Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Mijn 'nieuwe'sisley
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2015 11:29
- 1e Panda-achtige: 4x4 sisley 1988
Mijn 'nieuwe'sisley
Hallo mensen. Eindelijk heb ik m'n nieuwe aanwinst opgehaald.
Het betreft een '88 sisley in de kleur blu agadir
Paar kleine dingen vielen op : Mooie kleur . Strak in de lak. Aandrijfashoesje lekt. Hij liep slecht. klokje mist. inclinometer mist.
Geen krik / hoedenplank / boekjes..... Bij de RDW in Groningen wilde de auto niet meer starten......
Enfin. auto goedgekeurd. Een nacht aan de lading en hij start weer. Echter het expansietankje was leeg,olie komt er via luchtfilterhuis
uit en hij blaast witte rook. >>>> Lekke koppakking.
Heb vandaag spullen besteld om dit te repareren incl. nieuwe distributie en aan aandrijfashoesje.
Eind van de week het kenteken en dan de week daarop maar voor de APK
Het betreft een '88 sisley in de kleur blu agadir
Paar kleine dingen vielen op : Mooie kleur . Strak in de lak. Aandrijfashoesje lekt. Hij liep slecht. klokje mist. inclinometer mist.
Geen krik / hoedenplank / boekjes..... Bij de RDW in Groningen wilde de auto niet meer starten......
Enfin. auto goedgekeurd. Een nacht aan de lading en hij start weer. Echter het expansietankje was leeg,olie komt er via luchtfilterhuis
uit en hij blaast witte rook. >>>> Lekke koppakking.
Heb vandaag spullen besteld om dit te repareren incl. nieuwe distributie en aan aandrijfashoesje.
Eind van de week het kenteken en dan de week daarop maar voor de APK
'86 Lancia Y10 Turbo
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Mooi ding inderdaad, belangrijkste is dat de carroserie nog goed is (en blijft....)
Technisch gezien is alles te repareren/vervangen/reviseren.
Wel al een NL kenteken dus?
Technisch gezien is alles te repareren/vervangen/reviseren.
Wel al een NL kenteken dus?
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2015 11:29
- 1e Panda-achtige: 4x4 sisley 1988
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Morgen krijg ik een brief van de RDW en kan ik het BPM formulier gaan opsturen. Hoop eind van de week kenteken te hebben.
Dan nog APK.. Auto is keihard. Komt rechtstreeks uit Italie. En de rest kan ik prioma zelf tip top in orde houden
Dan nog APK.. Auto is keihard. Komt rechtstreeks uit Italie. En de rest kan ik prioma zelf tip top in orde houden
'86 Lancia Y10 Turbo
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Voor een Panda vind ik deze wel het stoerst ,en hij ziet er mooi uit
Gr,Alex
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Wat een hele mooie aanwinst! En wat Pinda1000 zegt, alles valt te repareren . Ben benieuwd naar meer foto's.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Wist je vantevoren dat de koppakking lekt en de hoedenplank, klokje etc afwezig waren? Je had toch een contactpersoon in Italië?
Gelukkig is alles te herstellen en staat er straks een roestvrij Sisley in Nederland trots te wezen en inderdaad, even flink aan roestpreventie doen om hem zo te houden.
We hopen hem te zien op een meeting, tot dan.
Gelukkig is alles te herstellen en staat er straks een roestvrij Sisley in Nederland trots te wezen en inderdaad, even flink aan roestpreventie doen om hem zo te houden.
We hopen hem te zien op een meeting, tot dan.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2015 11:29
- 1e Panda-achtige: 4x4 sisley 1988
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Ik kwam er dit weekend achter dat er sinds de aanschaf op 20 november 1700 km mee gereden is.
Dus ik neem aan dat de auto naar Nederland is GEREDEN. tja als een auto die maximaal 130 km kan
tot het uiterste belast wordt gedurende en flink aantal uren achter elkaar kan dit gevolgen hebben
voor het mechaniek. De kans is groot dat de auto perfect liep in Italie toen mijn contactpersoon aldaar
ging kijken.
Enfin de lokale fiat dealer heeft vrijdag nog een koppakkingsetje,distributiesetje,olie/luchtfilter,kopbouten
en een aandrijfashoes afgeleverd tegen een laag tarief . Dus ik kan mn gang gaan.
De brief van de RDW betreffende goedkeur is binnen dus gaat vandaag de BPM aanvraag de deur uit.
Dan eind van de week het kenteken en de week daarna voor de APK
Het gros van de missende onderdelen is ook gehaald bij sloperij Boels in Alteveer. Staan 3 Panda's
in verschillende staten van ontbinding. Heb een hoedeplank,achterkleprubber,krik en klokje kunnen
scoren voor 25 euro. goede prijs denk ik.
Nu nog 2 naafkapjes met sisleylogo,de inclinometer en de sisley boekjes.
Na bovenstaande ga ik met de tectylbus aan de gang : kokerbalken plus bodem goed behandelen.
Extern heb ik GEEN roest ook niet aan de onderkant van de deuren.
Dus ik neem aan dat de auto naar Nederland is GEREDEN. tja als een auto die maximaal 130 km kan
tot het uiterste belast wordt gedurende en flink aantal uren achter elkaar kan dit gevolgen hebben
voor het mechaniek. De kans is groot dat de auto perfect liep in Italie toen mijn contactpersoon aldaar
ging kijken.
Enfin de lokale fiat dealer heeft vrijdag nog een koppakkingsetje,distributiesetje,olie/luchtfilter,kopbouten
en een aandrijfashoes afgeleverd tegen een laag tarief . Dus ik kan mn gang gaan.
De brief van de RDW betreffende goedkeur is binnen dus gaat vandaag de BPM aanvraag de deur uit.
Dan eind van de week het kenteken en de week daarna voor de APK
Het gros van de missende onderdelen is ook gehaald bij sloperij Boels in Alteveer. Staan 3 Panda's
in verschillende staten van ontbinding. Heb een hoedeplank,achterkleprubber,krik en klokje kunnen
scoren voor 25 euro. goede prijs denk ik.
Nu nog 2 naafkapjes met sisleylogo,de inclinometer en de sisley boekjes.
Na bovenstaande ga ik met de tectylbus aan de gang : kokerbalken plus bodem goed behandelen.
Extern heb ik GEEN roest ook niet aan de onderkant van de deuren.
'86 Lancia Y10 Turbo
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2015 11:29
- 1e Panda-achtige: 4x4 sisley 1988
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Heb vandaag de kop van de panda getrokken met het volgende resultaat :
Cilinder 3 gerekend vanaf de distributieriemzijde stond vol met koelvloeistof:
Cilinder 4 van de cilinderkop vertoonde een scheur...... :
Morgenochtend maar even langs mn fiat-dealer voor overleg. Maar als jullie nog een kop weten te liggen of hebben liggen van een 156a3000 dan houd ik me aanbevolen.
Ook informatie over uitwisselbaarheid van cylinderkoppen voor de fire-motoren is welkom. Ik meen mij te herinneren dat de nokkenas van dit blok (50 pk) iets anders is dan de 1000 fire blokjes met 45 pk.
Cilinder 3 gerekend vanaf de distributieriemzijde stond vol met koelvloeistof:
Cilinder 4 van de cilinderkop vertoonde een scheur...... :
Morgenochtend maar even langs mn fiat-dealer voor overleg. Maar als jullie nog een kop weten te liggen of hebben liggen van een 156a3000 dan houd ik me aanbevolen.
Ook informatie over uitwisselbaarheid van cylinderkoppen voor de fire-motoren is welkom. Ik meen mij te herinneren dat de nokkenas van dit blok (50 pk) iets anders is dan de 1000 fire blokjes met 45 pk.
'86 Lancia Y10 Turbo
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Nou nou het zit niet mee, meteen aan het sleutelen. Wel een goedkope sloperij daar bij jou in de buurt. Hie rin de randstad kost alleen een klokje al minimaal 25 euro, hoedenplank 10 euro, kofferbakrubber 10 euro.
Succes met de cilinderkop, houdt ons op de hoogte.
Succes met de cilinderkop, houdt ons op de hoogte.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 nov 2015 11:29
- 1e Panda-achtige: 4x4 sisley 1988
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Ook al is het een tegenvaller het sleutelen vind ik niet erg. Het zorgt in ieder geval voor een goede band met de auto. duhhh.
En de kosten zijn te overzien. Was het met mn vorige hobby auto gebeurd (ferrari 308) dan waren de kosten niet te overzien geweest.
En de kosten zijn te overzien. Was het met mn vorige hobby auto gebeurd (ferrari 308) dan waren de kosten niet te overzien geweest.
'86 Lancia Y10 Turbo
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
'88 Fiat Panda 4x4 Sisley
'11 BMW 320D Touring High Executive Blueperformance
'13 Fiat 500C Rock Millionaire
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Op de foto lijkt het meer op een kras dan op een scheur. Als het een kras is, kan je hem eventueel laten vlakken. Ik heb nog een gedemonteerde cilinderkop liggen van een Fire 1000 en die zijn als het goed is hetzelfde. De nokkenas is volgens mij ook hetzelfde, maar ik kan mij vergissen.
Voordeel van een lekkere koppakking is wel dat je nu o.a. de klepseals kunt vervangen en de klepzittingen inslijpen. Je bent wel al lekker bezig met de auto
Voordeel van een lekkere koppakking is wel dat je nu o.a. de klepseals kunt vervangen en de klepzittingen inslijpen. Je bent wel al lekker bezig met de auto
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Als je het in eigen beheer kunt houden dan kun je voor weinig klaar zijn. Volgens mij moet je dat wel gaan lukken en dan heb je er ook wat voor. Heb je nu al maar als je er straks mee kunt doen waar de auto voor gemaakt is dan heb je vast een glimlach van oor tot oor.
Een lekke koppakking bij een Fire blok is eerder gewoonte dan uitzondering en komt helaas regelmatig voor. Het is zeker niet Panda eigen. Bij mijn Punto is hij vlak voordat ik hem kocht ook al eens vervangen.
Een lekke koppakking bij een Fire blok is eerder gewoonte dan uitzondering en komt helaas regelmatig voor. Het is zeker niet Panda eigen. Bij mijn Punto is hij vlak voordat ik hem kocht ook al eens vervangen.
Re: Mijn 'nieuwe'sisley
Wat een onaangename verrassing zeg, die scheur in de kop!
Ik heb nog een 1.1 SPi 50pk staan van een vroege Selecta, dus met rotor en verdelerkap.
Mocht je interesse hebben in de kop of volledige motor, dan stuur maar een PB'tje
Ik heb nog een 1.1 SPi 50pk staan van een vroege Selecta, dus met rotor en verdelerkap.
Mocht je interesse hebben in de kop of volledige motor, dan stuur maar een PB'tje