen met starten

Bericht door markje »

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Zijn het allemaal dezelfde zekeringen of zijn ze van verschillend formaat?
Dan haal ik vanmiddag alvast een nieuw setje.

Zal het filterhuis weer even demonteren en e.e.a. controleren.

Keep u posted. Thanks guys voor alle hulp en info tot nu toe!
"We can't transform, but we're not helpless. Autobots, roll for it." - Optimus Prime

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Problemen met starten

Bericht door Robert100HP »

Mmm rijdt naar een donkere plek met een goed gevulde plantenspuit en een rubber handschoen.
Trek de handschoen aan en spray water ( bij lopende motor ) over de kabels en bobine"s alles wat blauw oplicht van
voor naar achter gewoon vervangen. Remreiniger doet " boem " als je het er op spuit.

Gebruikersavatar
markje
Forumgebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 jul 2018 08:23
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Young 2001 Optimus Prime

Re: Problemen met starten

Bericht door markje »

Heb helaas nog steeds last van gas dat blijft hangen. Ik zag dat mujn gasklephuis een beetje vies is. Hoe kan ik dit het beste reinigen?
Lees verschillende dingen. Inspuiten met goedje uit spuitbus? Of helemaal demonteren en reinigen?
"We can't transform, but we're not helpless. Autobots, roll for it." - Optimus Prime

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Problemen met starten

Bericht door mk1992 »

markje schreef: 16 jan 2020 16:56 Heb helaas nog steeds last van gas dat blijft hangen. Ik zag dat mujn gasklephuis een beetje vies is. Hoe kan ik dit het beste reinigen?
Lees verschillende dingen. Inspuiten met goedje uit spuitbus? Of helemaal demonteren en reinigen?
Makkelijk beginnen, eerst remmenreiniger met lopende motor. Wel gas bijgeven anders valt ie uit. Mocht dat niet helpen kun je nog stappen verder.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”