Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 4x4 techniek

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Sergio
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 22:08
1e Panda-achtige: 4x4

Panda 4x4 techniek

Bericht door Sergio »

Beste mensen,

Ik zal mij snel voorstellen. Mijn naam is Serge, 39 jaar, heb een vrouw en 2 kinderen. Van huis uit ben ik Alfist, maar er zijn door de band met Fiat veel overeenkomsten in de techniek te vinden.
Ik heb een zwak voor de 4x4 techniek, heb bijvoorbeeld een Alfa 33 4x4, waarbij de techniek grotendeels overeenkomt met de techniek van de Panda 4x4.

Nu ben ik voor mijn Alfa 33 4x4 op zoek naar gegevens over een onderdeel dat onder de Panda 4x4 (oudste model) gemonteerd is. Het gaat om de rubber ophanging van de cardanas die volgens mij 2x onder de Panda zit.
Kan iemand mij enkele maten van dit onderdeel geven? Bijvoorbeeld de biinnen- en buitenmaat van het lager, de doorsnede van de rubber omhanging om het lager heen en de afstand tussen de 2 metalen opahningsplaatjes? Hopelijk kunnen jullie hiermee mij weer met mijn 33 de weg op helpen, dit onderdeel is namelijk voor mijn 33 niet meer leverbaar maar wellicht is het deel van de Panda aan te passen.

Volgens mij is het onderdeelnummer 7541164, ik zou het zeer waarderen als iemand de maten voor mij kan achterhalen!

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: Panda 4x4 techniek

Bericht door zwrtw »

Leuk zo'n 33 4x4!
Het door jou gezochte onderdeel is in NL ook voor Panda's niet/nauwelijks verkrijgbaar. Zelf iets vervangens maken kan vast, maar in het buitenland is het nog wel leverbaar. Ik heb het ooit in Frankrijk bij Autostoria besteld. Dat ging goed, maar ik kon alleen maar op de Frans talige site een account aanmaken. Wellicht dat het nu beter gaat. Zie de volgende link voor het door jou gezochte deel:
http://www.autostoria.com/en/30724-transmission
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: Panda 4x4 techniek

Bericht door zwrtw »

Binnendiameter van het lager is trouwens 25mm (gemeten aan een kale Panda 4x4 cardanas).
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Sergio
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 22:08
1e Panda-achtige: 4x4

Re: Panda 4x4 techniek

Bericht door Sergio »

Bedankt voor de reactie en de maat.

Heb je ook de buitenmaten van de steun bij de hand en de maten van bevestigingspunt tot bevestiginspunt?
Ik zie dat deze lagers op e-bay ruimschoots aangeboden worden, de leverbaarheid is daarmee geen probleem, dat is in ieder geval fijn!

Of mocht er iemand in de regio Eindhoven een 4x4 hebben staan, dan kom ik graag het lager plus steun van dichtbij even bekijken.

Gebruikersavatar
zwrtw
Forumgebruiker
Berichten: 844
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
Locatie: omgeving Apeldoorn
Been thanked: 9 times

Re: Panda 4x4 techniek

Bericht door zwrtw »

Ik heb zojuist even onder m'n panda gelegen. Beetje lastig meten aan de auto en in ingebouwde toestand: als je de gaten zou moeten boren en de kortste afstand zou meten van hart tot hart, is dan ongeveer 15 cm.
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Panda 4x4 techniek

Bericht door aribold »

Ik heb er nog 2 nieuwe liggen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afmetingen lager: http://www.sunforu.com.cn/sf-62205RS-shop-23879.html
Schroefraad is M8
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”