Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Autosloperij met Panda's met i.e.-motor

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Autosloperij met Panda's met i.e.-motor

Bericht door Panda 500 »

Daar ik voor mijn 4x4 1108cc uit 1996 een versnellingsbakrevisie plan, zoek ik een goede "gewone" 5-bak, uit een 2x4 dus, om er inwendige delen uit over te nemen, beide tandwielgroepen en differentieel, en dus meteen de normale eindverhouding te hebben. Op aangeven van Wijnand heb ik de zaak grondig onderzocht en blijkt het 2de kroonwiel inderdaad "gewoon" met dezelfde (langere) bouten toegevoegd te zijn, natuurlijk wel in een ruimer differentieelhuis. Ik rij toch vrijwel nooit echt op terrein of zeer steile hellingen. Ik zoek dus een bak van een 1000 of 1108 met kat en lambdasonde (ik meen dat dit de "i.e."-versies zijn). Voor zover ik weet hebben die de dezelfde bak.
In België zijn er haast geen sloperijen meer waar je zelf nog kan kiezen uit welke wagen je onderdelen komen, maar zijn ze vooraf gesloopt. Zo wordt het moeilijk zeker te zijn welke bak je voor je hebt, en meestal beperkt de info zich tot "deze komt van een FIRE-motor... " Daar ben ik niet tevreden mee, daar ik heb nagepluisd dat er toch nog wel meer verschillen bestaan, naast eindverhoudingen ook tandwielverhoudingen en ook nog de bediening vanuit de pook (ik heb 1kabel en 1 stang), en natuurlijk ook FIRE of lage nokkenas ...
En dan ook nog de Seicento Sporting, Lancia Y,... Wie weet er wat daarvan bruikbaar is in een Panda?
Kan iemand mij goede sloopadressen geven? Of waar een goede keuze aan gedemonteerde bakken te vinden is?

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”