Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Panda 2003 MPI young
Het is weer even geleden, maar liefst 4 jaar terug heb ik afscheid genomen van mijn tweede panda. Na de panda heb ik een seicento van top tot teen opgeknapt, alles vernieuwd en het beestje naar Oostenrijk gepusht, met positief resultaat! maar het bleef knagen. Ik wil mijn oude vertrouwde panda terug. De 1000 fire uit 94. Mijn eerste panda. Helaas is dat niet meer mogelijk.
DUSSS
Vorige week een panda tegengekomen. Deze panda had wel wat haakjes en oogjes. Want deze had geen APK. Die was al 8 weken verlopen. Geschorst en heeft heel veel roest in de dorpels. De welbekende plekken. Ook bij de draagarmpjes achter. En ,, alsof dat niet genoeg is, heeft deze panda een smakker gemaakt. Smakker? Jazeker! Natuurlijk zag ik dat het bumpertje een scheurtje had,, alleen dat de hele voorophanging een duw heeft gekregen had ik dus niet gezien. Pas toen mijn schouder de straat tot beste vriend had verkozen zag ik daar aan de bijrijderskant schade!
Goed, gaan we wat aan doen want de panda was ten dode opgeschreven en ik wil dit beestje zo lang mogelijk bij mij houden. Dus de hulptroepen ingeschakeld.
Vader kan lassen, elektrode lassen. Ja, ik hoor jullie denken, oei... maar dat was voor nu de oplossing. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om een Mig/mag te ritselen en aangezien hier een elektrodeapparaat staat te verstoffen was het voor vader ook weer Oldschool!
Hopelijk, kan ik volgende week naar de APK en zal ik zien/horen of het beestje hier voor de deur mag blijven staan. Met APK is net ff wat ontspanner sleutelen aangezien ik geen garage tot mijn beschikking heb blijft het improviseren!
Er zijn onderdelen onderweg, zo lekt de ashoes versbak en is de fouzee dichtgekit, allemaal niet fraai dus even vervangen.
De remmerij heb ik rondom al los gehad, jemig wat zaten die hevels weer vast. Ook het kabeltje kon wel wat vet gebruiken.
De olie is net bitumen, het filter is plakkerig als een verweekte sinaasappel en ach, laten we het niet over de kleppendekselpakking hebben want daar spuit de olie gewoon uit. Jep, ook het GKH is daardoor heerlijk stroperig. Als met al een keigoede fiat!
Maar dat gaan we, nadat de basis veiligheid op orde is wel even netjes maken. Hier in dit topic zal ik daarom eens in de zoveel tijd een fototje opgooien.
Voor nu bedankt voor het lezen!
DUSSS
Vorige week een panda tegengekomen. Deze panda had wel wat haakjes en oogjes. Want deze had geen APK. Die was al 8 weken verlopen. Geschorst en heeft heel veel roest in de dorpels. De welbekende plekken. Ook bij de draagarmpjes achter. En ,, alsof dat niet genoeg is, heeft deze panda een smakker gemaakt. Smakker? Jazeker! Natuurlijk zag ik dat het bumpertje een scheurtje had,, alleen dat de hele voorophanging een duw heeft gekregen had ik dus niet gezien. Pas toen mijn schouder de straat tot beste vriend had verkozen zag ik daar aan de bijrijderskant schade!
Goed, gaan we wat aan doen want de panda was ten dode opgeschreven en ik wil dit beestje zo lang mogelijk bij mij houden. Dus de hulptroepen ingeschakeld.
Vader kan lassen, elektrode lassen. Ja, ik hoor jullie denken, oei... maar dat was voor nu de oplossing. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om een Mig/mag te ritselen en aangezien hier een elektrodeapparaat staat te verstoffen was het voor vader ook weer Oldschool!
Hopelijk, kan ik volgende week naar de APK en zal ik zien/horen of het beestje hier voor de deur mag blijven staan. Met APK is net ff wat ontspanner sleutelen aangezien ik geen garage tot mijn beschikking heb blijft het improviseren!
Er zijn onderdelen onderweg, zo lekt de ashoes versbak en is de fouzee dichtgekit, allemaal niet fraai dus even vervangen.
De remmerij heb ik rondom al los gehad, jemig wat zaten die hevels weer vast. Ook het kabeltje kon wel wat vet gebruiken.
De olie is net bitumen, het filter is plakkerig als een verweekte sinaasappel en ach, laten we het niet over de kleppendekselpakking hebben want daar spuit de olie gewoon uit. Jep, ook het GKH is daardoor heerlijk stroperig. Als met al een keigoede fiat!
Maar dat gaan we, nadat de basis veiligheid op orde is wel even netjes maken. Hier in dit topic zal ik daarom eens in de zoveel tijd een fototje opgooien.
Voor nu bedankt voor het lezen!
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Roest, olie en vet. Het panda’tje stond al een geruime tijd stil. Aan de slag dus!
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 09 okt 2021 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Plaatjes maken, dorpel slijpen en dorpel binnenkant bij de balk achter lassen
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- xxl_liberty
- Clublid
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
- 1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
- 2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Re: Panda 2003 MPI young
Heerlijk knutselen aan de Panda. I love it.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.
- mk1992
- Forumgebruiker
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
- 1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
- Twitter: @martijn_kosters
- Locatie: Beek, Limburg
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 10 times
Re: Panda 2003 MPI young
Tof dat je de uitdaging aangaat
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
- Joost
- Moderator
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
- 1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
- Locatie: Smilde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Panda 2003 MPI young
Supervet dat je 'm zo onder handen neemt! Dapper hoor, om dat dunne blik met elektrode te lassen! Wil dat een beetje?
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Ik wil hem zo lang mogelijk hier hebben en probeer hem weer helemaal op te bouwen.
Je prikt er snel doorheen, heel snel zelfs. We gebruikte 1mm plaat met rutiel elektrode. Het mooiste was Mig/mag. Mooi voor op de wishlist. de afwerking komt later in beeld. Eerst eens zien of het laswerk APK technisch word goedgekeurd zodat ik alle rust en ruimte heb om hem op te bouwen.
Morgen even bellen.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
De laatste bouwjaren kunnen goed roesten en daar is deze een mooi voorbeeld van.
En idd zonde van veel achterstallig onderhoud. Zal daarom ook verkocht zijn toen jij hem overnam.
Gelukkig zit een panda vrij simpel inelkaar en met juiste gereedschap is het vrij snel klaar. Ashoezen en keerringen zijn apart leverbaar, alleen je hebt een pers en speciale bussen nodig om de keerringen erop te persen.
En kleppendekselpakking is een FIREblok kwaal. Er zijn meerdere pakkingen in verkrijgbaar, kies diegene met 3dubbele raakvlak. Even alle3 bestellen, dan zie & begrijp je wel wat ik bedoel. Deze blijft bij mij tot nu toe nog droog bij mijn mpi.
Via eBay-Italia kun je ook rode rubber pakking krijgen. Gaat bij mij selecta tot nu toe goed.
En idd zonde van veel achterstallig onderhoud. Zal daarom ook verkocht zijn toen jij hem overnam.
Gelukkig zit een panda vrij simpel inelkaar en met juiste gereedschap is het vrij snel klaar. Ashoezen en keerringen zijn apart leverbaar, alleen je hebt een pers en speciale bussen nodig om de keerringen erop te persen.
En kleppendekselpakking is een FIREblok kwaal. Er zijn meerdere pakkingen in verkrijgbaar, kies diegene met 3dubbele raakvlak. Even alle3 bestellen, dan zie & begrijp je wel wat ik bedoel. Deze blijft bij mij tot nu toe nog droog bij mijn mpi.
Via eBay-Italia kun je ook rode rubber pakking krijgen. Gaat bij mij selecta tot nu toe goed.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Re: Panda 2003 MPI young
Het laswerk ziet er toch niet al te slecht uit voor een elektrode apparaat.
Het doorbranden kun je deels voorkomen door een koperen of aluminium plaat er achter te leggen. Deze zo goed mogelijk tegen het te lassen materiaal drukken. Als je geen koperen plaat hebt, kun je een koperen pijp van de bouwmarkt gebruiken en deze plat slaan.
Natuurlijk werkt bovenstaande alleen op plaatsen waar de achterzijde van de las bereikbaar is.
Het doorbranden kun je deels voorkomen door een koperen of aluminium plaat er achter te leggen. Deze zo goed mogelijk tegen het te lassen materiaal drukken. Als je geen koperen plaat hebt, kun je een koperen pijp van de bouwmarkt gebruiken en deze plat slaan.
Natuurlijk werkt bovenstaande alleen op plaatsen waar de achterzijde van de las bereikbaar is.
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hallo panda liefhebbers,
Het is alweer even geleden maar ik heb goed nieuws! De panda is goedgekeurd! Ze is dus gered van de sloop!
Jullie hebben kunnen zien dat er heel wat laswerk nodig was om deze panda weer de weg op te krijgen. Inderdaad achterstallig onderhoud. Hij is altijd goed onderhouden hoor! Hoorde ik tijdens aankoop. Ik knikte en gaf aan dat hij iedergeval zijn best heeft gedaan.
Het keuren ging niet echt zoals altijd. Sterker nog. 3 auto’s moesten gekeurd worden die dag. 1 fiat seicento, 1 panda en nog een Renault van mn schoonouders.
Wat er gebeurde,, had ik nog never nooit meegemaakt. Een steekproef. Jawel. De seicento kreeg om 10:00 sochtends een steekproef. Mijn eerste reactie? YESSS!! Kom maar op! Riep ik. De rdw man kwam langs en deze bevestigde de juiste keuring. Geen op of aanmerkingen. Gelukkig maar!
De rdw man vervolgde zijn weg.
Toen de Renault Clio. Alleen even veerpoot regelen en dan goedgekeurd.
Smiddags, de gelaste panda.
14:00 kwam ik aan. Rondje gedaan, motor loopt, koelvloeistof begint te lekken, kachelradiateur lekkage. Oei. Geen afkeur? Nee geen afkeur zei de keurmeester. Hij keek even en riep goedgekeurd! Loopt naar zijn kantoor om de panda af te melden en staat op en roept: steekproef! Mijn Yess van de seicento die ochtend zie ik nog voor me. De keurmeester keek mij aan en zei, vanochtend was je nog zo blij en waarom nu niet?? Ik voelde de bui al hangen wat betreft het laswerk.. maargoed, Zelfde garage zelfde keurmeester. Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden. 2x op een dag? Bij mij? Bij fiat? Ik snap het niet. En jawel daar is die weer. Dezelfde peer. Dezelfde vent. Dezelfde pief. De man van de rdw! Ik heb alles laten zien wat er gemaakt, gelast, en gerestaureerd is ennnnnn, Panda afgekeurd... Waarom? Omdat het laswerk... niet.. mooi.. is... ja, zeker. Jullie lezen het goed. Niet mooi. De keurmeester en de rdw steekproefcontroleur vollop in discussie. Want dit gaat de keurmeester ook punten kosten. > 1.6 strafpunten voor meneer.
Keurmeester en ik keken elkaar aan en begrepen er helemaal niks aan. Oke zoals Julie hier zelf ook kunnen zien. Het laswerk is bijzonder.. niet mooi. Maar veilig, Vast en sterk. Zet er maar iets tussen riep ik tegen de rdw. Breek het maar los! De rdw was het er niet mee eens. Elektrode lassen was not done en ik moest maar snel een mag apparaat gaan scoren. Ik riep uit verontwaardiging, dat ik de hele dorpel eruit ga slijpen en opnieuw ga lassen. Dit hoefde niet zei de rdw en hoefde het niet zo regoreus aan te pakken. Opzich,, heeft de rdw op het oog gelijk. Maar het hoeft niet mooi te zijn als het maar veilig is. Als het maar vast zit en dat zit het. Veiligheid nr 1.
Teleurgesteld naar huis gegaan. Paar tikjes erbij gezet. Het was al laat. Ik ga even rustig bekijken of er nog wat meer tikjes bij moeten,, zo gezegd zo gedaan. Aantal dagen later weer terug gegaan voor keuring.,
Keurmeester keek even en knipoogte en zei goedgekeurd, zonder steekproef. Wat Opzich best wel lef tonen is aangezien de rdw al een aantal keer is langsgeweest, het laswerk veilig is maar bijzonder eruit ziet + de keurmeester hier 1.6 strafpunten voor heeft gehad. Ik verontschuldigde mij hiervoor maar dat hoefde niet. Ik kreeg het rapport en maakte een nieuwe afspraak voor de andere seicento en ging naar huis. Nu mag ik eindelijk beginnen met het afwerken, van de panda. Wat een avontuur.
Ik heb inmiddels, de kachelradiateur losgemaakt. Deze had ik voor de keuring dichtgemaakt. De nieuwe ligt in de garage.
Spiegels, bumpers etc zijn ook aangekomen. En ben ik inmiddels wat sloperijen afgereden voor enkele onderdelen. Zo heb ik nette wielkuipen weten te vinden en een mooie portierrubber! Ook wat clipjes rubbers en antennehouder.
Hieronder de foto’s! De panda staat inmiddels droog en ook is er een nieuwe koppelingsset aangeschaft. Ter preventie trek ik in maart de koppakking er ook uit en maak ik alles netjes schoon. Voor nu de foto’s tot nu toe,
Het is alweer even geleden maar ik heb goed nieuws! De panda is goedgekeurd! Ze is dus gered van de sloop!
Jullie hebben kunnen zien dat er heel wat laswerk nodig was om deze panda weer de weg op te krijgen. Inderdaad achterstallig onderhoud. Hij is altijd goed onderhouden hoor! Hoorde ik tijdens aankoop. Ik knikte en gaf aan dat hij iedergeval zijn best heeft gedaan.
Het keuren ging niet echt zoals altijd. Sterker nog. 3 auto’s moesten gekeurd worden die dag. 1 fiat seicento, 1 panda en nog een Renault van mn schoonouders.
Wat er gebeurde,, had ik nog never nooit meegemaakt. Een steekproef. Jawel. De seicento kreeg om 10:00 sochtends een steekproef. Mijn eerste reactie? YESSS!! Kom maar op! Riep ik. De rdw man kwam langs en deze bevestigde de juiste keuring. Geen op of aanmerkingen. Gelukkig maar!
De rdw man vervolgde zijn weg.
Toen de Renault Clio. Alleen even veerpoot regelen en dan goedgekeurd.
Smiddags, de gelaste panda.
14:00 kwam ik aan. Rondje gedaan, motor loopt, koelvloeistof begint te lekken, kachelradiateur lekkage. Oei. Geen afkeur? Nee geen afkeur zei de keurmeester. Hij keek even en riep goedgekeurd! Loopt naar zijn kantoor om de panda af te melden en staat op en roept: steekproef! Mijn Yess van de seicento die ochtend zie ik nog voor me. De keurmeester keek mij aan en zei, vanochtend was je nog zo blij en waarom nu niet?? Ik voelde de bui al hangen wat betreft het laswerk.. maargoed, Zelfde garage zelfde keurmeester. Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden. 2x op een dag? Bij mij? Bij fiat? Ik snap het niet. En jawel daar is die weer. Dezelfde peer. Dezelfde vent. Dezelfde pief. De man van de rdw! Ik heb alles laten zien wat er gemaakt, gelast, en gerestaureerd is ennnnnn, Panda afgekeurd... Waarom? Omdat het laswerk... niet.. mooi.. is... ja, zeker. Jullie lezen het goed. Niet mooi. De keurmeester en de rdw steekproefcontroleur vollop in discussie. Want dit gaat de keurmeester ook punten kosten. > 1.6 strafpunten voor meneer.
Keurmeester en ik keken elkaar aan en begrepen er helemaal niks aan. Oke zoals Julie hier zelf ook kunnen zien. Het laswerk is bijzonder.. niet mooi. Maar veilig, Vast en sterk. Zet er maar iets tussen riep ik tegen de rdw. Breek het maar los! De rdw was het er niet mee eens. Elektrode lassen was not done en ik moest maar snel een mag apparaat gaan scoren. Ik riep uit verontwaardiging, dat ik de hele dorpel eruit ga slijpen en opnieuw ga lassen. Dit hoefde niet zei de rdw en hoefde het niet zo regoreus aan te pakken. Opzich,, heeft de rdw op het oog gelijk. Maar het hoeft niet mooi te zijn als het maar veilig is. Als het maar vast zit en dat zit het. Veiligheid nr 1.
Teleurgesteld naar huis gegaan. Paar tikjes erbij gezet. Het was al laat. Ik ga even rustig bekijken of er nog wat meer tikjes bij moeten,, zo gezegd zo gedaan. Aantal dagen later weer terug gegaan voor keuring.,
Keurmeester keek even en knipoogte en zei goedgekeurd, zonder steekproef. Wat Opzich best wel lef tonen is aangezien de rdw al een aantal keer is langsgeweest, het laswerk veilig is maar bijzonder eruit ziet + de keurmeester hier 1.6 strafpunten voor heeft gehad. Ik verontschuldigde mij hiervoor maar dat hoefde niet. Ik kreeg het rapport en maakte een nieuwe afspraak voor de andere seicento en ging naar huis. Nu mag ik eindelijk beginnen met het afwerken, van de panda. Wat een avontuur.
Ik heb inmiddels, de kachelradiateur losgemaakt. Deze had ik voor de keuring dichtgemaakt. De nieuwe ligt in de garage.
Spiegels, bumpers etc zijn ook aangekomen. En ben ik inmiddels wat sloperijen afgereden voor enkele onderdelen. Zo heb ik nette wielkuipen weten te vinden en een mooie portierrubber! Ook wat clipjes rubbers en antennehouder.
Hieronder de foto’s! De panda staat inmiddels droog en ook is er een nieuwe koppelingsset aangeschaft. Ter preventie trek ik in maart de koppakking er ook uit en maak ik alles netjes schoon. Voor nu de foto’s tot nu toe,
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 09 okt 2021 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
En dan hoop ik dat het motortje van de panda net zo lekker loopt en dat hij er net zo shiney uit ziet als bij de Seicento’s:
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- Joost
- Moderator
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
- 1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
- Locatie: Smilde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Panda 2003 MPI young
Wat een gedoe over het laswerk zeg... zo oslecht ziet het er nou ook niet uit. Als 't maar vast zit en er geen gaten meer in zitten, toch?
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Panda's 141 zijn roestgevoelig. Zodra je iets ontdekt, gelijk aanpakken. Roest stopt niet. Wanneer is het punt bereikt dat het roest te erg is dat je geen geld meer in wilt stoppen .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........